Magistrat uspokajał i zapewniał, że rozbudowę zaplanowano zgodnie z wymogami, przy uwzględnieniu zaleceń przeciwpowodziowych dla tej części miasta. Niemniej jednak, projekt skierowano do konsultacji z Podkarpackim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych w Rzeszowie, po których wprowadzono w nim zmiany, m.in. na półkilometrowym odcinku drogi obniżono niweletę o wartości od 0 do około 1,3 m.
Zakres przewidzianych ze tę kwotę prac obejmuje przede wszystkim poszerzenie i wymianę nawierzchni ulicy na długości ponad 1,7 km, budowę ścieżki rowerowej oraz chodnika, przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych oraz przebudowę lub budowę urządzeń odwadniających, zabezpieczających skarpy i nasypy, urządzeń sieci teletechnicznej, energetycznej oraz kanalizacji.
W ramach inwestycji powstanie też kilka nowych zatok autobusowych, a istniejące zostaną przebudowane. Trzy lata temu one także stanowiły punkt sporny. Według mieszkańców były zbędne, zajmując tylko teren. Magistrat uważał jednak, że ich budowa zwiększy bezpieczeństwo i upłynni ruch. - Zatoki autobusowe są wyposażeniem drogi, które wpisuje się w szeroki zakres działań podejmowanych przez nas w ramach organizacji publicznego transportu zbiorowego na terenie Miasta – uzasadnia dzisiaj potrzebę ich budowy Joanna Sowa, rzecznik magistratu.
Rozbudowa ul. Wisze potrwa ponad rok. Jak informują urzędnicy, prace rozpoczną się w maju, a ich planowane zakończenie to połowa czerwca 2018 roku.
Zobacz, jak obecnie jeździ się ul. Wisze:
Zmodernizowana ulica będzie nie tylko szersza, ale także jaśniejsza. To za sprawą betonu wałowanego, z którego wykonana zostanie nawierzchnia nowej drogi. - Ta technologia zbliżona jest do układania nawierzchni z betonu asfaltowego – tłumaczy Joanna Sowa. - Zrealizowano w niej już kilka inwestycji, m.in. przebudowę ul. Żniwnej, zatoki autobusowe przy DK 28, czy zatoki autobusowe przy ul. Żwirki i Wigury. Jej zastosowanie na ul. Wisze spowodowane było przede wszystkim tym, że ulica narażona była na okresowe podtopienia.
Według rzeczniczki zaletami zastosowania betonu wałowanego są większa trwałość drogi (okres gwarancji i rękojmi udzielony przez wykonawcę robót to aż 14 lat), jasny kolor poprawiający widoczność na jezdni, lepsze, przekładające się na krótszą drogę hamowania parametry szorstkości oraz brak efektu koleinowania nawierzchni. - Jedyną uciążliwością przy zastosowaniu tej technologii jest dłuższy okres dopuszczenia do użytkowania ulicy po ułożeniu nawierzchni, który w przypadku nawierzchni betonowych wynosi około 3 dni – uprzedza o tylko niektórych czekających na mieszkańców ul. Wisze utrudnieniach.