Nowy przejazd kolejowy będzie gotowy w grudniu

Pełną parą idą prace przy ul. Decowskiego, ruszają też przy nowo budowanej ul. Hallera i przejeździe kolejowym. Urząd Miasta informuje, że niebawem drogowcy wkroczą jeszcze na ul. Ks. Sarny, Podchorążych i Oficerską. Dobiegają też końca formalności przy długo wyczekiwanej przez mieszkańców rozbudowie ul. Żniwnej.
Ruszyła już budowa drogi komunikującej nowo powstające Osiedle Generalskie

ul. Hallera i przejazd kolejowy

Prace podzielone są na trzy odcinki:

  • Remont ulicy bocznej do Lwowskiej polegający na wymianie chodników - zniszczonych płyt, obrzeży i krawężników oraz ułożeniu nowej nawierzchni na jezdni.
  • Budowa przejazdu kolejowego. Powstanie konstrukcja nawierzchni drogi, urządzenia odwadniające, przebudowane zostaną sieci energetyczne i teletechniczne.
  • Budowa nowej drogi gminnej - odcinek od przejazdu kolejowego, na wysokości drogi osiedlowej do skrzyżowania ul. Wieniawskiego i ul. Sikorskiego - będzie to droga o szerokości jezdni 7 metrów z 2-metrowym chodnikiem po jednej stronie. Przy jezdni powstaną stanowiska parkingowe dla samochodów osobowych.
Jeszcze w tym roku przejedziemy przez tory kolejowe, do ul. Lwowskiej

Wykonawca już rozpoczął pracę. - Roboty będą prowadzone jednocześnie na całym odcinku zadania - równolegle przy budowie drogi oraz przejazdu kolejowego - mówi Joanna Sowa, rzecznik prasowy magistratu.

Ul. Hallera połączy ul. Sikorskiego i Lwowską

Całość prac ma się zakończyć do końca maja 2013 roku, ale droga wraz z nowym przejazdem przez tory ma być przejezdna już w połowie grudnia tego roku. Choć wydawać by się mogło, że to mało czasu na tak skomplikowane zadanie, Urząd Miasta jest dobrej myśli. - Termin podany w przetargu został zaakceptowany przez wykonawcę i uważamy, że zostanie dotrzymany - podkreśla Joanna Sowa. Koszty nowego połączenia to nieco ponad 3.3 mln zł.

ul. Decowskiego

Pełną parą idą roboty przy przebudowie ul. Decowskiego w Polance. Rozbudowa dotyczy odcinka od ul. Kruczkowskiego do ul. Zręcińskiej - łącznie ponad 700 metrów drogi.

Kilka tygodni temu rozpoczęły się prace w Polance, przy rozbudowie ul. Decowskiego

- W chwili obecnej trwają prace przy budowie kanalizacji deszczowej oraz przy przebudowie kolidującego z drogą uzbrojenia - informuje Sowa. - W najbliższym czasie rozpoczęte zostaną roboty przy przepuście oraz nawierzchni drogi i chodników.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną ponadto dwa skrzyżowania oraz zatoka autobusowa. Po jednej stronie jezdni zaplanowano budowę 2-metrowego chodnika. Prace mają zakończyć się w kwietniu 2013 roku - będą kosztować niecałe 2 mln zł.

Przebudowa ul. Decowskiego była jedną z ważniejszych potrzeb w tej dzielnicy

ul. Ks. Sarny

Miasto zdecydowało też o rozbudowie ul. Sarny. Inwestycja ta została jednak podzielona na etapy. Na wykonanie pierwszego z nich właśnie poszukuje wykonawcy.

Etap ten obejmuje prace ziemne - przebudowę sieci kolidujących (wodociągu, gazociągu i elektryki) z rozbudową całego odcinka ul. Ks. Sarny oraz budowę kanalizacji deszczowej. Zaplanowano, że roboty te zakończą się w połowie grudnia br.

- Następnym etapem przebudowy będzie wykonanie nawierzchni asfaltowej, który może rozpocząć się już w przyszłym roku - informuje Urząd Miasta.

Połączenie Oficerskiej i Podchorążych

Inwestycja obejmuje wykonanie drogi łącznie z budową parkingu. Wcześniej zabezpieczone zostaną kolidujące z łącznikiem sieci: elektryczna, teletechniczna, gazowa, wodociągowa i ciepłociąg.

