Od listopada 2003 r. operatorem telewizji kablowej w Krośnie jest działająca na terenie całego kraju Vectra. Firma obsługuje ponad pół miliona abonentów telewizji kablowej w 96 miastach całej Polski.
- Zastąpienie Karpackiej Telewizji Kablowej przez Vectra nie wiąże się z istotnymi zmianami dla abonentów, którzy będą oglądać te same programy za tę samą cenę, w tym także krośnieński "Obiektyw" - zapewnił Krzysztof Stefaniak, rzecznik prasowy firmy. - Taka sama pozostanie oferta dla internautów. Nie zmieni się również adres i numery telefonów do Biura Obsługi Klienta.
Czy nowy operator powiększy ofertę programową? - zapytaliśmy rzecznika. - Nie mogę w tej chwili powiedzieć jakie i kiedy nowe programy pojawią się w Krośnie - może oprócz Fox Kids Play, którego włączenie planujemy na połowę lutego [jest to kanał dla dzieci do lat 7 - przyp. red.]. Oczywiście poinformuję natychmiast, jak tylko będą ustalone konkrety - powiedział nam Krzysztof Stefaniak.
Jak się dowiedzieliśmy, tzw. zespoły negocjacyjne Vectry prowadzą obecnie wiele rozmów z dystrybutorami programów, których w ofercie kablówki jeszcze nie ma (również tych, o które dopytują nasi Czytelnicy w "Opiniach" - TVN Turbo, EuroSport News, DSF).
Nie wiadomo też jeszcze jakie plany inwestycyjne w Krośnie ma nowy operator telewizji kablowej w kwestii dostępu do internetu i usług internetowych. Technicy Vectry na razie pracują nad zinwentaryzowaniem technicznym nowo nabytej sieci w Krośnie i wkrótce przedstawią propozycje inwestycyjne. Jest bardzo prawdopodobne, że kwestia internetu w krośnieńskiej kablówce będzie ulegała poprawie. Vectra zbudowała i rozwija w każdym z miast wchodzących w jej skład, nowoczesną, multimedialną sieć szerokopasmowej transmisji danych - VectraNet. Na razie zapewnia on dostęp do Internetu mieszkańcom 32 miast, ale jeszcze nie Krosna.
W styczniu przedstawiciele Vectry odwiedzą abonentów telewizji kablowej w celu podpisania umowy z Telewizją Kablową Vectra S.A. Nowa umowa, która zastąpi umowę z dotychczasowym operatorem, zawiera takie same warunki cenowe i programowe. Nową umowę można także podpisać odwiedzając Biuro Obsługi Klienta przy ul. Bohaterów Westerplatte (budynek ZBR), telefon: 436 84 82, 436 75 40. Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 - 16:00.
- Vectra przykłada bardzo dużo uwagi do jakości programów i bezawaryjności swoich sieci - oświadcza Krzysztof Stefaniak, rzecznik prasowy tej firmy. - Naszym celem jest, by obsługa widzów oraz internautów w Krośnie osiągnęła jeszcze wyższy niż dotychczas poziom - zapewnia.