DYSKUSJE
Elektryki w mieście. Problemy z "tankowaniem" prądu
marcinms
10.02.2023 14:42

@czlowiek_jeden - jak nie masz o czymś pojęcia to nie zarzucaj tego drugiemu. Zgnieść to sobie możesz puszkę jak już harnasia wychylisz. Jak nie rozumiesz co ktoś napisał to przeczytaj drugi i trzeci raz i tak do skutku. Jak jest nie opłacalne to się samochodu nie naprawia, a jak jest opłacalne to się naprawia. Nie ty o tym decydujesz, tylko właściciel. Właśnie w wypadku elektryków jest problem ze spawaniem przy nim i o tym napisałem. Czytaj ze zrozumieniem, zanim się wygłupisz swoim wpisem.

marcinms
na forum od listopada 2017
marcinms
10.02.2023 14:42

@czlowiek_jeden - jak nie masz o czymś pojęcia to nie zarzucaj tego drugiemu. Zgnieść to sobie możesz puszkę jak już harnasia wychylisz. Jak nie rozumiesz co ktoś napisał to przeczytaj drugi i trzeci raz i tak do skutku. Jak jest nie opłacalne to się samochodu nie naprawia, a jak jest opłacalne to się naprawia. Nie ty o tym decydujesz, tylko właściciel. Właśnie w wypadku elektryków jest problem ze spawaniem przy nim i o tym napisałem. Czytaj ze zrozumieniem, zanim się wygłupisz swoim wpisem.

marcinms
na forum od listopada 2017
norek
10.02.2023 14:23

Wreszcie ktoś poruszył sprawę ładowania w Krośnie aut elektrycznych. Jestem użytkownikiem takiego auta i czuję besilność jak przyjeżdżam nieraz pod VIVO i nie mogę naładować auta przez blokowanie miejsca przez inne spalinowe auta. Chciałem tu sprostować że pod VIVO "niby" są dwa miejsca do ładowania ale jedno z nich jest od lipca nieczynne z powodu awarii. Zgłaszałem to do adminstratora galerii ale do tej pory nikt się tym nie zajął, czyżby dlatego że ładowanie jest tam za free :) ???.

norek
na forum od lutego 2023
marcinms
10.02.2023 14:14

@czlowiek_jeden - jak nie masz o czymś pojęcia to nie zarzucaj tego drugiemu. Zgnieść to sobie możesz puszkę jak już harnasia wychylisz. Jak nie rozumiesz co ktoś napisał to przeczytaj drugi i trzeci raz i tak do skutku. Jak jest nie opłacalne to się samochodu nie naprawia, a jak jest opłacalne to się naprawia. Nie ty o tym decydujesz, tylko właściciel. Właśnie w wypadku elektryków jest problem ze spawaniem przy nim i o tym napisałem. Czytaj ze zrozumieniem, zanim się wygłupisz swoim wpisem.

marcinms
na forum od listopada 2017
czlowiek_jeden
09.02.2023 20:14

@marcinms Nie masz pojęcia o elektrykach. Taki samochód nie może mieć drugiego życia. Ich się nie spawa tylko zgniata

czlowiek_jeden
na forum od stycznia 2018
marcinms
09.02.2023 15:06

Miało być, że gwarancje na baterie nie są długie. Jeszcze dodam, że biorąc pod uwagę, że kwestia ładowarek nie jest taka prosta bo konieczna jest infrastruktura. To nie jest jak z paliwem, że przyjedzie cysterna w dowolne miejsce gdzie jest droga i napełni zbiorniki pod dystrybutory. Tutaj jest sieć energetyczna, która nie jest przystosowana do poboru tak dużej ilości prądu i to można by rzec skokowego poboru. Nikt nie przewidywał takiej potrzeby i nie tak to było projetkowane. Oczywiście wszystko da się rozwinąć, zmodernizować, ale na to trzeba wielu lat. Poza tym, paliwo stałe można zmagazynować. Energia póki co praktycznie magazynowana w Polsce na większą skalę nie jest. W przypadku awarii jest pozamiatane -fotowoltaika też nie działa jeśli sieć energetyczna nie działa (mowa o sieciowych instalacjach). Niestety, paliwa stałe mają w każdej postaci tą przewagę, że bardzo łatwo się je magazynuje, koszt magazynowania jest bardzo niski, niekiedy wręcz żaden. Energia elektryczna na razie jest słabo magazynowana, a koszt magazynowania jest bardzo duży.

