Budowa mostu na ulicy Paderewskiego rozpoczęła się w połowie grudnia ubiegłego roku. Obiekt został wtedy zamknięty dla samochodów, zaś piesi mogli korzystać z tymczasowej kładki.
W ramach prac został rozebrany stary most z 1965 roku będący w bardzo złym stanie technicznym. W zamian wybudowano nowy obiekt o wymiarach 20 m długości i 13 m szerokości.
Powstał też chodnik i ścieżka rowerowa, a także oświetlenie uliczne oraz kanalizacja deszczowa. Brzegi potoku Lubatówka umocniono kamiennymi koszami i płytami ażurowymi na odcinku tuż przed i za konstrukcją - łącznie ok. 50 m. Pozostały też drzewa, o które walczyli mieszkańcy.
Oprócz tego ulica Paderewskiego została rozbudowana na odcinku od ronda na ul. Podwale do boiska przy Zespole Szkół Muzycznych.
Wartość inwestycji to ponad 5,2 mln zł, z czego dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg wyniosło niewiele ponad 2 mln zł. Reszta pochodziła z budżetu miasta.
Most rzeczywiście bez kompletnie żadnej finezji. Do tego bardzo wąska jezdnia.
Lubatówka nie jest potokiem, już kiedyś zwracałem na to uwagę.
Potok nie posiada nazwy własnej, tak jak rzeka.
Lubatówka jest rzeką.
Wszystko pięknie, ale jednak szkoda, że nie nadano temu mostowi bardziej stylowego charakteru. Na zdjęciach wygląda po prostu jak przeciętny nowy most.
Ale kamienne słupki w starej balustradzie wyglądały na zabytkowe i tak powinno pozostać. To ważne miejsce. Most prowadzi do starej części miasta, otwiera się z niego piękny widok na Kościół Farny. Tuż za nim wejście na bulwary - piękną trasę spacerową. Blisko jest budynej dawnej przychodni - wpisany do rejestru zabytków. Po drugiej stronie zabytkowa figura Maryi na kolumnie i miejsce ważne na artystycznej mapie Krosna czyli Szkola Muzyczna. Aż się prosi, by ten most stylizować na zabytkowy, dodać do tego również stylizowane latarnie, choćby takie jak na rynku.
Planując wszelkie remonty lub budowę nowych obiektów koniecznie trzeba pomyśleć o nich w szerszym kontekście całego miasta - podkreślić jego charakter, nawiązać do przeszłości. Albo zaprojektować coś nowoczesnego, ale niezwyklego. Koszty wcale nie muszą być większe, chodzi bardziej o pomysł (świetnym przykładem jest nowy dworzec w Lublinie ).