Na ul. Mielczarskiego, na przejściu dla pieszych przy poczcie w kierunku Full Marketu, powstanie sygnalizacja świetlna. Dodatkowo dojście do przejścia będzie zabezpieczone barierkami, które uniemożliwią przechodzenie w niedozwolonych miejscach. Po stronie Full Marketu obejmą one także odcinek wzdłuż ul. Kolejowej.
Nawierzchnia drogi na skrzyżowaniu (odcinek ok. 140 metrów) wraz z chodnikami wzdłuż budynku poczty zostanie wyremontowana. Pojawi się także nowe oświetlenie i kostka dotykowa dla osób niewidzących oraz monitoring rejonu przejścia.
Na tej samej ulicy zmiany pojawią się także przy skrzyżowaniu z ul. Lewakowskiego. Tu także zaplanowano remont drogi oraz chodnika po dwóch stronach ulicy. Przejście na wysokości dyskontu odzieżowego zostanie doświetlone, także poprzez znaki aktywne (z lampami i pulsatorami). Pojawią się barierki i udogodnienia dla osób niewidzących.
W tym miejscu powstanie pierwsze w mieście skrzyżowanie wyniesione. Oznacza to, że rozwidlenie dróg będzie wyglądać jak duży próg zwalniający. Celem takiego rozwiązania jest spowolnienie kierowców pędzących z górki wprost na przejście. Niedawno w taki sposób wyniesiono samo przejście dla pieszych na ul. Czajkowskiego przy moście na Lubatówce.
Skrzyżowanie będzie całkowicie przebudowane. Znikną obecne dwa przejścia na ul. Legionów i jedno z ul. Wisłoczej. Nowe pasy zostaną umieszczone na "wysepce". Zmieni się także wygląd skwerku zieleni. Rosnący tam cis, który ogranicza widoczność, zostanie przeniesiony, pozostaną jedynie niskie rośliny.
W tym miejscu dochodziło już do potrąceń, m.in. 9-letniej dziewczynki, o czym pisaliśmy tutaj.
Tutaj przebudowa dotyczy przejścia przy uczelni oraz Szkole Podstawowej nr 12. Po drugiej stronie ulicy znajduje się przystanek autobusowy, bez zatoki, a tuż przy nim są pasy.
Zarówno peron autobusowy, jak i przejście dla pieszych zostaną przeniesione, tak aby kierowca mógł w porę zauważyć pieszego, a pieszy dany pojazd.
Dodatkowo zostanie wyremontowany istniejący chodnik (ok. 43 m) i położony nowy z kostki brukowej (73 m).
Przejście będzie zabezpieczone barierkami, doświetlone znakami aktywnymi i przystosowane dla osób niewidzących.
Doświetlenie, znaki aktywne, kostkę dotykową oraz barierki zaplanowano także na pasach przy kościele na ul. Moniuszki. Dodatkowo w okolicy przejścia pojawią się progi zwalniające.
Zakończenie wszystkich powyższych inwestycji zaplanowano na II kwartał 2022 roku. Ich łączny koszt to ponad 1,3 mln zł. Na realizację miasto otrzymało dofinansowanie (80%) z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Przez to przejście przechodzą głównie uczniowie i osoby korzystające z basenów. Obecnie pasy są ledwo widoczne. Na wysokości skrzyżowania zaplanowano sygnalizację świetlną i monitoring.
Jadąc od strony centrum przed zjazdem na szpital pojawi się sygnalizacja świetlna. Skrzyżowanie zostanie przebudowane, pojawi się także monitoring.
Obie powyższe inwestycje są na etapie wykonania dokumentacji projektowej. Ma ona zostać opracowana do końca tego roku. Termin robót nie jest jeszcze znany.
Brawo.. wszyscy mamy pretensje do władz miasta. Mam pytanie skąd miasto ma wziąć pieniążki na poprawę tych warunków tzn tras rowerowych chodników przejść itp. rada miejska jest nie pisowska prezydent jest nie pisowski. A pieniążki płynął tylko do samorządów płynących z nurtem PIS. Pytanie do czego wróci Pan Babinetz, Pan Piotrowicz
W Krośnie ogólnie jest za dużo przejść dla pieszych, wiele z nich powinno się zlikwidować. Natomiast należy malować znaki poziome przynajmniej dwa razy w roku. Zwłaszcza tam, gdzie szybko się ścierają i są mało widoczne. Krośnieński WORD powinien w Urzędzie miasta ciągle o to zabiegać. Przez prawie 20 lat działalności nauczyli się tylko doić kasę za egzaminy i nic poza tym. Wstyd!
Światła koło poczty super, nareszcie! Tylko by zielone dla pieszych nie włączało się częściej jak co 3 min... inaczej będzie jak teraz :/ Przejście koło poczty jest koronnym przykładem dlaczego pieszy nie ma prawa mieć pierwszeństwa ot tak
Może przy okazji odsunąć troche te przejscia od samych skrzyżowań. A nie podnośić je do góry.
Korczyńska w godzinach szczytu już i tak jest zablokowana przez światła na Żólkiewskiego i Niepodległości. Prawoskręt na Niepodległości tylko dla 3 samochodów do idiotyzm największy z możliwych. Ludzie sami tworzą dodatkowy pas na siłę, żeby trochę rozładować korek ciągnący się zwykle aż do ronda Niezapominajki. Teraz jak jeszcze dojdą światła po drugiej stronie górki Św. Wojciecha, to po 15-tej i o 8-mej rano, zablokowane zostanie wszystko.
W tamtym rejonie potrzebna jest dodatkowa droga. Np. droga G z mostem przez Wisłok.
A może ktoś by pomyślał o ul. Generała Leopolda Okulickiego? Od ul. Naftowej do ul. Kazimierza Pużaka praktycznie idzie się poboczem bo nie ma chodnika wcale. Stanowi to znaczne zagrożenie dla pieszych. A przecież można powiedzieć że jest to środek miasta - rzut kamieniem od dworca a budynki przy tej ulicy przynależą jeszcz do osiedla 1000-lecia gdzie niby ma powstać drugi zaraz po "wzgórzu staromiejskim" park kulturowy. Więcej na temat tego przedsięwzięcia tutaj:
krosno24.pl/informacje/drugi-park-kulturowy-o-tym-(...)
No i jak to teraz wygląda? To wcale nie jest pytanie retoryczne - jest skierowane do Rady osiedla Tysiąclecia pod którą podlega również ul. Generała Leopolda Okulickiego.
Więc spełnijcie te swoje marzenia - jak piszecie w artykule z linku - tylko może tak żebyście nie musieli się tego wstydzić.
Odnośnie świateł na Korczyńskiej - ciekawe, do tej pory słyszałem wielokrotnie że ma tam być rono. Chyba, że nie ma dla niego miejsca.
Co do przebudowy przejść i skrzyżowania przy Wisłoczej - to jest wspaniała wiadomość. Mam wrażenie że 1 na 10 kierowców przejeżdża tam powoli, mając na uwadze niewidczone przejście. Większość piratów przejeżdża tam na pełnej bombie :/
Cz nie lepsze byłoby rondo na skrzyżowaniu Korczyńskiej i Stapińskiego? Przy tym ruchu, jaki jest w tej chwili, nie bardzo sobie wyobrażam światła na tym skrzyżowaniu :-( Korki będą od Korczyny i od świateł na Żółkiewskiego :-(
Może by ktoś z włodarzy pomyślał i udogodnienia dla niewidzących zrobił na przejściach na ul. Grodzkiej gdzie swoją siedzibę ma Polski Związek Niewidomych?