Droga od Vivo do Sikorskiego. Odcinek krótki, ale kosztowny [ULICA GEN. ANDERSA]

Miasto planuje budowę połączenia ul. Bieszczadzkiej z ulicą Sikorskiego. Za 40 mln zł może powstać prawie 700-metrowy odcinek z dwoma wiaduktami nad torami kolejowymi. Będzie to część tzw. drogi „G”. Pod koniec wakacji dowiemy się, czy zostanie wyłoniony wykonawca. Zobacz panoramę z drona.
Miasto otrzymało 20 mln zł na kolejny odcinek drogi "G"
Damian Krzanowski

Odcinek, który ma powstać, mimo że jest krótki, będzie bardzo kosztowny, ponieważ obejmuje także budowę dwóch wiaduktów nad linią kolejową. Rozpocznie się przy rozjeździe do obiektów handlowych i poprowadzi do ulicy Sikorskiego.

W tym miejscu powstanie wiadukt nad torami 
damian krzanowski

Projektowana droga będzie posiadać dwie jezdnie o szerokości 7 m, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Na całej długości zaprojektowano chodniki oraz ścieżki rowerowe. Na ulicy Sikorskiego, bezpośrednio przy zjeździe do ciepłowni powstanie duże rondo. Zaplanowano tam także zatokę autobusową w stronę ulicy Bieszczadzkiej.

Projektowana droga od zdjazdu do obiektów handlowych do skrzyżowania z ulicą Sikorskiego
UM KROSNO 

To nie jedyna inwestycja w tym rejonie. Przebudowana zostanie też ulica Sikorskiego w stronę nowej strefy inwestycyjnej zlokalizowanej na byłym lotnisku Iwonicz. Pisaliśmy o tym tutaj. Jeśli więc wszystko dojdzie do skutku, to w najbliższych latach w tej części miasta będziemy mieli plac budowy.

- Ten odcinek to niezwykle istotny projekt drogowy dla rozwoju Krosna, który połączy DK28 z ulicą Sikorskiego. W konsekwencji, poprzez tworzony Park Przemysłowy Krosno 2, włączy miasto do węzła Krosno Północ budowanej drogi S19 - informuje dr Tomasz Soliński, zastępca prezydenta Krosna. - Realizacja tego projektu znacząco zwiększy atrakcyjność terenów usługowo-handlowych oraz mieszkaniowych zlokalizowanych na tym odcinku oraz wzdłuż ulicy Sikorskiego, a także poprawi płynność ruchu i bezpieczeństwo - dodaje.

Obok wjazdu do ciepłowni ma powstać duże rondo turbinowe 
damian krzanowski

W ciągu miesiąca Miasto ma ogłosić przetarg, a pod koniec wakacji wyłonić wykonawcę inwestycji, który będzie miał ok. 2 lata na jej realizację.

Już raz odbył się przetarg na budowę tego łącznika. W 2019 roku cena najtańszej oferty wynosiła nieco ponad 38 mln zł. Wtedy z przyczyn ekonomicznych przetarg został unieważniony, bowiem Miasto miało niecałe 37 mln zł na sfinansowanie tej budowy. Teraz ma 40 mln zł. Władzom udało się pozyskać 20 mln zł z rezerwy rządowej. 

- Przyznane środki finansowe są dla nas znaczące i stanowią 50% wartości inwestycji. Drugą część środków, tj. 20 mln zł zabezpieczyliśmy w budżecie miasta i mamy nadzieję, że będą one wystarczające do wyłonienia wykonawcy tej inwestycji - podsumowuje dr Tomasz Soliński.

Droga "G"

Planowany odcinek będzie częścią drogi "G", która docelowo połączy ul. Lotników, Suchodół,  DK28 i następnie obwodnicę północną miasta w okolicach ul. Granicznej (tuż przed Korczyną). Obecnie droga "G" kończy się przy rondzie na ul. Witosa. Istnieje też niewielki jej fragment łączący ul. Bieszczadzką i rozjazd pomiędzy galerią VIVO! a Merkury Marketem.

Orientacyjny przebieg drogi "G" od Lotników do Sikorskiego:

Aktualizacja z 30.05.2022

Radni na sesji rady miasta w maju (27.05) jednogłośnie zdecydowali, że łącznik pomiędzy ulicą Bieszczadzką a Sikorskiego będzie nosił nazwę ulicy gen. Władysława Andersa.

Gen. Władysław Anders był dowódcą Armii Polskiej w ZSRR w czasie II wojny światowej, w tym 2. Korpusu Polski, który brał udział w bitwach o Monte Cassino we Włoszech. Oprócz zwycięstw na polach bitwy generał miał też inne zasługi. Uratował tysiące Polaków z sowieckich więzień i łagrów ewakuując ich z terenów Związku Radzieckiego. Po wojnie zamieszkał w Londynie i założył instytucję Skarbu Narodowego. Zmarł w 1970 roku, został pochowany na cmentarzu u podnóża Monte Cassino.

ZOBACZ W ARCHIWUM PORTALU:
KOMENTARZE
KOMENTARZE WYRÓŻNIONE
mikolaj10
20.05.2022 11:42

Nie trzeba być po studiach matematycznych, aby policzyć, że braknie tych 40mln zł. Inflację trzeba przyjąć ok. 10% od 2019 r. Robocizna, materiał, paliwo. Uwzględniając to wszystko i biorąc zapas, że wzrosną ceny wyszło ok. 10 mln za mało.

Szacunek dla pana Przytockiego i jego zastępców, że się starają i działają w temacie, ale ja na waszym miejscu bym szukał tych 10 mln. Tak na wszelki wypadek. Na zaś.

mikolaj10
na forum od listopada 2017
bord1234
20.05.2022 09:32

Przebieg drogi G przez miasto nie ma za bardzo sensu - nie wiem czemu nikt tego nie przeprojektuje i wyprowadzi poza miasto - po cóż na siłę trzymać sie koncepcji z lat 60-tych? Oferty na ten odcinek pewno będą koło 55-60 mln

bord1234
na forum od kwietnia 2022
Armagh
20.05.2022 08:22

W 2019 r. "brakło" 1 mln zł, czyli 2.63% wartości oferty na coś tak istotnego, a budżecie 2019 roku zaplanowano 18,9 mln na taką bzdurę jak modernizacja zabytkowego dworca PKP na potrzeby funkcjonowania Etnocentrum Ziemi Krośnieńskiej, czy też rozbudowa ul. Polnej w Krośnie - 9,7 mln zł (w latach 2019 - 2022). Zobowiązania na koniec 2019 roku wynosiły ponad 189 mln zł, 190 mln nie zrobiłoby żadnej różnicy a inwestycja byłaby juz gotowa. Na koniec 2020 roku zobowiązania wynosiły już ponad 232 mln zł. Ekonomia na poziomie chłopa w gumofilcach.

Armagh
na forum od listopada 2017
WSZYSTKIE KOMENTARZE (13)