Dwie nowe stacje w Krośnie. Naładujesz na nich elektryki

Nowe stacje ładowania samochodów elektrycznych stanęły na dwóch parkingach w Krośnie. Z tej, która pojawiła się przy Krośnieńskim Holdingu Komunalnym (ul. Fredry), można już korzystać. Natomiast stacja obok starostwa powiatowego przy ul. Bieszczadzkiej zostanie uruchomiona od połowy października. Łącznie w naszym mieście będzie ich już 5.
Stacja ładowania elektryków na parkingu Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego już działa
KHK

Pierwsza ze stacji ładowania elektryków stanęła tuż przy wjeździe na parking Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego przy ul. Fredry. Znajduje się blisko stacji benzynowej i zajezdni MKS.

Lokalizacja nie jest przypadkowa. Ulica Fredry łączy się z ulicą Żółkiewskiego, która jest drogą wylotową z Krosna w kierunku Korczyny, Lutczy i stolicy naszego województwa – Rzeszowa. Poza tym stacja EV znajduje się w sąsiedztwie stacji paliw, w niedalekiej odległości od krośnieńskiego rynku, a także innych ważnych punktów handlowych. Myślę, że jej lokalizacja jest dogodna i znajdzie zainteresowanie wśród posiadaczy samochodów elektrycznych – mówi Janusz Fic, prezes Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego.

Na potrzeby stacji wydzielono dwa miejsca postojowe dla aut elektrycznych, które są odpowiednio oznakowane. Stacja ma dwa stanowiska o łącznej mocy 72 kW. Jej cennik przedstawia się następująco:

  • 1,90 zł za kWh przy ładowaniu wolnym (AC) o mocy 22 kW,
  • 2,70 zł za kWh przy ładowaniu szybkim (DC) o mocy 50 kW.

Dodatkowo jest doliczana opłata parkingowa w wysokości 0,40 zł brutto/minuta – jest ona jednak naliczana po przekroczeniu określonego czasu postoju i ładowania. W przypadku ładowania wolnego po 600 minutach od rozpoczęcia ładowania, zaś przy ładowaniu szybkim - po 60 minutach.

Aby skorzystać ze stacji, należy pobrać aplikację Equay lub założyć konto na stronie equay.pl
KHK

Stacja jest ogólnodostępna. Może z niej korzystać każdy właściciel lub użytkownik elektryka. Jest obsługiwana przez aplikację Equay oraz przy pomocy karty RFID, która jest dostępna dla klientów po założeniu konta na equay.pl.

Myślę, że uruchomienie tej stacji jest kolejnym krokiem w rozwoju elektromobilności w naszej Spółce oraz mieście. Samochody elektryczne są coraz bardziej popularne. W Krośnie i powiecie krośnieńskim zarejestrowanych jest już blisko 120 takich aut – podkreśla prezes Janusz Fic.

Stacja będzie służyła również spółce do ładowania firmowych samochodów, co ma zoptymalizować produkcję i zużycie energii elektrycznej. Wartość inwestycji to blisko 140 tys. zł, z czego blisko 63 tys. to dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

Druga stacja ładowania elektryków powstaje na parkingu przy starostwie powiatowym. Dla kierowców będą tam dwa stanowiska do ładowania szybkiego i wolnego. Samochody będzie można ładować prądem stałym 50 kW (ładowanie szybkie) oraz prądem zmiennym 22 kW (ładowanie wolne). Stacja będzie dostępna całodobowo przez siedem dni w tygodniu.

Ze stacji będzie można korzystać i płacić za pomocą aplikacji Elocity. Tam też będzie dostępny cennik. Dzierżawca nie przewiduje dodatkowych opłat.

Na stronie internetowej inwestora ceny wahają się między:

  • 1,80 a 2,70 zł za kWh przy ładowaniu wolnym,
  • 2,80 a 3,60 zł za kWh przy ładowaniu szybkim.

Stację buduje firma Budimex Mobility, która odpłatnie wydzierżawiła ten teren od starostwa. Uruchomi ją od około 15 października.

Stacja na parkingu przy starostwie powiatowym będzie działać od połowy października
DAMIAN KRZANOWSKI

Do tej pory w Krośnie znajdowały się trzy ogólnodostępne stacje do ładowania pojazdów elektrycznych:

  • przy galerii Vivo!,
  • przy salonie Volkswagena i Skody na ulicy Lwowskiej,
  • przy restauracji KFC na ulicy Bieszczadzkiej.

W pobliżu znajduje się jeszcze jedna stacja zlokalizowana przy centrum handlowym w Miejscu Piastowym. 

ZOBACZ W ARCHIWUM PORTALU:
KOMENTARZE
KOMENTARZE WYRÓŻNIONE
Marti
11.09.2023 16:42

"szybkie ładowanie 50kW" - to brzmi bardzo dobrze, ale prawdą nie jest. Najpopularniejsza obecnie Tesla 3 z podstawową baterią 57.5 kWh od 20% do 100% przy ładowarce wspomnianej w artykule 50kW to ponad godzina ładowania. Podczas gdy w całej europie buduje się obecnie stacje 150kW+, my cieszymy się z pozorów elektromobilności.Budowanie "wolnych" ładowarek 50kW ma sens - gdy jest ich równolegle kilka sztuk, wtedy każdy zainteresowany podłacza się - i ładuje podczas załatwiania spraw urzędowych, spaceru, zakupów. Gdy jest jedno gniazdo tego typu, to jeśli jesteśmy w trasie, oznacza to często dwie godziny sesji obejmujące również czekanie na zwolnienie ładowarki przez poprzednika. Ładowarka przy salonie Volkswagena i Skody na ulicy Lwowskiej, z tego co mnie pamięć nie myli (podobnie jak Ładowarka przy Fiacie) jest dostępna tylko dla klientów salonu.

Marti
na forum od listopada 2017
WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)