Władze miasta twierdzą oficjalnie, że chodzi o wymuszenie większej rotacji pojazdów, bo w tych miejscach istnieje deficyt wolnych miejsc postojowych. Wiadomo jednak, że bardziej chodzi o pieniądze – kasa miasta cały czas jest uszczuplona przez rządowe rozwiązania wprowadzone przez tzw. Polski Ład. Więcej pisaliśmy o tym tutaj.
Duży parking za bankiem Pekao na ul. Powstańców Warszawskich oraz miejsca parkingowe na ul. Wojska Polskiego zostaną włączone do II strefy parkingowej.
Obowiązują w niej następujące opłaty w godz. od 8:00 do 16:00, od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem świąt):
Każdy może też wykupić abonament miesięczny na te parkingi. Kosztuje on w II strefie 90 zł. Natomiast mieszkańcy i firmy mogą skorzystać z bardzo preferencyjnych abonamentów. Więcej o nich pisaliśmy tutaj.
Natomiast duży parking przy urzędach na ul. Bieszczadzkiej (ZUS, PUP, Pekao) oraz parking przy ul. Krakowskiej (przed RCKP, pomiędzy ul. Kolejową i Naftową) zostaną włączone do nowej, III strefy parkingowej.
Będzie to strefa z najtańszymi miejscami postojowymi:
Opłaty w tych miejscach także będą obowiązywać w godz. od 8:00 do 16:00, od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem świąt).
Osoby, ktore zechcą zakupić abonament na te parkingi (np. pracownicy urzędów), będą musieli zapłacić miesięcznie 60 zł. Jednak także i w tej strefie możliwe będzie wykupienie preferencyjnych abonamentów przez mieszkańców i firmy, które tam działają:
Mieszkańcy z trzeciej strefy
1. pojazd w rodzinie | 2. pojazd w rodzinie | |
1 miesiąc | 10 zł | 15 zł |
3 miesiące | 20 zł | 35 zł |
Pół roku | 40 zł | 60 zł |
Rok | 60 zł | 90 zł |
Firmy z trzeciej strefy
Za jedno auto: | |
1 miesiąc | 30 zł |
3 miesiące | 75 zł |
Pół roku | 125 zł |
Rok | 200 zł |
Parkometry na nowych płatnych parkingach zostaną uruchomione prawdopodobnie początkiem października. Uchwała została bowiem przegłosowana przez Radę Miasta w czwartek (31.08), a wejdzie ona w życie po 14 dniach od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
Prezydent miasta poinformował, że powstanie nowy bezpłatny parking wzdłuż ulicy Lniarskiej, od kładki nad torami do Lidla: - Mamy tam wydzielone miejsca, które w tej chwili są porządkowane. Będzie urządzony bezpłatny parking dla tych wszystkich, którzy chcą skorzystać z komunikacji publicznej. Pasażerowie korzystający z dworca Krosno będą mogli zostawić tam auto na czas swojej podróży busem lub pociągiem w dalszą trasę.
No ok - płacimy za parkingi.
W takim razie żądam, aby pieniądze te były księgowane na osobne konto w urzędzie miasta i w 100% były przeznaczane na rozbudowę nowych parkingów, zwiększanie mobilności miejskiej i ścieżki rowerowe.
Tak by obronić tezę nie tylko o rotacji, ale i o tym, że faktycznie miastu zależy na tej mobilności mieszkańców.
Zwolnienie z opłat w strefach płatnego parkowania to jedno z niewielu realnych udogodnień, z których korzystać mogą polscy kierowcy aut elektrycznych.Wraz z wejściem w życie ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, zmieniono przepisy Ustawy o drogach publicznych (tj. Dz.U. 2017 poz. 2222 ze zm.). Zgodnie z art. 13, ust. 3 pkt 1 lit. e znowelizowanej ustawy, od opłat za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania zwolnione zostały pojazdy elektryczne. Przepis precyzuje, że muszą to być pojazdy spełniające wymogi definicji zawartej w Ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych, czyli wykorzystujące do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania.
Właściciele samochodów elektrycznych mogą parkować za darmo w strefach płatnego parkowania wyznaczonych na drogach publicznych i nie jest wymagane do tego żadne dodatkowe oznaczenie samochodu np. zielonymi tablicami czy naklejkami EE na szybie. Trzeba się jednak liczyć z tym, że jeśli auto nie będzie miało takich oznaczeń, to służby kontrolne mogą wystawić wezwanie, ale przedstawienie dowodu rejestracyjnego zakończy sprawę.
