Przypomnijmy. Na wakacjach 2016 r. odbył się cykl imprez, które miały na celu ożywienie krośnieńskiego Rynku. Realizacji zadania podjął się Adrian Krzanowski (dziennikarz Krosno24.pl, aktywista miejski).
W ramach akcji "Rynek Krosna - Serce Miasta" odbyły się takie wydarzenia jak: Dzień Grilla, Dzień Deserów, Noc Zakupów, Przewertuj mnie (akcja czytelnicza), Krosno biega na Rynku (m.in. bieg na orientację), Dzień Specjałów, Święto Dyni. Powstała też interaktywna mapa z listą sklepów. Wszystkie te działania promowane były m.in. na Facebooku.
Całe 3-miesięczne przedsięwzięcie kosztowało 32 400 zł +VAT (każde działanie kosztowało zatem ok. 3 600 zł +VAT). Środki przekazał prezydent Krosna.
To film dokumentujący Dzień Grilla na krośnieńskim Rynku:
Rok później prezydent miasta oddał inicjatywę w ręce innej firmy. Niestety, jej działania nie przyniosły oczekiwanego rezultatu. Wręcz przeciwnie - przedsiębiorcy zanotowali ogromne straty. Ich opinie zostały zarejestrowane w tym filmie:
W 2018 r. władze miasta w ogóle zrezygnowały z organizacji wydarzeń gastronomicznych. Rolę ożywiania Rynku ma przejąć kolejna inicjatywa - "Krosno Center". Na facebookowym fanpage można przeczytać ogólne cele: "Zmieniamy rynek na lepsze. Uwolnimy miejsca parkingowe dla klientow. Zorganizujemy wspólną ofertę. Przyciągniemy klientów spoza Krosna. Ożywimy Stare Miasto".
O szczegóły zapytaliśmy Urząd Miasta. Czekamy na odpowiedź.