Odcinek drogi wzdłuż rektoratu Karpackiej Państwowej Uczelni (od ul. Słowackiego w kierunku ul. Franciszkańskiej) miał być nieprzejezdny tylko w październiku 2021 roku. Powodem był remont uszkodzonego ścieku kanalizacyjnego.
Jednak po zakończeniu prac, wschodnia pierzeja Rynku nadal pozostaje niedostępna dla kierowców.
Na ostatniej sesji rady miasta (29.12) Agnieszka Raś z zarządu dzielnicy Śródmieście zaapelowała do władz miasta o wprowadzenie normalnego ruchu pojazdów na tym odcinku, aby nie utrudniać życia i działalności mieszkańców oraz przedsiębiorców.
Prezydent Piotr Przytocki poinformował, że przejazd nadal będzie zablokowany, bo miasto przygotowuje się do budowy kanalizacji deszczowej na ul. Blich. Przetarg został już ogłoszony, a 10 stycznia zostaną otwarte oferty przetargowe. – Jeśli wszystko się powiedzie, przedsięwzięcie będzie realizowane przez najbliższe trzy miesiące od momentu podpisania umowy – mówił włodarz. - Przejazd pierzeją wschodnią będzie utrudniony aż do wiosny.
Przypomniał, że przejazd jest możliwy dla mieszkańców, przedsiębiorców i dostawców tej części Rynku za pozwoleniem, które można uzyskać w urzędzie miasta.
Ma zostać wybudowana kanalizacja, która odprowadzi wody deszczowe z Rynku i ul. Blich do kolektora przy ul. Legionów. W czasie intensywnych deszczów na schodach przy ul. Blich powstawał wodospad:
Prace będą wymagały zastosowania ciężkiego sprzętu, m.in. koparek. Wszystko odbywać się będzie pod nadzorem archeologów, a po zakończeniu remontu nawierzchnie ulic i chodników zostaną odtworzone do stanu pierwotnego.
W miastach małych takich jak Krosno gdzie rynek jest nie tylko historyczny, ale i gastronomiczno-usługowy kluczowym jest zapewnienie dojazdu do rynku.
W Częstochowie, w której się wychowywałem jakiś czas były Aleje Najświętszej Maryii Panny - duży ruch samochodowy na jednopasmowych jezdniach jednokierunkowych. Za to lokale i gastronomia pękały w szwach. Każdy jeden lokal był pełny klientów i oferta była przebogata.
W okolicach 2005 roku postanowiono część drogi kompletnie wyłączyć z użytku, a kolejną część maksymalnie ograniczyć ruch samochodowy i utrudnić parkowanie i pojemność parkingów jak się da.
Proponuję się przejść tą 3-cią Aleją NMP w Częstochowie - 1/3 lokali tych co było dawniej, większość pusta...
Tak jest jak nie podejmuje się decyzji patrząc całościowo...
W Krośnie znaleźć miejsce parkingowe przy rynku graniczy z cudem... tylko co z tego bo miejsc parkingowych brak i mam także na myśli podwale i inne parkingi, a rynek wciąż jest pusty... przecież nie wszyscy przyjadą MPK :-(
W sumie niech zamkną Rynek dla ruchu, dużej większości mieszkańców Krosna i okolic będzie to zupełnie obojętne. Dostawcy mają pozwolenia a jak nie to są inne sposoby dostawy niż samochód.
Przecież to nie ma żadnego znaczenia czy tam się da przejechac czy nie. Skoro jedna pętla to ze Słowaciego w Pawła i dalej w Piłsudskiego z powrotem do ronda a z drugiej strony z Sienkiewicza przez Spółdzielczą do Franciszkańskiej i powrót na Sienkiewicza.
Bardzo się chwali takie działania, jednak zastanawia mnie czemu nie zrobiono tego wcześniej. Tego typu prace ziemne powinny być skoordynowane z innymi, np. energetyką, gazownictwem, wymianą nawierzchni. Acha, tak się nie da. Dlatego ul. Wojska Polskiego regularnie 3 razy do roku - rozkopuja i układają na powrót. Ta nawierzchnia nie ma czasu się ułożyć. Partyzantka!
Słyszałem, że jest pomysł stałego wyłączenia tej części rynku z ruchu samochodowego, czy to prawda?