Eska TV w Krośnie i okolicy. Nagrali program o atrakcjach

Końcem września do Krosna zawitała ekipa telewizyjna Eska TV, aby nagrać program „Miejska Lista”. Po mieście i okolicy oprowadzili ich blogerzy Paulina i Łukasz, którzy na zwiedzanie wybrali takie punkty, aby zainteresować młodych widzów stacji.
W odcinku będzie można zobaczyć m.in. Centrum Dziedzictwa Szkła, Prządki i Pijalnię Czekolady w Korczynie
Tysiąc Stron Świata

„Miejska lista” to program, który przedstawia różne miasta w Polsce. Poza znanymi metropoliami, ekipa Eski TV jako swoje cele podróży obiera także mniejsze miejscowości. Chce w ten sposób udowodnić, że tam również kryją się ciekawe atrakcje.

- Wybrane miasta pokazujemy w towarzystwie lokalsów. Dzięki temu widzowie mogą zobaczyć nie tylko miejsca z przewodników turystycznych, ale też takie, które są bezpośrednio związane z naszymi bohaterami. Ich polecenia pozwalają na oryginalne spędzenie czasu – mówi Ola Kot, prezenterka stacji.

Zobacz zapowiedź odcinka:

Co zobaczymy w programie?

Przewodnikami Oli stali się krośnianie Paulina i Łukasz Łysikowscy, którzy na co dzień prowadzą bloga Tysiąc Stron Świata (pisaliśmy o nich tutaj).

- Wycieczkę rozpoczęliśmy na krośnieńskim Rynku, następnie odwiedziliśmy Centrum Dziedzictwa Szkła, Pijalnię Czekolady w Korczynie, zamek w Odrzykoniu, Prządki i muzeum w Bóbrce – zdradzają blogerzy.

Jednym z miejsc wybranych przez Paulinę i Łukasza była najstarsza kopalnia ropy naftowej na świecie
Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. I. Łukasiewicza w Bóbrce

- Zaplanowanie atrakcji na jedynie 20 minut programu było dla nas wyzwaniem. Chcieliśmy przede wszystkim dopasować je do młodych widzów Eski i pokazać różnorodność naszego regionu. Nie wprowadzaliśmy za dużo dat i historii, nie mogliśmy też opowiedzieć o wszystkich ważnych postaciach. Skupiliśmy się na przekazie, że każdy znajdzie tu coś dla siebie – wyjaśniają.

Dla prowadzącej program Oli była to pierwsza wizyta w tych stronach. - Piękna okolica! Jestem zachwycona i na pewno jeszcze tu wrócę – dodaje.

Premiera odcinka odbędzie się w najbliższą sobotę (8.10) o godz. 17:00 w Eska TV.