Krośnieńskie kieliszki są elementem procesu rozwoju wyrobów szklanych przeznaczonych do win musujących. Początkowo stosowane były płaskie kieliszki z obszerną, otwartą czarką, ale musujące wino szybko traciło w nich swoje właściwości. Dlatego zostały one zastąpione przez wysokie kieliszki z wąską czarką, w której bąbelki i aromat mogą zatrzymać się na dłużej.
Przedłużenie efektu musowania udało się jeszcze bardziej wzmocnić w kieliszkach z tzw. punktem musującym. - Punkt umieszczony na dnie czarki kieliszka powstaje poprzez naruszenie struktury szkła. W ten sposób bąbelki nie tylko dłużej się utrzymują, ale też kumulują w centralnej części kieliszka tworząc atrakcyjny efekt wizualny. Gwarantuje to maksymalne wydłużenie procesu musowania wina, a tym samym podniesienie jakości degustacji trunku - tłumaczy Aleksandra Sabik, brand manager Krosno S.A.
Wyprodukowane w KHS kieliszki są nowością na rozpoczęty właśnie sezon świąteczno-karnawałowy. Ich pojawienie się na rynku odbiło się szerokim echem w ogólnopolskich mediach, zostały pokazane m.in. w Teleexpresie i Panoramie.
- Kieliszki Krosna mają wysokie walory konstrukcyjne i estetyczne - pociągłą nóżkę i smukłą czarkę, stanowiące całość, dzięki czemu są bardziej odporne na uszkodzenia - podkreśla Aleksandra Sabik. - Unikalne właściwości punktu musującego oraz krystalicznie przejrzyste szkło, z którego słynie marka Krosno to nieodzowne atuty produktu.
Kieliszki z punktem musującym o pojemności 200ml pakowane są po dwie sztuki w eleganckim opakowaniu w czarno-złotej tonacji kolorystycznej. Dzięki tak atrakcyjnej oprawie, kieliszki to doskonały pomysł na niebanalny prezent. Nowość Krosna dostępna jest w sieci sprzedaży KHS Krosno S.A. (dystrybucja tradycyjna i e-sklep), a także w Makro, Auchan, Real oraz Selgros.