Wiadukt zamknięty na 6 miesięcy

Uwaga kierowcy! Od soboty, przez najbliższe pół roku, nie będzie możliwy przejazd przez fragment ulicy Podkarpackiej. Powód? Remont wiaduktu nad linią kolejową i ulicą Okulickiego. Ponieważ ul. Podkarpacka pełniła funkcję obwodnicy, teraz cały ruch skierowany zostanie na miasto. Istnieje obawa, że okolice dworca będą permanentnie zakorkowane.
Wiadukt na ul. Podkarpackiej

Specjalistyczne ekspertyzy już przed kilku laty wskazywały na konieczność remontu wiaduktu na drodze nr 28 (dawniej 98). - Wiadukt jest w fatalnym stanie - mówi Ryszard Sokołowski, naczelnik Wydziału Dróg i Zieleni Urzędu Miasta Krosna. - Wybudowano go wraz z obwodnicą - w latach 1974-76. Nośność wiaduktu zmniejszyła się w ostatnich latach do 20 ton, po remoncie wiadukt będzie miał nośność 50 ton, czyli będzie to wiadukt klasy A - o najlepszym standardzie.

Remont obiektu kosztować będzie miasto 3 mln 200 tysięcy zł. Prace remontowe polegały będą na wzmocnieniu istniejących filarów, wybudowaniu nowych dźwigarów i położeniu nowej nawierzchni. Prace wykonywać będzie specjalistyczna firma "Mosty - Łódź". Jedna z nielicznych firm które zajmują się tego typu remontami (do przetargu stanęły 3 firmy). - To przedsiębiorstwo ma duże doświadczenie - podkreśla Jacek Wołek, Wiceprezydent Miasta.

Władze miasta już od 1998 r. przygotowywały się do remontu tego obiektu. - Staraliśmy się o środki z Dyrekcji Generalnej Dróg i dostaliśmy na te prace 900 tysięcy zł - mówi Wiceprezydent.

Wiadukt zamknięty zostanie w najbliższą sobotę - 13 kwietnia. Planowany czas zamknięcia wiaduktu - 6 miesięcy. - Jest to minimalny czas wykonania takich prac i musi to zostać wykonane w okresie letnim, co jest związane z potrzebą zapewnienia odpowiednich parametrów, m.in. ciepła dla betonu - wyjaśnia Ryszard Sokołowski. Data ukończenia prac - według umowy - to koniec września, ale jeśli nie będzie odpowiednich warunków atmosferycznych, ten okres może się trochę wydłużyć. Nie więcej jednak niż 1 tydzień.

Władze miasta wyznaczyły objazdy, które zostały uzgodnione z Generalną Dyrekcją Dróg, policją oraz władzami wojewódzkimi. Jest to objazd skierowany głównie do kierowców z "zewnątrz". - Mieszkańcy miasta wybierać będą zapewne "swoje własne" objazdy - uważa Ryszard Sokołowski z Urzędu Miasta.

Objazdy

Jadąc od strony Jasła - objazd prowadzi ulicami: Tysiąclecia, Kolejowa, Mielczarskiego, Lniarska, skrzyżowanie "zetka", Pużaka
Jadąc od strony od Sanoka - objazd prowadzi ulicami: Czajkowskiego, Pużaka, skrzyżowanie "zetka", Lniarska, Kolejowa, Tysiąclecia

Marek Toropolski, komendant Straży Miejskiej przestrzega: - Kierowcy powinni zwrócić uwagę na nowe oznakowanie. Zainstalowano już 64 nowe znaki i tablice. Droga objazdu będzie z pierwszeństwem przejazdu. Prosimy więc, by kierowcy nie jeździli na pamięć. Jako Straż Miejska, będziemy się starali przebywać w newralgicznych miejscach.

Władze miasta zapewniają, że ruch ciężkich pojazdów nie będzie aż tak duży jak się wydaje: - Wbrew pozorom, nie ma aż tak dużo ciężarówek na tej trasie. Jest ich więcej na drodze nr 9 do Barwinka.

- Robiliśmy niedawno pomiary, z których wynika, że w ciągu godziny przejeżdża na odcinku ul. Podkarpackiej między skrzyżowaniem z Grodzką, a skrzyżowaniem z Lwowską - ok. 1600 pojazdów na godzinę, z tego tylko 8-10% to pojazdy ciężarowe. W ciągu doby daje to liczbę 16 tysięcy pojazdów. Jako ciekawostkę powiem, że autostradę buduje się dla 20 tysięcy. I takie są przymiarki, by kiedyś zrobić tam drugą nitkę drogi - mówi Ryszard Sokołowski.

- Najłatwiej będzie to zrobić na odcinku od Zręcińskiej do Składowej. Jest to najłatwiejszy teren, w dodatku właścicielem gruntów jest gmina. W dalszej kolejności potrzebna będzie budowa mostu na rzece Lubatówce - docelowo będzie drugi wiadukt - mówi o przyszłych planach Jacek Wołek.

Remont wiaduktu wykonywany jest przy uzgodnieniach z Polskimi Kolejami Państwowymi. Prace będą wstrzymywane na czas przejazdów pociągów. Pociągi nie będą musiały się zatrzymywać. Tory będą zabezpieczone, aby nie uszkodzić szyn.

KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)