Koalicja Obywatelska o posłach PiS: Nie poparli regionalnych inwestycji

Koalicja Obywatelska chciała zarezerwować w tegorocznym budżecie państwa środki na rozpoczęcie kilku inwestycji związanych z dostępnością komunikacyjną Krosna. Chodzi m.in. o modernizację drogi z Krosna do Lutczy czy budowę łącznicy kolejowej Jedlicze-Szebnie. Posłowie Prawa i Sprawiedliwości zagłosowali „przeciw”, wśród nich Piotr Babinetz z Krosna. Jednak część z tych przedsięwzięć jest już w trakcie przygotowań.
Wąska, dziurawa, zaniedbana - tak wygląda droga z Krosna do Lutczy. To najkrótsza trasa do Rzeszowa
Kacper Krzanowski

Sejm przyjął w lutym ustawę budżetową, głównie głosami partii rządzącej. Zanim jednak doszło do finałowego głosowania, opozycja zgłosiła łącznie 460 poprawek. Wszystkie one zostały odrzucone, poza tymi, o które wnioskowało PiS.

Wśród odrzuconych wniosków były również dotyczące naszego regionu. Posłanka Koalicji Obywatelskiej z Krosna - Joanna Frydrych zgłosiła 6 takich poprawek. Były to:

  • budowa węzła na autostradzie A4 w Pilźnie – zjazd do Jasła (20 mln zł)
  • budowa nowej drogi S19 na odcinku Babica-Barwinek (30 mln zł)
  • modernizacja drogi DK 28 na odcinku Krosno-Sanok (50 mln zł)
  • modernizacja drogi DK 28 na odcinku Krosno-Jasło (50 mln zł)
  • modernizacja drogi wojewódzkiej 991 Krosno-Lutcza (10 mln zł)
  • budowa łącznicy kolejowej Jedlicze-Szebnie (20 mln zł)

Posłanka zaznaczyła, że zaproponowane w poprawkach kwoty dotyczą jedynie prac przygotowawczych, takich jak opracowanie dokumentacji tych inwestycji.

- Zwracam się do mieszkańców, aby zweryfikowali, czy PiS wspiera rozwój regionu, w którym żyją – mówiła Joanna Frydrych na konferencji prasowej na krośnieńskim Rynku (18.02).

Działacze Platformy Obywatelskiej. Od lewej: radny Zbigniew Ungeheuer, posłanka Joanna Frydrych oraz Daria Balon
damian krzanowski

- Poprawki do budżetu państwa zgłoszone przeze mnie przyspieszyłyby rozwój naszego regionu. To tutaj mieszkamy. Tutaj pracujemy i planujemy przyszłość naszą i naszych dzieci. Nie chcemy, aby nasze dzieci opuszczały miasta i wsie, gdzie się wychowały i chodziły do szkoły. Chcemy, aby tutaj wracały po studiach i planowały swoją przyszłość. Zaproponowane przeze mnie przedsięwzięcia pomogłyby w dostępności do terenów inwestycyjnych potencjalnym inwestorom, którzy chcą tworzyć nowe miejsca pracy – twierdziła.

- Chodzi o to, by Krosno nie odpadło z głównych tras komunikacyjnych, to krwiobieg gospodarki – wtórował jej Zbigniew Ungeheuer, radny Krosna z Platformy Obywatelskiej.

Wśród posłów PiS, którzy głosowali przeciwko tym poprawkom, był m.in. Piotr Babinetz z Krosna. Niestety, do czasu publikacji niniejszego artykułu nie odniósł się do naszych pytań.

Fragment ulotki wyborczej posła Piotra Babinetza z PiS (2019) oraz wynik jego głosowania nad poprawkami Joanny Frydrych ("przeciw")
archiwum / sejm

Jednak część zaproponowanych przez posłankę inwestycji drogowych jest już zaplanowana.

Jeśli chodzi o budowę drogi S19 na odcinku Babica-Barwinek trwają cały czas prace dokumentacyjne, można o nich przeczytać na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA):

Brana jest także pod uwagę modernizacja drogi krajowej nr 28 w kierunku Sanoka na odcinku Krosno-Besko. Na razie przygotowywana jest dokumentacja, a jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zostanie ona wyremontowana za 6 lat. Więcej pisaliśmy o tym tutaj.

Droga krajowa nr 28 łączy Jasło, Krosno i Sanok
damian krzanowski

GDDKiA informuje też o pracach nad drogą Pilzno-Jasło. Inwestycja jest w fazie projektowania. Zakłada ona też budowę obwodnicy dla Pilzna, która mogłaby się łączyć z autostradą A4 (obwodnica ta jest też ujęta w rządowym programie "100 obwodnic"). 

Jeśli chodzi o łącznik kolejowy, wiosną ub.r. w Rzeszowie podpisano umowy dotyczące wykonania dokumentacji inwestycji kolejowych na południu Podkarpacia, w tym „łącznicy” kolejowej, która skróci podróż między Krosnem a Rzeszowem. Z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego przeznaczono na ten cel prawie 22 miliony złotych. Wśród osób, które były obecne przy podpisaniu umów, był Piotr Babinetz.

ZOBACZ TEŻ W ARCHIWUM PORTALU
KOMENTARZE
KOMENTARZE WYRÓŻNIONE
tobaja
06.03.2020 11:33

Ależ upolityczniony wpis. Panie redaktorze prosimy o rzetelność..Chcę przypomnieć temat zjadu z A4 w Pilźnie:

2008r. (jeszcze przed rozpoczęciem budowy A4) interpelacja posła S.Zająca [PiS]:
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/5D09ED82

oraz odpowiedź Z.Rapciak:
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/7BBBE57B

że cyt. "Nie ma zatem konieczności budowy dodatkowego węzła" oraz "minimalna odległość pomiędzy węzłami autostradowymi na terenie niezabudowanym wynosi 15 km".

2014 interpelacja B.Rzońca i J.Warzecha [PiS]
http://sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=383690A6&view=null

oraz odpowiedź Z.Rynasiewicz
http://sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=5F0EE6D7

cyt. "budowa dodatkowego węzła autostradowego w odległości ok. 11 km na północ od Pilzna nie ma uzasadnienia."

Nie watpię, że lokalnym działaczom PO na pewno zależy na rozwoju naszego regionu. Ale ich partyjnym kolegom na górze już NIE.Przykłady powyżej, nie wspomnę już o S19. moderatora proszę o wyróżnienie tego wpisu

tobaja
na forum od marca 2020
Mikosz
06.03.2020 07:29

Od pewnego czasu obserwuję posła Babinetza i stwiedzam że jego aktywność wzrasta tuż przed wyborami. Po wyborach staje się maszynką do głosowania PiS. Dla Krosna i regionu nie zrobił nic. Znając pragmatykę głosowania na podkarpaciu pewno zostanie posłem z ramienia PiS dożywotnio. Mierny ,bierny ale wierny.....

Mikosz
na forum od listopada 2017
WSZYSTKIE KOMENTARZE (30)