Zbudowali bolid, pojadą na Shell Eco-marathon

Studenci zespołu Rotor z Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie po raz pierwszy wystartują w Shell Eco-marathon w Wielkiej Brytanii. Ich zadaniem będzie przejechanie jak najdłuższej trasy na ekwiwalencie 1 litra paliwa. Zbudowali bolid.
Studenci zespołu Rotor z Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie wystartują w Shell Eco-marathon

Shell Eco-marathon to wydarzenie, które ma na celu zainspirować młodych ludzi do wiązania przyszłości z nauką i inżynierią. W tym roku odbędzie się na przełomie czerwca i lipca 2016 w Londynie (30.06-3.07). Weźmie w nim udział ponad 200 drużyn, które zaprezentują swoje ultra-energooszczędne pojazdy. Pomkną dookoła Olimpijskiego Parku im. Królowej Elżbiety w Londynie, a ich zadaniem będzie przejechanie jak najdłuższej trasy na ekwiwalencie 1 litra paliwa.

Prototyp bolidu jest już gotowy, trwają prace nad finalnym projektem

Polskę będzie reprezentować 8 zespołów. Wśród nich studenci Koła Naukowego Mechatroników i Pasjonatów Samochodowych „Rotor” z Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie. - Dla nas – studentów i przyszłych konstruktorów - niezwykle ciekawa przygoda. Dzięki niej mamy możliwość doskonalenia swoich umiejętności konstruktorskich, kreatywnego myślenia, podnoszenia poziomu naszej wiedzy związanej z budową pojazdów samochodowych, a także tematyką eco-drivingu. Zdecydowaliśmy się wziąć udział w imprezie Shell Eco-marathon 2016, ponieważ chcemy konkurować z europejskimi zespołami na międzynarodowym poziomie – mówią członkowie zespołu "Rotor".

Shell Eco-marathon odbędzie się w Londynie

Prototyp bolidu, z którym pojadą do Londynu, jest już gotowy. Ciekawostką jest to, że zastosowano najmniejszy seryjnie produkowany silnik czterosuwowy na świecie – silnik Hondy GX. Przedstawiciele zespołu zdradzają jeszcze jedną ciekawostkę: - Silnik jako serce bolidu został zapożyczony, natomiast usunięty został gaźnik, który go fabrycznie zasilał, a zupełnie zaadoptowano do niego układ wtrysku paliwa. Od podstaw stworzono układ dolotowy i wydechowy i co ważne – obliczono go, aby silnik mógł jak najefektywniej pracować.

Skonstruowany bolid musi przejechać jak najdalej na 1 litrze paliwa.

Cała konstrukcja pojazdu została sprawdzona z wykorzystaniem metody elementów skończonych czyli na podstawie zaawansowanych inżynierskich obliczeń. Od podstaw powstał też nowy układ kierowniczy. Rama częściowo będzie wykonana z włókna węglowego, częściowo z aluminium.

Aktualnie trwają prace nad finalnym projektem. Testy zaplanowano na początek kwietnia. Wtedy ekipa będzie dostrajać wszystkie elementy, aby uzyskać jak najlepszą efektywność bolidu i wyniki.

Shell Eco-marathon odbędzie się na początku wakacji

Ile można przejechać takim bolidem na jednym litrze paliwa? - Takim progiem będzie przejechanie około 600 km. Są zespoły, które przejeżdżają około tysiąca – twierdzą konstruktorzy z PWSZ.

Shell Eco-marathon po raz pierwszy odbędzie się w stolicy Wielkiej Brytanii. W tym roku zawody odbędą się w połączeniu z czterodniowym festiwalem Make the Future - będą okazją do poznania nowych pomysłów i rozwiązań dla wyzwań energetycznych współczesnego świata.

KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)