Ten fragment szlaku Via Carpatia jest jednym z krótszych, bo będzie miał długość zaledwie 6,4 km. Przetarg został ogłoszony po raz trzeci, bo w poprzednich postępowaniach wszystkie oferty przekroczyły możliwości finansowe GDKKiA.
Niemal wszystkie odcinki S19 w południowej części Podkarpacia są skomplikowane ze względu na ukształtowanie terenu (wzniesienia, doliny), budowę geologiczną i różne trudności (lasy, osuwiska). Podobnie jest na odcinku Lutcza-Domaradz. Ale Dyrekcja Dróg zapewnia, że:
kierowcy zyskają jedną z ciekawszych tras widokowych w województwie podkarpackim
W ramach tego zadania wybudowane zostaną dwa łączniki, w tym jeden tymczasowy:
Największym wyzwaniem przy tym odcinku będzie budowa prawie kilometrowego tunelu pod górą Hyb (w pobliżu Domaradza). W ciągu trasy głównej powstaną także: estakada, trzy mosty, pięć wiaduktów drogowych, przejście górne dla średnich zwierząt.
Na potrzeby akcji ratunkowych wykonane zostaną także dwa całodobowe lądowiska dla śmigłowców LPR.
Cały odcinek zostanie wybudowany ok. 2028 roku. Orientacyjny plan opublikowany przez GDDKiA w 2015 roku dostępny jest tutaj.
A jak jest z innymi fragmentami trasy S19 z Rzeszowa do Barwinka? Podsumujmy:
W formie żartu - najbardziej interesujące mnie odcinki będą najszybciej (2025), ale mam szczęście.