W 2018 roku nocna linia N1 będzie uruchamiana okresowo – w czasie imprez oraz na wakacjach:
Ponieważ w tym roku atrakcje towarzyszące zawodom balonowym czekać będą na gości w okolicach ulicy Lotników (a nie jak przez lata nieopodal osiedla WSK), specjalne "balonowe" autobusy pomogą w przesiadce do części kursów N1 w stronę Turaszówki, Jedlicza i Zręcina. Z okolic lotniska nocna linia odjedzie z ul. Zręcińskiej o 1:14 - będzie to kurs do centrum Krosna.
Nie zmieni się przebieg najważniejszego kursu N1 wykonywanego po północy – z Suchodołu i Głowienki przez os. Traugutta, os. Grota-Roweckiego, os. Markiewicza, Śródmieście, Dworzec, ul. Krakowską, Polankę, Turaszówkę, Potok, Jaszczew do Jedlicza, Żarnowca, Zręcina i Świerzowej Polskiej. Następnie autobus wróci przez ul. Zręcińską i pętlę "Polanka Osiedle" do centrum Krosna. Oznacza to, że nocą dostaniemy się zarówno z Krosna pod miasto, jak i odwrotnie. Łatwiejsza będzie też komunikacja po samym Krośnie.
Korekty dotyczą za to kursów wariantowych. Dotychczasowy autobus o 23:02 z ul. Bohaterów Westerplatte przez Dworzec do Polanki i Turaszówki rozpocznie się przy galerii VIVO. Umożliwi to powrót z wieczornych seansów w kinach - z przystanku "Leroy Merlin" nieopodal Heliosa odjedzie o 23:00, spod Starostwa Powiatowego przy siedzibie artKina minutę później. Za sprawą niskiej frekwencji z rozkładu zniknął dotychczasowy najpóźniejszy kurs – o 1:50 z os. Traugutta do Polanki Osiedle.
Oto szczegółowy rozkład jazdy:
Dotychczas, jadąc linią N1 trzeba było posiadać bilet jednorazowy. Uchwała Rady Miasta wprowadziła drugą możliwość – bilet weekendowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów na terenie Krosna od godziny 17 w piątek do godziny 23 w niedzielę. Zachowuje ważność w dzień i w nocy na wszystkich liniach miejskiego przewoźnika. Koszt biletu weekendowego to 9 zł, a uprawnieni do ulg (np. uczniowie i emeryci) zapłacą 6 zł. Bilety jednorazowe sprzedawane w N1 pozostaną w cenach dziennych, z zachowaniem wszystkich promocji (np. 1,50 zł za "normalny" po Krośnie).
- Do korzystania z linii N1 przekonała się już młodzież, według moich obserwacji powoli dołączają do niej starsi – mówi Wiktor Kazanecki, inicjator uruchomienia nocnej linii. - Odkąd koszt biletu jest znacząco niższy MKS stanowi nocą atrakcyjną konkurencję dla taksówek, na które nie wszyscy mogą sobie pozwolić.
Linia nocna N1 istnieje od 2015 r. Krosno dzięki niej jest najprawdopodobniej najmniejszym miastem w Polsce wśród posiadających własną komunikację miejską, w którym istnieją kursy nocne niezwiązane z dowozem do zakładów pracy.