W przeciwieństwie do dopuszczenia jazdy po buspasach ten przepis (również wprowadzony przez ustawę o elektromobilności do ustawy o drogach publicznych) nie jest tymczasowy.
Parkowanie aut elektrycznych - nie wszystkie parkingi są za darmo!Ale uwaga! Niejeden kierowca auta elektrycznego wpędził się przez wiarę w darmowe parkowanie w zupełnie niepotrzebne koszty. Otóż zwolnienie z opłat, o którym mowa, dotyczy wyłącznie oficjalnych miejskich/gminnych stref płatnego parkowania znajdujących się na drogach publicznych. Tyle że często miasta np. dzierżawią prywatnym firmom tereny, na których te tworzą "parkingi niestrzeżone płatne", albo też takie parkingi tworzone są na prywatnych nieruchomościach, np. przy sklepach, centrach handlowych, dworcach czy atrakcjach turystycznych. Dla niewtajemniczonych bardzo często do złudzenia przypominają one miejskie strefy płatnego parkowania, często stoją na nich nawet takie same parkomaty, jak te, które ustawia miasto, i znajdują się na nich tylko niewielkie tabliczki informujące o tym, kto jest operatorem parkingu.
W takich miejscach obowiązuje regulamin, który powinien znajdować się w widocznym miejscu, np. przy wjeździe na parking lub przy parkomacie. W takich regulaminach z reguły zwolnień czy zniżek dla aut elektrycznych nie ma - pozostawienie auta elektrycznego bez opłaconego postoju może się wiązać z nałożeniem "opłaty specjalnej", wynoszącej nawet kilkaset złotych! Jeśli auto zostanie w takim miejscu na dłużej, np. przez wiele dni, rachunek może być naprawdę porażający.
No cóż, jestem generalnia za. Ale ..., diabeł tkwi w szczegółach - parking przed RCKP powinien być bezpłatny dla posiadaczy biletów na imprezy w RCKP. Większość tych wydarzeń ma miejsce w weekendy, kiedy parking jest bezpłatny. Dalej więc będzie problem z zaparkowaniem dla widzów imprez. A co z osobami, które mają w tygodniu zajęcia w RCKP. Muszą płacić? Problem jest, tylko aby go rozwiązać, trzeba troszeczkę się zastanowić. Co lokalnym decydentom poddaję pod rozwagę.
Według mnie wpływy do kasy miasta z biletów będą małe w porównaniu z dużym spadkiem obrotów u przedsiębiorców handlujących w pobliżu parkingów. Samo bieganie do parkometru skutecznie zniechęci sporą część klientów i wybór padnie na bezpłatny parking pod supermarketem czy galerią. Współczuję pracownikom i klientom instytucji na Bieszczadzkiej którzy będą musieli dodatkowo płacić za parking - proponuję wprowadzić opłatę za obsługę osób z rady miasta.
Czy samochody elektryczne w Krośnie zwolnione są z opłat za parkowanie na płatnych parkingach?
Slasoft - zainstaluj sobie apkę i nie będziesz musiał nawet z samochodu wychodzić - co to za logika szukać parkomatu z kartą...
I właśnie o to chodziło Kaczyńskiemu. Zagłodzić samorządy (odebrać im część przychodów z podatku), żeby musiały szukać innych przychodów od mieszkańców. A oni wiadomo - wkurzą się i na kolejnych wyborach wykopią władze. ***** ***
Gdyby chodziło o wymuszenie rotacji, powinni zrobić pierwszą godzinę gratis (choć nie wiem czy da się w tych miejscach coś załatwić w godzinę), ale wiadomo, że przede wszystkim chodzi o zarabianie na kierowcach. Obecne władze Krosna bardzo "zachęcają", żeby zakończyć ich kadencję jesienią.
Chodzi o wymuszenie większej rotacji pojazdów? Jak to się ma ta rotacja w stosunku do mieszkańców w danej strefie, przecież oni tam mieszkają razem ze swoimi pojazdami, to dlaczego muszą płacić?
Polecam Państwu bezpłatny parking w Polance, przy Kościele, wybudowany za ponad 140 tys. na ok. 10 samochodów, który to został ufundowany jako parking kolejowy, dla tych co zostawią pojazdy i pojadą koleją, w dowolnym kierunku. Przez 6 dni w tygodniu stoi pusty, więc miejsce pewne, ale uwaga w niedzielę w czasie mszy nie ma szans, nawet dla tych co chcą jechać koleją do Jasła. Tak więc można znaleźć bezpłatne miejsce parkingowe, a do miasta pojechać koleją.
A kiedy będzie można zapłacić kartą za parking?