Wyświetlają prędkość, ale nie grożą mandatem

Zgodnie z zapowiedziami przed przejściem dla pieszych na ul. Podkarpackiej zamontowano wyświetlacze prędkości. Urządzenia nie pokazują jednak części informacji, o których była mowa, są niewielkich rozmiarów i zainstalowano je w innym niż planowano miejscu.
Wyświetlacze mają zwiększyć bezpieczeństwo pieszych

Pod koniec października Miasto zapowiedziało montaż wyświetlaczy prędkości przed przejściem dla pieszych na wysokości sklepu Jysk. Dwa urządzenia - jedno w kierunku na Sanok, drugie - na Jasło - miały zostać zainstalowane nad jezdniami i przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa pieszych. - W przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości urządzenie powinno wyświetlać migający znak ograniczenia prędkości, napis "Zwolnij" oraz potencjalną kwotę mandatu i liczbę punktów karnych - informował Wydział Drogownictwa Urzędu Miasta w Krośnie.

Wyświetlacze zostały zamontowane na początku tygodnia. Zamiast nad drogą, znajdują się na słupach stojących przy szosie. Gdy kierowca przekracza dozwoloną w tym miejscu prędkość (70 km/h), widzi ostrzeżenie "Zwolnij", gdy zaś jedzie zgodnie z przepisami, urządzenie wyświetla słowo "Dziękuję".

Czytelnicy zwracają uwagę na wielkość wyświetlaczy. Są za małe, uważają

W przypadku przekroczenia prędkości nie pojawiają się natomiast informacje o kwocie ewentualnego mandatu oraz liczbie punktów karnych. Dlaczego? Miasto tłumaczy, że zamontowane urządzenia posiadają opcje wyświetlania tych informacji, ale urzędnicy na razie zastanawiają się, czy zostanie ona ostatecznie uruchomiona.

Urząd wyjaśnia również, dlaczego zdecydowano się na zmianę lokalizacji urządzeń: - Wyświetlacze prędkości zostały zamontowane na istniejących słupach oświetleniowych, co znacząco ograniczyło koszty.

Miasto postanowiło, że zamontuje wyświetlacze przy jezdni. Ta decyzja wpłynęła na wielkość zainstalowanych urządzeń

Po montażu urządzeń, wątpliwości czytelników wzbudziła jeszcze jedna ich cecha - wielkość. Zwracali uwagę, że wyświetlacze są po prostu małe. - Wielkość urządzeń zdeterminowana była ilością miejsca między panelami dźwiękochłonnymi a jezdnią, jak również wytrzymałością słupów oświetleniowych - wyjaśniają urzędnicy.

ZOBACZ W ARCHIWUM PORTALU:
KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)