Nowy rozkład jazdy autobusów MKS obowiązuje od 1 stycznia 2017 roku. Spółka uruchomiła nowe linie (0, 10 i K), a część zmodyfikowała. Jak podkreśla Kazimierz Szpak, prezes MKS, zmiany miały za zadanie lepiej dopasować rozkład do potrzeb mieszkańców miasta – zwiększyć częstotliwość i zasięg tras, które objęły także nowo powstałe, nieobsługiwane dotychczas ulice Hallera i Kaczorowskiego.
Okazało się jednak, że nie wszystkie nowe rozwiązania działają dobrze. Przykładem są linie E i 7, w sprawie których MKS otrzymywał od mieszkańców uwagi. - W przypadku linii E okazało się, że rezygnacja z przystanku przy głównej bramie huty spotkała się z niezadowoleniem sporego grona pasażerów, dlatego po ich uwagach przywróciliśmy stan pierwotny. Podobnie było z linią 7, która w zmienionym rozkładzie wykorzystywała nowy łącznik na drodze G, omijając tzw. Tłoki. Po sygnałach od mieszkańców wróciliśmy do starej trasy – mówi Grzegorz Sas z MKS.
Spółka zapewnia jednocześnie, że wszystkie zgłaszane jej przez krośnian uwagi traktuje poważnie i, tam gdzie może, stara się na nie zareagować. - Wkład mieszkańców, którzy wiedzą, jaki przebieg tras sprawdza się najlepiej, jest nieoceniony – przyznaje Kazimierz Szpak i zachęca do dalszego informowania o utrudniających podróż rozwiązaniach. Uwagi można zgłaszać telefonicznie (13 43 684 47, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00) lub mailowo (poczta@mks.ekrosno.pl).
MKS podkreśla jednak, że autobusy nie będą w stanie bezpośrednio dojechać we wszystkie najważniejsze dla pasażerów punkty docelowe. Dojazd do nich możliwy jest dzięki tzw. przystankom węzłowym, jak Dworzec czy pl. Monte Cassino. - Układając rozkład jazdy, staramy się tak rozplanować godziny przyjazdów i odjazdów na przystankach węzłowych, aby połączenie dwóch tras było łatwe i nie wymagało długiego oczekiwania na przystanku – zapewnia Grzegorz Sas.