„Ale ty dzwonisz!”. Każdy z nas zna osobę, która podczas zamawiania jedzenia nie cierpi dzwonić do lokalu. Trudno się dziwić. Wykręcacie numer w porze obiadu albo kolacji, najpierw długo nikt nie podnosi słuchawki, ale wreszcie przy trzeciej próbie udaje wam się połączyć. Pani po drugiej stronie prosi o zamówienie, ledwo ją słyszycie, bo w tle tylko gwar przebywających w lokalu klientów albo muzyka. Jakoś udaje wam się dogadać. Godzinę później okazuje się tylko, że zamiast „B” pani usłyszała „D” i dostawca nie może odnaleźć waszego bloku.
Rozwiązaniem tego problemu są różne aplikacje i strony, które umożliwiają złożenie zamówienia przez Internet. Dzięki nim możemy m.in. uniknąć nieporozumień i źle usłyszanych zamówień.
Znaleźliśmy w Krośnie 11 restauracji, które na swoich stronach mają opcję „zamów online”. Są to:
Na tych stronach pozycje w menu mają możliwość dodania do koszyka. Przy każdym daniu są dodatkowe opcje, jak wybór sosu czy innych składników.
Można zdecydować się na dostawę bez kontaktu, wówczas wymagana jest płatność online (szybkim przelewem, blikiem, kartą lub przez Google Pay). Poza tym możliwa jest tradycyjna dostawa lub odbiór własny. Wtedy płatność może być gotówkowa lub kartą. W niektórych miejscach istnieje także opcja zamówienia przez Internet i zjedzenia dania w lokalu.
Koszt dostawy pokazuje się po wpisaniu adresu. Jest różny w zależności od lokalu i np. ceny całego zamówienia.
To strona i aplikacja, która „zrzesza” lokale w danej okolicy i pobiera od nich prowizję za korzystanie z serwisu. Aby przekonać się, które restauracje korzystają z tej opcji, należy wpisać swój adres. Ich ilość zależy od naszej lokalizacji. W centrum Krosna (ul. Staszica) pokazało nam 13 lokali:
Do realizacji konieczne jest założenie konta. Ceny dań na pyszne.pl są takie same jak w lokalu (zobowiązuje do tego umowa). Ceny dostawy są różne (darmowa, darmowa przy określonej kwocie zamówienia, 2 zł, 5 zł). Czasami określona jest także minimalna wartość zamówienia potrzebna do realizacji. Płatność odbywa się przez PayU.
Niewątpliwą zaletą serwisu jest możliwość porównywania restauracji między sobą. Możemy wpisać, że chcemy zjeść np. sałatkę grecką, a pyszne.pl pokaże nam, które lokale mają ją w menu i za jaką cenę. Do przydatnych informacji należą także opinie użytkowników i przewidywany czas realizacji.
To najnowsza opcja dostępna w Krośnie. Obsługiwana jest przez aplikację oraz stronę i wymaga założenia konta. Jej działanie jest podobne do pyszne.pl, z tą różnicą, że poza jedzeniem z restauracji oferuje także opcję dostawy dowolnych zakupów. Dowóz realizowany jest bezpośrednio przez pracowników serwisu.
Na razie na terenie miasta jedzenie poprzez Glovo można zamówić z McDonald’s i KFC od godz. 12:00. W przypadku drugiego lokalu dostawa jest bezpłatna i realizuje ją samo KFC (zamówienia można składać także poprzez stronę i aplikację sieci).
Przetestowaliśmy dostawę z McDonald’s. Ceny produktów są wyższe niż w lokalu o ok. złotówkę. Ponadto, aby uniknąć dodatkowej dopłaty (ok. 2 zł), należy zamówić za kwotę min. 29 zł. Niezależnie od wysokości zamówienia, dostawa kosztuje 4,99 zł.
Zapłacić można „podłączając” do aplikacji kartę płatniczą lub gotówką podczas odbioru zamówienia.
Pośród zalet Glovo można wymienić opcję planowania zamówienia na określony dzień i godzinę, śledzenia dostawcy oraz podgląd realnego czasu realizacji.
Jakieś to sztuczne i plastikowe to klikanie po jedzenie. Dobre chyba tylko dla młodzieży która śpi ze ajfonem i je te kebaby. Polecam pójscie w realu do dobrej restauracji i zakosztowanie normalnego jedzenia na talerzu a nie w styropianie.
Glovo ma darmową dostawę z mc od 29.90, poniżej 4.99 dopłacamy. Tak pisze na glovo, pozdrawiam
Warto mieć na uwadz że zamawianie przez Pyszne często jednak wiąże się z wyższymi cenami i koniecznością dopłaty za transport. Jest to pokłosie dużych prowizji pobieranych przez ten serwis. Zamawianie przez strony restauracji wychodzi to najkorzystniej dla klientów, choć pytanie do restauratorów czy serwis z którego korzystają (Skubacz) jest dla nich bardziej opłacalny czy nie.
Dla restauracji najkorzystniej jest raczej odbierać zamówienia przez telefon, ale szczerze nie znoszę dzwonić, powtarzać to samo kilka razy a później często i tak dostać coś innego.