Obecnie na terenie całej inwestycji trwa porządkowanie terenu i wycinka drzew. Na trasie nowej drogi wyburzonych zostanie siedem budynków (w tym cztery mieszkalne). Jako pierwszy w połowie stycznia zostanie zburzony budynek w pobliżu wiaduktu, przy którym są obecnie prowadzone prace. Budowa nowej drogi zacznie się po wybudowaniu nowych i przełożeniu istniejących sieci podziemnych, takich jak kanalizacja czy gaz.
Po skończeniu inwestycji zmieni się układ komunikacyjny w tym rejonie. W stronę Jasła, na ulicy Podkarpackiej nie będzie już lewoskrętu do sklepów i salonu samochodowego, ponieważ pasy jezdni będą rozdzielone. Aby się do nich dostać, trzeba będzie korzystać ze zjazdów, które będą przy dojeździe do wiaduktu. Podobne rozwiązanie zostało zastosowane przy wjeździe na osiedle Guzikówka.
Jak zapewnia Urząd Miasta, po realizacji całej inwestycji system "zielonej fali" w tym miejscu będzie działał lepiej. Do tej pory, przy jednej jezdni nie posiadał on pełnej funkcjonalności.
Nowym rozwiązaniem komunikacyjnym będzie krótki, ale ważny łącznik. Połączy on ulicę Popiełuszki z ulicą Podkarpacką w miejscu obecnego skrzyżowania z ulicą Tysiąclecia. Przebiegać będzie w miejscu garaży, które są obecnie rozbierane. Dodatkowo od strony Polanki powstanie rondo. Budowa łącznika ma ułatwić komunikację z dzielnicą i odciążyć skrzyżowanie ulic Podkarpacka, Popiełuszki i Krakowska.
Ostatnią zmianą w tym rejonie będzie budowa odcinka drogi zbiorczej, równoległej do obwodnicy. Będzie on zlokalizowany po prawej stronie (jadąc w stronę Sanoka na wysokości stacji Lotos) i będzie prowadzić w stronę skrzyżowania ulicy Podkarpackiej z Tysiąclecia.
Budowa drugiej jezdni drogi krajowej oraz nowego wiaduktu będzie kosztować prawie 56 mln złotych, a nowego łącznika ponad 6 mln. Miasto otrzymało dofinansowanie i połowa środków na te inwestycje pochodzi z Ministerstwa Infrastruktury. Realizować je będą krośnieńskie firmy: Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych w Krośnie oraz firma Wolmost z Rzeszowa. Koniec prac przewidziano na listopad 2020.
Od środy (8.01) zostaną zamknięte fragmenty ulic Okulickiego i Skłodowskiej-Curie w obrębie wiaduktu. Nieprzejezdne będą też odcinki równoległe do drogi krajowej nr 28 - ul. Podkarpackiej i Baczyńskiego w obrębie skrzyżowania z ulicą Skłodowską-Curie. Ma to związek z robotami wyburzeniowymi i przygotowaniem do budowy nowego obiektu mostowego. Oznacza to, że osoby, które jechały np. od strony Polanki ulicą Baczyńskiego i dalej Okulickiego w stronę miasta będą musiały korzystać z innej trasy. Utrudnienia potrwają do 30 listopada 2020 roku.
Budowa nowego wiaduktu drogowego w Krośnie nie będzie powodować znacznych zmian w prowadzeniu ruchu pociągów. - Jedynie należy się spodziewać miejscowego i krótkotrwałego ograniczenia prędkości składów w bezpośrednim sąsiedztwie prowadzonych prac budowlanych - poinformował Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych.
O kolejnych trudnościach będziemy informować na bieżąco.
do Krosna zróbcie wreście jakieś drogi dojazdowe z prawdziwego zdażenia dojazd z Dębicy,Tarnowa nie wspominając o Warszawie gdzie w dalszym ciągu jeżdzimy jak za KRÓLA ĆWIEKA wołami a póżniej zdiwienie wielkie że firmy od nas uciekają .Ale co się dziwić do naszego Pacanowa tylko wołami.
Do widzenia.
