Zamiast wąskiej drogi z dziurami, na której można urwać zawieszenie, powstanie prawie 2-kilometrowa droga o szerokości 6 m, z chodnikiem i ścieżką rowerową, dwoma skrzyżowaniami oraz oświetleniem.
Łącznik zacznie się od planowanego ronda w pobliżu ciepłowni i częściowo będzie przebiegać po starej trasie. Dopiero ok. 100-200 metrów przed przejazdem kolejowym będzie odbijać w lewo i połączy się z ul. Dywizjonu 303, na której powstanie rondo (o nowej ulicy pisaliśmy tutaj).
Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj-wybuduj (firma, która wygrywa przetarg, zajmuje się nie tylko budową, ale i samym projektem). - To dla nas duża sprawa. Czekamy na dokumenty i będziemy ogłaszać postępowanie. Może się uda jeszcze w tym roku ogłosić przetarg. Obecnie mamy tylko wstępną koncepcję przebiegu – mówi Piotr Przytocki, prezydent Krosna.
Koszt inwestycji to 31,6 mln zł, z czego udział własny miasta to 1,6 mln zł, a reszta to otrzymane dofinansowanie.
Budowa łącznika to jedyny projekt krośnieńskiego magistratu, który otrzymał dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu „Polski Ład”: Program Inwestycji Strategicznych. Urząd Miasta składał jeszcze dwa inne wnioski, które zostały odrzucone.
Łącznik to nie jedyne zmiany komunikacyjne, które czekają tę część miasta. W związku z planowaną przebudową drogi kolejowej 108, w przyszłości przejazd przez tory na ul. Sikorskiego przestanie istnieć. Powstanie też nowe połączenie drogowe między ul. Dywizjonu 303, a ul. Polną.
Miasto planuje również złożyć wniosek o dofinansowanie budowy łącznika, który będzie przebiegać od DK28 (wjazd w stronę Leroy Merlin, Mercury Market i Galerii Vivo!) do planowanego ronda przy ciepłowni na ul. Sikorskiego. W ramach inwestycji w jego ciągu powstanie wiadukt nad torami. Będzie to kontynuacja drogi „G”.