Pierwszy konkurs na promocyjną koszulkę Krosna odbył się w 2004 roku. Potem zorganizowanych zostało jeszcze dziewięć konkursów, ostatni w 2014 roku. Koszulki ze zwycięskim nadrukami trafiały do sprzedaży w Punkcie Informacji Kulturalno-Turystycznej. Cieszyły się bardzo dużą popularnością. - Sprzedaliśmy ich około 3 tys. Największym zainteresowaniem cieszył się chyba projekt z wizerunkiem KROSNOludka-hutnika - informuje Małgorzata Ostafil z PIKT-u.
KROSNOludkowe koszulki doczekały się nawet swoich wiernych fanów, kolekcjonujących każdy nowy wzór. Rozjeżdżały się przy tym po całym świecie, m.in. dzięki kupującym je uczestnikom Erasmusa – międzynarodowego programu wymiany studenckiej.
Mimo że od zakończenia konkursu minęły już trzy lata, chętni na zakup koszulki nadal są. I to sporo, dlatego Muzeum Rzemiosła – organizator konkursów – zdecydowało się poprosić mieszkańców o wskazanie, który projekt przypadł im najbardziej do gustu. - Po wybraniu przez mieszkańców ulubionego wzoru, wydrukujemy nowe koszulki, a także magnesy, kubki i przypinki. Chcemy żeby ten KROSNOludek stał się uniwersalnym symbolem Krosna – zapowiada Małgorzata Ostafil.