Nikt tak nie zachęca do sprzątania kup jak my

Kampania społeczna "Posprzątaj po swoim psie. Zła opinia będzie się za tobą ciągnąć" przygotowana przez krośnieńską firmę SpeedArt - wydawcę portalu Krosno24.pl - uznana w Polsce. Została najlepszą kreatywną kampanią promocyjną w samorządzie ocenianą w konkursie "Kryształy PR-u".
Krośnieński pomysł na akcję zdobył Grand Prix - najważniejszą nagrodę w kategorii kampanii promocyjnych

Laureatów pierwszej edycji konkursu "Kryształy PR-u" ogłoszono podczas IX Ogólnopolskiej Konferencji Jednostek Samorządu Terytorialnego "PR w Samorządzie" w Katowicach (23-25.05). Kampania przygotowana przez krośnieńską firmę SpeedArt - wydawcę portalu Krosno24.pl na zlecenie i przy współpracy Urzędu Miasta Krosna zdobyła Grand Prix konkursu w kategorii najlepsza kreatywna kampania promocyjna.

W 2010 roku miasto przeprowadziło intensywną akcję promującą właściwe postawy właścicieli czworonogów. Powstały plakaty, ulotki, naklejki na kosze oraz krótkie filmiki. Mówiły o tym, że sprzątanie po psie to, obok jego codziennej pielęgnacji, normalna czynność oraz że sprzątanie nic nie kosztuje, a pozostawienie kupy na chodniku - wręcz odwrotnie - mandat. Jeden ze spotów miał z kolei uczulać, że nieposprzątane odchody to zagrożenie dla zdrowia.

Zorganizowano też happening, podczas którego wolontariusze "śledzili" nieposprzątane psie kupy. Gdy je znaleźli, wbijali chorągiewki z napisami, m.in. "Bomba biologiczna", "Czyham na Twój but", "Zła kupa złego właściciela", "To nie czekolada dla dzieci", "Twój sąsiad za to odpowiada", "Kupa wstydu".

Pamiętacie ten plakat? Spodobał się jurorom konkursu "Kryształy PR-u"

- Materiały użyte w kampanii zyskały uznanie kapituły konkursowej i pozostawiając w tyle kampanie innych miast i gmin zostały uznane za "Kryształy PR-u" - podkreśla Michał Żelechowski - pracownik Biura Prezydenta Miasta Krosna. - Jednak nie tylko jury doceniło działania promocyjne podejmowane przez Urząd. Również w rozmowach i dyskusjach, reprezentanci różnych miast Polski zwrócili uwagę na dobrą realizację materiałów, ciekawy punkt widzenia i dobrze dobrane techniki promocyjne.

- Również inne działania podejmowane przez miasto zaciekawiły osoby z innych regionów kraju. Podkreślając jednoznaczne skojarzenia Krosna z rzemiosłem i sztuką szklarską, osoby na co dzień zajmujące się promocją jednostek samorządu terytorialnego podkreślały wyjątkowy charakter idei Centrum Dziedzictwa Szkła, spotkała się ona z dużym zainteresowaniem i entuzjazmem - dodaje Michał Żelechowski.

Podczas konferencji w Katowicach, oprócz kampanii promocyjnych, oceniano filmy promocyjne (wygrała Gmina Radzionków), gazety miejskie (UM Częstochowa), promocję projektów unijnych (Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie) oraz wizerunek miasta w mediach społecznościowych (UM w Sosnowcu). Łącznie do udziału w konkursie nominowano ponad 20 samorządów i ich jednostek. W kategorii kampanii promocyjnych o najwyższe laury rywalizowało 5 pomysłów.

ZOBACZ W ARCHIWUM PORTALU:
KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)