Nagrody dla uczniów, prezenty dla szkół

Uczniowie, którzy w kończącym się roku szkolnym mieli największe sukcesy zostali nagrodzeni przez prezydenta. Statuetkę Mądrej Sowy otrzymał absolwent I LO Maksymilian Sokołowski. Z kolei szkoły, w których kształcenie odbywa się na najwyższym poziomie dostały czeki na tablice interaktywne.
Mądra Krośnieńska Sowa i jej właściciel Maksymilian Sokołowski - Uczeń Roku

- Gratuluję i dziękuję wszystkim tym, którzy przyczynili się do tego, że w Krośnie mamy tak liczną rzeszę laureatów olimpiad i konkursów w różnych dziedzinach i kategoriach. To sprawia, że Krosno jest znane w Polsce, nie tylko z powodu marki, jaką jest szkło, ale też z tego, że ma zdolną młodzież - mówił podczas wręczenia nagród wybitnym uczniom krośnieńskich szkół Piotr Przytocki, prezydent Krosna.

Uroczystość miała miejsce we wtorek (14.06) w Regionalnym Centrum Kultur Pogranicza. Zorganizowano ją już po raz dziewiąty.

Tradycyjnie, tuż przed wakacjami władze miasta wyróżniają tych, którzy mieli najlepsze wyniki, znaczące osiągnięcia w nauce, ale też artystyczne i sportowe. Przyznano nagrody indywidualne i grupowe, łącznie nagrodzono 264 uczniów. Zgłoszonych było ponad dwa razy tyle, blisko 600 uczniów. Wyboru dokonano po analizie zgłoszonych kandydatur, setek dyplomów, zaświadczeń i potwierdzeń osiągnięć. Wielu z wybranych uczniów ma na koncie tytuły mistrzów Polski, laureatów i finalistów znaczących konkursów.

Nagrodzeni uczniowie otrzymali bony książkowe, karnety na baseny, do artKina i na imprezy organizowane przez RCKP. Wartość przyznanych uczniom nagród przekracza 40 tys. zł.

Maksymilian Sokołowski - absolwent I Liceum Ogólnokształcącego w Krośnie

Spośród najlepszych wybierany jest Uczeń Roku. Został nim tegoroczny absolwent I Liceum Ogólnokształcącego - Maksymilian Sokołowski. Z rąk prezydenta otrzymał statuetkę Mądrej Krośnieńskiej Sowy. - Kopernik wskazał mu drogę - mówiono o zwycięzcy podczas prezentacji. Maksymilian jest srebrnym medalistą Międzynarodowej Olimpiady Astronomicznej i Astrofizycznej w Chinach, zwycięzcą Olimpiady Astronomicznej w Chorzowie, finalistą Ogólnopolskiej Olimpiady Fizycznej, laureatem Konkursu Wiedzy Technicznej "sapere aude". W minionym roku Maksymilian Sokołowski był również stypendystą Prezydenta Miasta Krosna.

- Dotarcie do międzynarodowej olimpiady wcale nie jest takie łatwe, wymaga wielu przygotowań i wygrania naszej polskiej olimpiady - mówił nagrodzony młody astronom. - Do tego trzeba sporego doświadczenia. Aby je zdobyć, zwykle musimy poświęcić trochę czasu na zrobienie kilkudziesięciu zadań z astronomii. Nie jest to proste, ale bardzo ciekawe. Ponadto trzeba również zdobyć doświadczenie w obserwowaniu nieba, a to zawsze możemy robić w naszym szkolnym obserwatorium.

Spotkanie tuż przed wakacjami to również okazja do podsumowania wyników egzaminów po szóstej klasie szkoły podstawowej i egzaminów gimnazjalnych. Te od wielu lat są bardzo dobre.

