Między węzłami Domaradz a Krosno (Iskrzynia) zostanie wybudowany odcinek drogi o długości ok. 12,5 km, mający po dwa pasy ruchu w obu kierunkach i pas awaryjny. W ciągu głównej trasy powstanie 7 estakad. Rozpiętość trzech z nich przekroczy 400 m. Najdłuższa będzie mierzyć ok. 700 m i będzie przebiegać nad doliną na filarach o wysokości dochodzącej do 30 m.
Do tego powstanie 8 mostów, tyle samo wiaduktów drogowych, 2 przejścia dla średnich zwierząt i 1 dla dużych, 3 przepusty. W miejscowości Zagórze (pomiędzy Iskrzynią a Kombornią) zostaną wybudowane 2 Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP).
Inwestycja będzie realizowana w systemie Projektuj i buduj w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Przetarg na jej wykonanie wygrała firma Mostostal Warszawa. Gdy umowa zostanie podpisana, zaprojektuje i wybuduje ona ten odcinek S19 za niewiele ponad miliard zł w ciągu 39 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych (tj. od 1 grudnia do 31 marca, liczonych jako cztery miesiące).
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i będzie przebiegać przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. W woj. podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 km.
Stan realizacji S19 w naszym województwie: