Odcinek, który ma powstać, mimo że jest krótki, będzie bardzo kosztowny, ponieważ obejmuje także budowę dwóch wiaduktów nad linią kolejową. Rozpocznie się przy rozjeździe do obiektów handlowych i poprowadzi do ulicy Sikorskiego.
Projektowana droga będzie posiadać dwie jezdnie o szerokości 7 m, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Na całej długości zaprojektowano chodniki oraz ścieżki rowerowe. Na ulicy Sikorskiego, bezpośrednio przy zjeździe do ciepłowni powstanie duże rondo. Zaplanowano tam także zatokę autobusową w stronę ulicy Bieszczadzkiej.
To nie jedyna inwestycja w tym rejonie. Przebudowana zostanie też ulica Sikorskiego w stronę nowej strefy inwestycyjnej zlokalizowanej na byłym lotnisku Iwonicz. Pisaliśmy o tym tutaj. Jeśli więc wszystko dojdzie do skutku, to w najbliższych latach w tej części miasta będziemy mieli plac budowy.
- Ten odcinek to niezwykle istotny projekt drogowy dla rozwoju Krosna, który połączy DK28 z ulicą Sikorskiego. W konsekwencji, poprzez tworzony Park Przemysłowy Krosno 2, włączy miasto do węzła Krosno Północ budowanej drogi S19 - informuje dr Tomasz Soliński, zastępca prezydenta Krosna. - Realizacja tego projektu znacząco zwiększy atrakcyjność terenów usługowo-handlowych oraz mieszkaniowych zlokalizowanych na tym odcinku oraz wzdłuż ulicy Sikorskiego, a także poprawi płynność ruchu i bezpieczeństwo - dodaje.
W ciągu miesiąca Miasto ma ogłosić przetarg, a pod koniec wakacji wyłonić wykonawcę inwestycji, który będzie miał ok. 2 lata na jej realizację.
Już raz odbył się przetarg na budowę tego łącznika. W 2019 roku cena najtańszej oferty wynosiła nieco ponad 38 mln zł. Wtedy z przyczyn ekonomicznych przetarg został unieważniony, bowiem Miasto miało niecałe 37 mln zł na sfinansowanie tej budowy. Teraz ma 40 mln zł. Władzom udało się pozyskać 20 mln zł z rezerwy rządowej.
- Przyznane środki finansowe są dla nas znaczące i stanowią 50% wartości inwestycji. Drugą część środków, tj. 20 mln zł zabezpieczyliśmy w budżecie miasta i mamy nadzieję, że będą one wystarczające do wyłonienia wykonawcy tej inwestycji - podsumowuje dr Tomasz Soliński.
Planowany odcinek będzie częścią drogi "G", która docelowo połączy ul. Lotników, Suchodół, DK28 i następnie obwodnicę północną miasta w okolicach ul. Granicznej (tuż przed Korczyną). Obecnie droga "G" kończy się przy rondzie na ul. Witosa. Istnieje też niewielki jej fragment łączący ul. Bieszczadzką i rozjazd pomiędzy galerią VIVO! a Merkury Marketem.
Orientacyjny przebieg drogi "G" od Lotników do Sikorskiego:
Radni na sesji rady miasta w maju (27.05) jednogłośnie zdecydowali, że łącznik pomiędzy ulicą Bieszczadzką a Sikorskiego będzie nosił nazwę ulicy gen. Władysława Andersa.
Gen. Władysław Anders był dowódcą Armii Polskiej w ZSRR w czasie II wojny światowej, w tym 2. Korpusu Polski, który brał udział w bitwach o Monte Cassino we Włoszech. Oprócz zwycięstw na polach bitwy generał miał też inne zasługi. Uratował tysiące Polaków z sowieckich więzień i łagrów ewakuując ich z terenów Związku Radzieckiego. Po wojnie zamieszkał w Londynie i założył instytucję Skarbu Narodowego. Zmarł w 1970 roku, został pochowany na cmentarzu u podnóża Monte Cassino.
Nie trzeba być po studiach matematycznych, aby policzyć, że braknie tych 40mln zł. Inflację trzeba przyjąć ok. 10% od 2019 r. Robocizna, materiał, paliwo. Uwzględniając to wszystko i biorąc zapas, że wzrosną ceny wyszło ok. 10 mln za mało.
Szacunek dla pana Przytockiego i jego zastępców, że się starają i działają w temacie, ale ja na waszym miejscu bym szukał tych 10 mln. Tak na wszelki wypadek. Na zaś.
Przebieg drogi G przez miasto nie ma za bardzo sensu - nie wiem czemu nikt tego nie przeprojektuje i wyprowadzi poza miasto - po cóż na siłę trzymać sie koncepcji z lat 60-tych? Oferty na ten odcinek pewno będą koło 55-60 mln
W 2019 r. "brakło" 1 mln zł, czyli 2.63% wartości oferty na coś tak istotnego, a budżecie 2019 roku zaplanowano 18,9 mln na taką bzdurę jak modernizacja zabytkowego dworca PKP na potrzeby funkcjonowania Etnocentrum Ziemi Krośnieńskiej, czy też rozbudowa ul. Polnej w Krośnie - 9,7 mln zł (w latach 2019 - 2022). Zobowiązania na koniec 2019 roku wynosiły ponad 189 mln zł, 190 mln nie zrobiłoby żadnej różnicy a inwestycja byłaby juz gotowa. Na koniec 2020 roku zobowiązania wynosiły już ponad 232 mln zł. Ekonomia na poziomie chłopa w gumofilcach.