Przebudowa ul. Pużaka. Zmiany mają poprawić płynność ruchu

Na ul. Pużaka, przed skrzyżowaniem z ul. Podkarpacką, trwają prace drogowe. Przebudowa tego odcinka ma - według Urzędu Miasta - doprowadzić do zmniejszenia się korków w godzinach szczytu. Skorzystają też rowerzyści. Tłumaczymy, co się zmieni.
Wydłużenie prawoskrętu z ul. Pużaka w ul. Podkarpacką ma poprawić płynność ruchu na skrzyżowaniu ze światłami
infografika: Krosno24

Skrzyżowanie obecnie i po zmianach (przesuń suwak, aby zobaczyć różnicę):

Prace drogowe w tamtym rejonie rozpoczęły się początkiem kwietnia i potrwają do końca sierpnia br. Mogą więc w tym terminie wystąpić niewielkie utrudnienia w ruchu.

Prace rozbiórkowe już trwają
adrian krzanowski

Trasa przebudowywanego odcinka ul. Pużaka obejmuje ok. 400 metrów, począwszy od skrzyżowania z ul. Podkarpacką (DK 28) do okolic budynku nr 20 na ul. Pużaka. Przebudowany zostanie także fragment drogi dojazdowej (tzw. serwisówki).

Ul. Pużaka zostanie też lepiej skomunikowana z tzw. serwisówką
infografika: krosno24

Skrzyżowanie ul. Pużaka z drogą dojazdową obecnie i po zmianach (przesuń suwak, aby zobaczyć różnicę):

Kluczowe zmiany to:

• wydłużenie pasów rozdzielających kierunki jazdy w lewo oraz na wprost i w prawo z ul. Pużaka w ul. Podkarpacką,
  • wydzielenie prawoskrętu z ul. Pużaka w drogę dojazdową,
  • wydzielenie prawoskrętu z drogi dojazdowej w ul. Pużaka,
  • przebudowa istniejących chodników na chodniki i ścieżki rowerowe lub drogi dla pieszych i rowerów,
  • budowa ścieżki rowerowej od ul. Podkarpackiej.
Po lewej stronie powstanie droga pieszo-rowerowa, po prawej (na drodze dojazdowej do ul. Pużaka) powstanie dodatkowy pas - prawoskręt i ścieżka rowerowa
adrian krzanowski

Miasto jeszcze w ubiegłym roku otrzymało na tę inwestycję dofinansowanie 2 mln zł z rządowego Funduszu Polski Ład. To niemalże 100% kosztów wszystkich prac.

ZOBACZ W ARCHIWUM PORTALU:
KOMENTARZE
KOMENTARZE WYRÓŻNIONE
GIMBUS
25.04.2024 21:26

Super, rozwój ścieżek rowerowych zawsze na plus. Koniecznie jednak potrzeba to uspójnić, bo np brakuje 250 metrów od skrzyżowania z artykułu do nowej ścieżki wzdłuż obwodnicy na wysokości serwisu Fiata - niewiele roboty spowodowałoby dużo lepszą komunikację przez kawał miasta, np w stronę Polanki.Oby nowe bulwary wzdłuż Wisłoka były zapowiedzią stworzenia kompleksowej siatki połączeń pieszo-rowerowo-hulajnogowych bo brakuje tego w Krośnie a w porównaniu do wielu innych inwestycji koszt jest chyba dość niewielki. Włodarze miasta dostali duży kredyt zaufania w wyborach więc do roboty! :)

25.04.2024 20:44

Nawiasem to widać niezrozumienie w znakach poziomych u autora tekstu... prawoskrętu nie wydłużono ani o milimetr (niestety !!!).... to lewoskręt na Podkarpacką został wydłużony :)

trek28
25.04.2024 19:59

Ten faktyczny prawoskręt pozostał bez zmian. Żeby skręcić w prawo kierunek Jasło trzeba będzie dalej odstać swoje, bo większość na tym skrzyżowaniu jedzie na wprost i blokuje się dojazd do krótkiego prawoskrętu

25.04.2024 19:42

Natomiast prawoskręt z dojazdowej na Pużaka to faktycznie super sensowana zmiana i da realną zmianę w płynności :)

25.04.2024 19:39

Przecież te zmiany są iluzoryczne i może minimalnie poprawią sytuację... najważniejsze było by wydłużenie oddzielnego prawoskrętu, a nie wspólnie z jazdą na wprost już od zjazdu na komis, a nie dopiero od zjazdu na BWI... Bo to tu są ogromne korki... Tak to jest jak za projektowanie biorą się teoretycy a nie użytkownicy danego odcinka...

Iker
25.04.2024 18:16

Kto tędy jeździ to wie, że z prawoskrętami nie ma problemu tylko z jazdą w lewo, bo cztery nauki jazdy jedna za drugą i robi się korek do Wiru, oczywiście ledwo przejedzie jedna. Czasami trzeba długo poczekać, żeby skręcić w lewo. Wiem, że instruktor jest w pracy, ale my też jesteśmy!

rafal
25.04.2024 16:30

Zamiast iść do przodu i wyremontować całą ul. Pużaka wraz z nowymi chodnikami i ścieżkami rowerowymi to ponownie przebudowuje się odcinek, który kilka lat temu był budowany od zera przy okazji rozbudowy obwodnicy.

michciu
25.04.2024 11:42

Super, jestem za jak najbardziej. Ale kiedy doczekamy się chociażby chodnika (ścieżka rowerowa to chyba marzenie) wzdłuż ulicy Kaczorowskiego przy lotnisku ? Teren idealny na spacery i jazdę na rowerze, aż się prosi o chodnik. A obok jeżdżą dostawczaki, tiry i gówniarze, którzy wykorzystują długi fragment prostej drogi do upalania swoich golfów i passatów. Pchamy te ścieżki rowerowe nieraz na siłę raz po jednej stronie drogi, potem po drugiej.... a tutaj gdzie można zrobić śmiało z 1.5kilometra po jednej stronie nie ma nawet chodnika.