marcinms
na forum od listopada 2017
marcinms
09.02.2023 14:59

O komforcie jazdy się nie wypowiadałem, oczywiście on może być lepszy ze względu na mniejszy hałas no i, no właśnie co jeszcze? Dynamikę - teoretycznie tak, ale praktycznie jak posiadacze elektryków opisują sposoby jak zaoszczędzić trochę energii, z tym między innymi jazdę za tirem w trasie, żeby trochę mniej energii zużyć, to raczej dynamika tutaj siada. Niestety stres związany z brakiem ładowarek i czas ładowania na ten moment dyskwalifikuje elektryka do podróży z rodziną. Natomiast jako auto miejskie do pracy może. Tylko teraz pytanie - kto kupuje auto elektryczne ze względu na ekonomię? Na razie raczej nikt. Na ten moment jak przeliczymy koszt zakupu, amortyzacja (bateria nie jest wieczna, a gwarancje na nie są długie), koszt energii z fotowoltaiki też nie jest żaden, bo musimy tą fotowoltaikę zrobić, a to też nie bezawaryjna konstrukcja, poza tym moglibyśmy tą energię przeznaczyć na np. ogrzewanie czy jakieś urządzenia elektryczne. To samo ładowanie - na początku ładowarki były darmowe, potem niewielka opłata, a teraz 1kWh z takiego urządzenia to ok 3zł albo i lepiej. W domu mamy za 75gr. Na ten moment jakby tego nie liczyć, to wychodzi, że elektryk jest nieopłacalny. Jak ktoś patrzy na ekonomię to ciągle LPG wygrywa w przedbiegach ze wszsytkim innym. Poza tym kwestie bezpieczeństwa. Trzeba też wziąć komplikacje np. podczas napraw. Są znane przypadki, że trzeba było po kolizji spawać przy takim elektryku i niestety konieczne było wyjęcie akumulatora co wiąże się z bardzo dużymi kosztami. Koszt nowej baterii z wymianą to nierzadko połowa ceny samochodu nowego. Elektryk tak, ale nie w tej technologii. Jako krok pośredni tak. Być może wodór, może coś innego, zobaczymy.

marcinms
na forum od listopada 2017
goatman
09.02.2023 12:33

@marcinms

Jeśli ktoś ma w domu fotowoltaikę, to da się to ekonomicznie obronić, szczególnie gdy ceny paliw mocno rosną. Nie bronię elektryków, uważam że na tym etapie rozwoju baterii nie jest to najlepszy wybór, ale komfort jazdy jaki oferują te samochody jest nie do osiągnięcia w żadnym aucie spalinowym.

goatman
na forum od listopada 2017
marcinms
09.02.2023 11:04

Tak jeszcze na marginesie, co trzeba mieć w głowie żeby kupić dzisiaj elektryka? Jedyne wytłumaczenie to że ktoś ma za dużo pieniędzy i chce poszpanować. Ale sensu i logiki tu nie widzę. Mając dużo kasy można sobie kupić zamiast takiego szrota z którym bedziemy się męczyć z ładowaniem itp. super auto spalinowe. Nie trzeba się będzie żalić, że nie mam jak zatankować i muszę czekać. Fakt, na stacji paliw też jakiś burak zostawi auto pod dystrybutorem i pójdzie na jedyną w swoim rodzaju parówkę, ale to marginalny problem, zazwyczaj jest kilka miejsc do zatankowania, więc to nie duży problem, a burakowi zostaje nakleić karnego k...a.

marcinms
na forum od listopada 2017
marcinms
09.02.2023 10:56

@Krzysztof Pelczar ma jak najbardziej rację. Bateria elektryków są bardzo niebezpieczne. To bardzo duża ilość energii zakumulowana w małej przestrzeni. Wybuch baterii w telefonie komórkowym potrafi wyrządzić duże szkody. Wiec proszę sobie teraz porównać ilość energii telefonu do elektryka i wyobrazić szkody tyleż razy większe. Bardzo szybkie ładowarki potęgują problem. Gdy bateria sprawna/nowa ryzyko może niewielkie, ale przy starej baterii, ładowanie jej dużym prądem powoduje duże ryzyko zapłonu lub wybuchu. Już w tej chwili bardzo duży odsetek pożarów jest od powerbanków. Widzieliście filmik jak nowy powerbank kilka lat temu dostał samozapłonu w jeszcze nie otwartym vivo? Co tu porównywać powerbank do baterii w elektryku - tutaj energii jest upakowane bardzo dużo.

Kolejna sprawa to gaszenie. Jak ktoś nie wierzy, to poszukajcie jak wygląda gaszenie tego pojazdu. Takie samochód obok innych samochodów, ludzi, w domu to jest bardzo duże zagrożenie pożarowe - nieporównywalnie większe niż samochód spalinowy. Elektryki jeżdzące po drogach to w większości nowe samochody. Wyobraźmy sobie co będzie się działo za ileś lat, jak te baterie będą starsze, ludzi nie będzie stać na ich wymianę, będa kombinować i będą działy się cuda. Wyobraźmy sobie samochód elektryczny którego na ten moment straż pożarna nie potrafie ugasić. Obok odpala się kolejny taki elektryk i taka lawina kilku, kilkunatu samochodów obok siebie których nie można ugasić. A ryzyko takiej lawiny rośnie, bo jeśli coś się długo pali bo nie można ugasić to ryzyko zapłonu obok rośnie.

Kolejna sprawa to elektryki w naszym klimacie. Wyobraźmy sobie taki samochód po kilku dniach stania pod blokiem, na mrozie. Te auta nie są na nasz klimat. Tam gdzie nie ma dużych upałów i mrozów to może, w naszym klimacie będą ogromne straty energii.

Tak wię zgoda. Elektryki powinny mieć wyznaczone osobne miejsca parkinkowe ze względu na to co opisałem. Tylko one powinny być odizolowane. Na małym parkingu nie ma na to miejsca. Nie powinno być też na takich ciasnych parkingach czy w pobliżu zabudowań tak mocnych ładowarek.

marcinms
na forum od listopada 2017
/4
W polu powyżej wpisz numer strony, do której chcesz przejść
DYSKUSJE
TWOJE KONTO
  • Zaloguj się aby uzyskać dostęp do konta
PYTANIA, PROBLEMY, SUGESTIE
13 493 44 44
REKLAMA