Autobusy przestaną jeździć przez ul. Skargi

W tym roku przebudowana zostanie ulica Niepodległości od ul. Grodzkiej do ul. Lwowskiej. Powstanie dodatkowy pas ruchu, dzięki czemu uda się wydzielić lewoskręt dla skręcających w stronę tzw. ronda. Po przebudowie autobusy nie będą miały wjazdu na ul. Piotra Skargi.
Docelowo na tym odcinku ul. Niepodległości będzie mieć cztery pasy ruchu

Dwa miliony złotych zarezerwowano w tegorocznym budżecie miasta na przebudowę ul. Niepodległości na odcinku od Parku Jordanowskiego do skrzyżowania z ul. Lwowską.

- Gotowy jest już projekt, który zakłada poszerzenie jezdni ul. Niepodległości o jeden pas ruchu od strony straży pożarnej. Dzięki temu dla jadących od strony ul. Grodzkiej uda się wydzielić lewoskręt - nie będzie to już wspólny pas dla skręcających w lewo i jadących na wprost - tłumaczy Joanna Sowa, rzecznik Urzędu Miasta w Krośnie.

Magistrat tłumaczy, że takie rozwiązanie to konieczność: - Największy problem jest z autobusami, które chcąc skręcić do centrum miasta, muszą czekać na zielone światło bardzo długo, nawet kilka zmian sygnalizacji. Najczęściej to właśnie autobusy skręcają w tym miejscu w lewo, dlatego po wydzieleniu dodatkowego pasa, nie będą już blokowane przez inne samochody.

- Po przebudowie zlikwidujemy ruch autobusów na ulicy Piotra Skargi - dodaje Joanna Sowa. O "wyprowadzenie" autobusów z tej ulicy od wielu lat apeluje zarząd Dzielnicy Śródmieście, który popierany jest przez większość radnych.

Po zakończeniu prac, ul. Niepodległości na tym odcinku będzie mieć cztery pasy ruchu, dla jadących od strony ul. Grodzkiej trzy: dla skręcających w prawo, jadących prosto i w lewo, dla jadących od ul. Lwowskiej - jeden.

Wydział Drogownictwa całą dokumentację ma już przygotowaną, ale nie wiadomo kiedy ruszą prace, bo do przebudowy chce przyłączyć się inwestor, który zakupił tereny po hucie. Z uzyskanych w Urzędzie informacji wynika, że kupiec - firma P.A. Nova planuje budowę dodatkowego zjazdu na swoją posesję, ale też pas dla wyjeżdżających, włączających się do ruchu. Prace projektowe już trwają.

Dodatkowe prace zmieniają założenia dotyczące przebudowy podziemnych sieci na odcinku około 150 metrów. - Jeśli ich projekt będzie gotowy, będziemy mogli wspólnie tę inwestycję zrealizować - mówi Joanna Sowa.

KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)