- Potrzebę przeprowadzenia istotnych zmian reorganizacyjnych wykazały doświadczenia wynikające już z pierwszych tygodni kierowania Urzędem Miasta - wyjaśnia Prezydent Krosna, Piotr Przytocki. - O tym jak funkcjonował urząd niech świadczy fakt, że musiałem osobiście podpisywać zgodę na zakup środków czystości do toalet... - mówi nieoficjalnie.
Początkiem stycznia br. Prezydent powołał Pełnomocnika ds. Restrukturyzacji Urzędu Miasta, który otrzymał zadanie opracowania nowoczesnego regulaminu organizacyjnego urzędu, określającego organizację i zasady funkcjonowania urzędu. Sprawami tymi zajął się Ryszard Janocha, który został później powołany przez radnych na Sekretarza Miasta.
Prezydent tłumaczył niedawno radnym, że zmiany organizacyjne w urzędzie dyktowane są wieloma przesłankami i priorytetami, m.in.:
- konieczność uwzględnienia nowego charakteru ustrojowego organu wykonawczego miasta, w ramach którego odpowiedzialność grupowa (Zarząd Miasta) zastąpiona została we wszystkich sferach odpowiedzialnością jednoosobową (Prezydent wybierany bezpośrednio przez mieszkańców),
- uporządkowanie struktury Urzędu Miasta poprzez połączenie zbliżonych merytorycznie, bądź komplementarnych zadań,
- realizowanie służebnej roli wobec jego mieszkańców,
- przygotowanie do wprowadzenia systemu kontroli zewnętrznych i audytu wewnętrznego oraz systemu zarządzania jakością.
Zapowiadane zmiany następowały dość szybko. Najbardziej widoczne dla mieszkańców zmiany to uruchomienie Biura Obsługi Obywatela w Urzędzie Miasta przy ul. Lwowskiej oraz zmiany czasu pracy Urzędu Miasta - teraz urzędnicy pracują w godz. 8.00-16.00, a dział komunikacji jest czynny w godz. 8.00-17.00.
W lutym br. Prezydent ogłosił konkurs na stanowisko naczelników nowych wydziałów w Urzędzie Miasta. Chętnych na te stanowiska nie brakowało - wpłynęły 54 oferty. Wyłoniono następujące osoby, którym powierzono pełnienie obowiązków naczelników wydziałów:
- Edukacji i Spraw Społecznych - Grażyna Gregorczyk (49 lat, ostatnio dyrektor I LO w Krośnie, ukończyła studia podyplomowe w zakresie zarządzania oświatą)
- Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska - Hanna Ryś (51 lat, ostatnio nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 w Krośnie, w latach 1986-87 przebywała w Stanach Zjednoczonych, gdzie pracowała w agencji zajmującej się rozliczeniami podatkowymi)
- Inwestycji i Drogownictwa - Alfred Maślikiewicz (47 lat, mgr inż. budownictwa, ostatnio inspektor nadzoru budowlanego w firmie "Femix" Sp. z o.o.)
- Organizacyjny, Zarządzania Kadrami i Kontroli - Ryszard Janocha (45 lat, w latach 1998-2002 pełnomocnik Zarządcy ds. przekształceń własnościowych w przedsiębiorstwie państwowym Zelmer w Rzeszowie)
- Rozwoju i Promocji - Zygmunt Rysz (53 lata, mgr chemii, ostatnio kierownik działu administracyjno-gospodarczego w Domu Pomocy Społecznej w Krośnie)
Decyzje co do ewentualnych aktów mianowania dla naczelników i ustalenia ich zastępców zapadną dopiero po 31 lipca.
To wszystko to jednak nie koniec zmian organizacyjnych w Urzędzie Miasta. Prezydent zasygnalizował radnym szereg innych spraw, które chce zmienić. To m.in.:
- poprawa warunków lokalowych Urzędu Miasta, w tym zmniejszenie ilości jego obecnych siedzib (obecnie wydziały UM mieszczą się nie tylko przy ul. Lwowskiej, ale i na ul. Staszica oraz ul. Prochownia),
- sukcesywna zmiana proporcji grup pracowniczych z określonym poziomem wykształcenia (obecnie 4 osoby zatrudnione w UM ma wykształcenie podstawowe, 8 osób zawodowe, 109 średnie i 70 wyższe; 9 osób podnosi kwalifikacje na studiach wyższych).