Wyniki siódmej edycji konkursu na oficjalną koszulkę miasta ogłoszono w niedzielę (5.06) podczas Jarmarku Franciszkańskiego.
Zadanie dla grafików jest niezmienne, od lat podstawą konkursu jest wkomponowanie w grafikę hasła promocyjnego Krosna "Kochajmy KROSNOludki".
W tym roku nadesłano 74 projekty, pochodziły z Krosna, okolic, ale też odleglejszych zakątków kraju.
Laureatem konkursu został tym razem Adam Chajec z Krosna. Otrzymał nagrodę pieniężną w wysokości 500 zł oraz koszulkę z zaprojektowanym przez siebie wzorem graficznym.
- Dotąd Krosno było kojarzone z krasnalami, były one obecne na niemal każdym projekcie koszulki. Ten projekt jest zupełnie inny - mówi Dorota Piwka z Punktu Informacji Kulturalno-Turystycznej, który był organizatorem konkursu. Hasło wkomponowane zostało w element podcieni, fragment kamienicy.
W ubiegłych latach w wybranych projektach przewijały się głównie wspomniane krasnale, były też motywy balonów czy lampy naftowej. Autorami czterech z siedmiu projektów promocyjnych koszulek Krosna są panie, pozostałych mężczyźni.
Koszulki w różnych kolorach z nowym wzorem dostępne są w Punkcie Informacji Kulturalno-Turystycznej (Rynek 5). Można je nabyć w cenie 20 zł, w poniedziałek (06.06) będą w promocyjnej cenie - po 15 zł.