Most jest zaprojektowany jako konstrukcja żelbetowa z łukiem stalowym o rozpiętości teoretycznej 34,5 m, szerokości jezdni 8 m oraz chodnikami o szerokości 2 x 1,5 m. Przedsięwzięcie obejmuje również budowę dojazdów, wzmocnienie koryta rzeki, rozbiórkę istniejącej kładki oraz przełożenie sieci wodno-kanalizacyjnej. elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej.
Projekt budowy mostu na ul. Asnyka znalazł się wśród projektów, które zostaną dofinansowane w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR). Miasto może liczyć na dofinansowanie tego projektu w wysokości 3,2 mln zł z budżetu Unii Europejskiej i 430 tys. zł z budżetu Ministerstwa Gospodarki i Pracy. Dofinansowanie ma stanowić ok. 85% nakładów inwestycyjnych brutto. Przewidywany termin realizacji projektu to lata 2005-2006.
Nowy most w znaczący sposób poprawi dostępność komunikacyjną dzielnic Zawodzie i Krościenko zamieszkałą przez około 1 200 osób, a posiadających około 350 samochodów. Ułatwiona też będzie komunikacja pozamiejska z gminami Korczyna i Krościenko Wyżne (zarejestrowanych jest tam 5,5 tys. aut). - Dla przeciętnego mieszkańca oznacza to spore oszczędności w czasie przejazdu. Skrócony zostanie znacząco czas potrzebny na skuteczną interwencję wszelkich jednostek ratowniczych w tej części miasta - uważa Joanna Sowa, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.
W przyszłości projektowany most będzie stanowił ważny element nowego układu komunikacyjnego miasta, umożliwiał będzie bowiem bezpośrednie połączenie centrum z południowo-wschodnią obwodnicą miasta, realizację której planuje się na lata 2007-2015 - poinformował Urząd Miasta.
Lokalizacja i funkcja mostu są zgodne ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego miasta, za Strategią Rozwoju Krosna (z 2000 roku) oraz Planem Rozwoju Lokalnego (uchwalonym w czerwcu 2004 roku).