Na terenie miasta znajdują się 92 tablice ogłoszeniowe oraz 8 słupów na afisze. Dotychczas tablice te były dzierżawione przez prywatną firmę - Podkarpacką Agencję Informacyjno-Reklamową w Krośnie. Każdy kto chciał wywiesić plakat na tablicach, musiał skorzystać z pośrednictwa tej firmy. Firma z tego tytułu odprowadzała opłaty do miasta.
Władzom miasta nie spodobała się jednak ostatnio jakość oferowanych przez PAIR usług. Na sesji Rady Miasta radni nie kryli niezadowolenia: - Obecna firma nie dba o estetykę tablic - mówił Bronisław Burek (Klub Samorządowy). - To co się dzieje ostatnio na tablicach ogłoszeniowych to skandal - twierdziła Stefania Zborowska (Klub Samorządowy). - To fakt, sytuacja nie klarowała się najlepiej - przyznał rację radnym Prezydent Krosna Piotr Przytocki.
Urząd Miasta zdecydował, że od 1 kwietnia tablicami zajmował się będzie Krośnieński Dom Kultury. - KDK jest przygotowany do realizacji tego zadania. Tablice zostaną ponumerowane, został opracowany cennik, przygotowani są też pracownicy - mówi Piotr Przytocki.
Cennik za plakatowanie jest następujący:
Plakat formatu A4 - 5 groszy (wywieszenie plakatu na 1 tablicy przez 1 dzień)
A3 - 10 groszy
A2 - 20 groszy
A1 - 40 groszy
Większe formaty plakatów przeliczane będą na metry kwadratowe: 1 m2 - 80 groszy
Na przykład, za wywieszenie plakatu A3 na tydzień w całym mieście zapłacić trzeba: 10 groszy x 100 tablic x 7 dni = 70 zł.
Nowością jest wydzielenie miejsca na tablicach z przeznaczedniem na ogłoszenia drobne i klepsydry. Na każdej tablicy zostanie wydzielony pas 30 cm, na którym nieodpłatnie będzie można wieszać tego typu informacje.
Plakaty informujące o imprezach kulturalnych organizowane przy współpracy z jednostkami organizacyjnymi miasta (Urząd Miasta, KDK, Zarządy Osiedli, itp.) będą wywieszane nieodpłatne. KDK i władze miasta nie przewidują nieodpłatnego wywieszania plakatów promujących imprezy kulturalne, które organizowane są przez niezależne od miasta instytucje i organizacje (np. szkoły, stowarzyszenia, grupy nieformalne).
- Kolejny krok to wygospodarowanie środków na remont tablic i zakup słupów ogłoszeniowych, które będą się komponowały z wizerunkiem miasta - twierdzi Piotr Przytocki.