Young Arts Festival odbył się w dniach 30 czerwca-10 lipca 2016 roku. Impreza miała odczarować muzykę klasyczną, zainteresować nią zwykłych Kowalskich. Udało się – przez dwa tygodnie chętnych do jej słuchania nie brakowało, zaś finałowy koncert z udziałem orkiestry pod batutą Krzesimira Dębskiego ściągnął na rynek tłumy.
Pomysł na imprezę o takim charakterze, a następnie działania promocyjne wokół niej zostały docenione także przez specjalistów z branży PR, organizatorów konkursu Złote Spinacze, który wyłania najlepsze w Polsce kampanie PR. Zwycięzców tegorocznej edycji ogłoszono podczas gali, która odbyła się 2 grudnia. Young Arts Festival zwyciężył w kategorii Kultura i media, pokonując m.in. kampanię, która towarzyszyła Weekendowi Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.
- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że to właśnie nasz krośnieński projekt został tym zwycięskim - mówi Bartłomiej Tełewiak, współpomysłodawca i organizator Young Arts Festival. - Jest to dla nas olbrzymie wyróżnienie, cieszy nas fakt, że już pierwsza edycja spotkała się z tak dobrym przyjęciem zarówno przez mieszkańców miasta, a także docenieniem profesjonalistów, którzy uznali że nasz pomysł i koncepcje wydarzenia są najlepsze.
Organizatorzy festiwalu już myślą nad kolejną edycją imprezy. Choć nie zdradzają jeszcze szczegółów, zapewniają, że postarają się, aby jego przyszłoroczna edycja była jeszcze większym sukcesem.