Prezydent nagrodził 260 wybitnych uczniów

W przypadku egzaminu badającego efekty sześcioletniej nauki w podstawówkach średnia dla Krosna to 27,83 pkt (na 40), co oznacza, że statystyczny krośnieński szóstoklasista zaliczył sprawdzian znacznie wyżej niż statystyczny uczeń w kraju (25,27 pkt) i w województwie podkarpackim (25,84 pkt). Spośród dużych miast Podkarpacia "Krosnoludki" napisały sprawdzian najlepiej, w tyle został Rzeszów, Przemyśl czy Tarnobrzeg.

Tak samo jest w przypadku egzaminu gimnazjalnego. Średnia dla statystycznego ucznia piszącego arkusz standardowy na terenie działalności Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie (obejmującej woj. podkarpackie, małopolskie i lubelskie) w części humanistycznej wyniosła 26,69 pkt (Podkarpacie - 26,99 pkt, Krosno - 31,28 pkt), w części matematyczno-przyrodniczej - 24,49 pkt (Podkarpacie - 24,34 pkt, Krosno - 28,5 pkt) i w części językowej (język angielski) - 28,07 pkt (Podkarpacie - 27,99 pkt, Krosno - 34,6 pkt).

- Po raz kolejny pokazaliśmy, że potrafimy kształcić młodzież w szkołach podstawowych na bardzo dobrym poziomie, przygotować ją do kolejnego etapu kształcenia - komentował Bronisław Baran, zastępca prezydenta Krosna. - To jest fakt dostrzegany nie tylko w województwie, ale w całej Polsce, a także w tych uczelniach wyższych, do których trafiają absolwenci naszych szkół ponadgimnazjalnych.

Były pochwały, ale też nagrody za efekty tej pracy. Dyrektorzy ośmiu szkół otrzymali czeki na tablice interaktywne. Zakupy mogą już planować: Miejski Zespół Szkół nr 1, 3, 4, Miejski Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi, Szkoła Podstawowa nr 3, I Liceum Ogólnokształcące, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 i 5. To szkoły, których uczniowie uzyskali najlepsze wyniki w nauce, w egzaminach, szkoły, które notują wysokie miejsca w rankingach i posiadają tytuł np. Szkoły Odkrywców Talentów. Ogólnie to szkoły, które zdaniem Urzędu Miasta, przyczyniają się do podniesienia prestiżu Krosna. Czeki mają łączną wartość 48 tys. zł.

Alicja Szepelak, wicedyrektor ds. Szkoły Podstawowej w Miejskim Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi prezentuje możliwości tablicy interaktywnej. Szkoła ma już 5 takich tablic

Dla kogoś, kto edukację ma już za sobą, tablice interaktywne to zupełna nowość. Na ekranie o wymiarach 180 na 150cm za pomocą rzutnika wyświetlany jest obraz z komputera, co daje nieograniczone możliwości. Są już gotowe materiały, nauczyciele mogą też przygotowywać prezentacje samodzielnie. Tablica działa jak ekran dotykowy, można pisać notatki, rozwiązywać ćwiczenia, ale też pracować jak na zwykłej tablicy. Można też zapisać i drukować zawartość ekranu.

Nauczycielom i dzieciom marzy się, aby tablice interaktywne zamontowane zostały w każdej klasopracowni

Większość krośnieńskich szkół dysponuje już tablicami interaktywnymi. Niektóre mają ich po kilka, są jednak takie placówki, które nadal nie dysponują tego typu pomocą naukową. - Nie jesteśmy białą plamą jeśli chodzi o tablice. W ubiegłym roku kupiliśmy do wszystkich gimnazjów po jednej lub dwie tablice, w zależności od wielkości szkoły, niektóre szkoły zakupiły je ze środków własnych lub projektów unijnych - mówi Grażyna Gregorczyk, naczelnik Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Krosna. - Nauczyciele chcą korzystać z tych tablic, podoba się to także dzieciom. Będziemy doposażać w nie kolejne szkoły.

Tablica interaktywna jest jednak tylko uzupełnieniem w procesie nauczania. - W klasie powinny być dwie tablice: biała, po której pisze się pisakami, tzw. suchościeralna i interaktywna, którą można używać równolegle - podkreśla Grażyna Gregorczyk. - Tablica interaktywna nie zastąpi zwykłej tablicy.

KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)