W miejscu po przedszkolu TBS wybuduje dwa bloki. Niebawem powstanie prowadząca do nich droga

Budowa nowego połączenia między blokami jest związana z kolejną inwestycją mieszkaniową Towarzystwa Budownictwa Społecznego w Krośnie - na działce po starym przedszkolu przy ul. Podchorążych ma powstać dwa 1-klatkowe budynki - łącznie 50 mieszkań. Aby umożliwić dojazd budowlańcom, a potem mieszkańcom nowych bloków, konieczna jest droga. Na początek, na czas budowy, powstanie jednak droga tymczasowa, ułożona z płyt drogowych.

- W chwili obecnej trwa procedura związana z wyłonieniem wykonawcy robót. Umowa z nim zostanie podpisana na przełomie września i października. Prace rozpoczną się w październiku bieżącego roku - informuje rzeczniczka. Mają potrwać około dwóch miesięcy.

- Droga asfaltowa powstanie po zakończeniu budowy - dodaje Joanna Sowa.

Rozbudowa ul. Żniwnej

"Ta droga jest w fatalnym stanie. Dziura na dziurze to mało powiedziane. Nawierzchnia była kładziona pewnie z 15 lat temu, w wielu miejscach już tak popękała i zmieszała się z błotem, że nie istnieje. Dodatkowo "utwardzona" droga kończy się tam, gdzie 15 lat temu kończyły się domy, więc w chwili obecnej 7 gospodarstw nie posiada cywilizowanego dojazdu do domu"- pisał do redakcji w ubiegłym roku jeden z mieszkańców. Jak wtedy informował magistrat, gotowy był projekt rozbudowy, obejmujący generalną przebudowę i poszerzenie drogi, budowę chodników.

Ul. Żniwna - to droga, która niebawem zostanie przebudowana

Dziś sprawy poszły już mocno do przodu, są na ostatnim etapie przed ogłoszeniem przetargu na wykonawcę prac. - Będzie to możliwe po uzyskaniu prawomocnego pozwolenia na budowę. W chwili obecnej wpłynęły odwołania od tego dokumentu - słyszymy w Urzędzie Miasta. - W związku z powyższym trudno jest określić termin rozpoczęcia robót.

Przebudowa "starej" obwodnicy

Przypomnijmy - Krosnu została przyznana cała wnioskowana kwota na modernizację drogi krajowej nr 28 w wysokości blisko 108 mln zł. Ciągle trwają jednak formalności i dotąd nie została jeszcze podpisana umowa o dofinansowanie. Jak informuje Joanna Sowa, ma to nastąpić do końca bieżącego roku.

Główne zadania wchodzące w zakres projektu:

  • wymiana istniejącej nawierzchni na odcinkach od granicy z Potokiem do skrzyżowania ul. Podkarpackiej z ul. Tysiąclecia, odcinek od firmy BWI do skrzyżowania z ul. Zręcińską, odcinek od mostu na Lubatówce do skrzyżowania z planowaną drogą G (na wysokości budynków Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych), odcinek za tym skrzyżowaniem do skrzyżowań ul. Bieszczadzkiej z ul. Dmochowskiego, Żniwną, Polną, Reymonta, odcinek od tych skrzyżowań do granicy z Miejscem Piastowym,
  • przebudowa skrzyżowania ul. Rzeszowskiej, Bema i al. Jana Pawła II, polegająca na korekcie lokalizacji wysp oraz zainstalowaniu sygnalizacji świetlnej,
  • przebudowa skrzyżowania ul. Podkarpackiej i Tysiąclecia polegająca na wydzieleniu lewoskrętu dla pojazdów skręcających z ul. Podkarpackiej na ul. Tysiąclecia oraz instalacji sygnalizacji świetlnej.
Przebudowa wyjazdu z "Guzikówki" to najbardziej kosztowne przedsięwzięcie w ramach modernizacji obwodnicy

- przebudowa skrzyżowania ul. Podkarpackiej z ul. Witosa polegająca na dobudowie drugiej jezdni od skrzyżowania ul. Podkarpackiej z ul. Czajkowskiego i Składową do mostu na rzece Lubatówce oraz budowie dwóch bliźniaczych wiaduktów w ciągu ulicy Podkarpackiej, pod którymi przeprowadzone będzie przedłużenie ulicy Witosa i połączenie jej z ul. Jagiellońską. Wybudowane zostaną tzw. łącznice umożliwiające zjazd i wyjazd na wiadukty.

KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)