Ile z tych 4 wyburzanych domów mieszkalnych nie było pustostanami i ktoś w nich mieszkał?
do "popieram" bardzo dobrze że w Krośnie przebudowali starą drogę krajową na 2 pasmową nowoczesną trasę średnicową-obwodnicę. Dla mieszkańców wreszcie mamy szybką drogę bez korków którą można się przemieścić z jednego końca miasta na drugi. I o to własnie chodzi. Budując obwodnicę wyprowadzasz całkowicie ruch tranzytowy z miasta na około ale korki w mieście zostają tak jak w Sanoku. W Krośnie mamy dwa w jednym. Obwodnicę i zarazam trasę średnicową. Przejazd przez całe Krosno to ok 10-15 min w godzinach szczytu. A kiedyś pamiętam jechało się nawet 1 godzinę. Tyle w temacie.
Krosno po ukończeniu ostatniego odcinka z węzłem drogowym naprawdę będzie miało porządną drogę przebiegającą przez całe miasto! Obwodnica czy nie obwodnica zwał jak zwał. Może być trasa średnicowa miasta bo tak wygląda jak na Śląsku, przejeżdza się bardzo sprawnie i szybko jak przez nowoczesne miasto.
To co się dzieje w Sanoku to jest tragedia niby obwonice wybudowali ale widać zostało przyoszczędone na wszystkim! Krosno samo budje + dotacje a Sanoka nie stać wiec buduje GDDKiA z naszych pieniędzy publicznych dostali ochłapy od rządu za wybory.
Oby przy okazji pomyślano o ściezkach rowerowych, przy drodzerównoległej do obwodnicy i przy zjeździe do Polanki. Może to jest okazja, żeby przygotować ścieżkę rowerową prowadzącą od Polanki do centrum miasta.
do popieram
Przez Sanok jeżdzę dwa razy w tygodniu i gorszych idiotów, jak tych budujących tzw. obwodnicę nie widziałem. Goście na złość ,nie wiem komu ,stawiają drogowe utrudnienia. Faktycznie: zwężenia , klomby zamiast rond, na domiar złego na Rymanowskiej od Dąbrówki dojazd do ronda Beksińskiego 1 pasem. To jeszcze bardziej zakorkuje i tak już makabryczny do przejazdu Sanok. Trzeba będzie jak do tej pory, przez Niebieszczany, Poraż i wyjazd w Zagórzu. Bez przestojów i obstrukcji drogowej..
do popieram:
to dziadostwo co wybudowali w Sanoku nazywasz porządną obwodnicą - chyba nigdy tam nie byłeś!
brak 2 pasów w jednym kierunku, co chwilę zwężenia , bezsensowne zwężki przy dojazdach do rond, brak porządnych dużych rond wjazdowych i wyjazdowych z tej pseudoobwodnicy i ty stawiasz ją za wzór?
Solidny materiał, dobrze, że to wąskie gardło przestanie istnieć bo było naprawdę uzciążliwe. Przy okazji może podejmieny próbę zakończenia nazwywania tej dorgi obwdnicą? jakiś konkurs na nazwę DK 28 w Krośnie?: trasa średnicowa, średnicówka, Teresa :) Tereska. Choć pewnie zostanie jak z rondem.
Towarzyszu "popieram"zainteresuj się trochę przyszłoscią rozwoju Krosna ,a nie strzelaj na wiwat panu Bogu po oknach.Poczytaj strategię rozwoju ,a potem ustosunkuj się do projektu.Takie banały to opowiadej przy piwku swoim kolesią .A porównanie obwodnicy w Jaśle to himalaje hipokryzji
Zdjęcie na stronie głównej jest wzorem ekologi, z mieszkańcami Krosna walczy się aby sortowali śmiecie, sprawdza się czym palą w piecach, a tu przychodzi do budowania obwodnicy i całymi dniami pali się gałęzie zamiast je wywozić. Więc co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie
Sanok ma obwodnicę z prawdziwego zdarzenia. Jasło jest w trakcie budowy kolejnej obwodnicy. Krośnieńska tzw. obwodnica biegnie środkiem miasta."Brawa" dla naszych władz, ktore od 2002 r. nie potrafiły zdobyć pieniędzy na prawdziwą obwodnicę. Tak dbacie o zdrowie i komfort mieszkańców!