@LoloBolo, mylisz się. Przepisy nakazują pieszemu ustąpić pierwszeńśtwa. To w żaden sposób nie jest równoznaczne, z nakazem stania przed przejściem i czekania, aż pieszy z tego przejścia zejdzie. Wyobraź sobie sytuację.... 4 pasy ruchu, po dwa w każdym kierunku. Ty jesteś na skrajnym prawym. Zatrzymujesz się i pieszy wchodzi na przejście. Pieszy idzie, i mija Ciebie, mija drugi pas, mija 3 pas jest już na czwartym pasie.... uważasz, że musisz nadal czekać? Żaden przepis tego nie nakazuje. Jeżeli twój przejazd przez przejście nie spowoduje wymuszenia na pieszym pierwszeństwa (a bądzmy poważni - jest to niewykonalne, gdy Ciebie od pieszego dzieli kilka metrów i ten pieszy od Ciebie się oddala), to nie łamiesz żadnego przepisy.
A ja mam takie pytanie.Dlaczego nie ma pasów na Boh. Westerplatte przy przechodzeniu z tzw.Osiedla Centrum w głąb na druga stronę czyli na bloki przy ul. Podchorążych.Mamy za toprzejscie na skrzyżowaniu Boh. Westerplatte z W. Polskiego i Sikorskiego i drugie za Rondem Naftowcow. Wychoszac zatem z osiedla przy Westerplatte ni mozna isc prosto dalej w strone miasta tylko skrecic albo na Rondo albo na swiatla .TRoche to nie po drodze.
@yorgos 100% racji. Sa pilniejsze inwestycje niz przenosiny przejsc dla pieszych i montaż swiatel na korczyńskiej.
Kiedy wreszcie zacznie się frezowanie i układanie nowych dywaników na ulicach: Kolejowej, Lewakowskiego, Lwowskiej, Pużaka, Okulickiego, Malinowa Góra i wielu innych. Nawierzchnia wymienionych ulic przypomina kartoflisko. Do tego dochodzą pozapadane studzienki na których kierowcy niszczą zawieszenia. Należy również rozpocząć malowanie przejść dla pieszych, linii i strzałek kierunkowych na pasach ruchu. Do Krosna zjeżdżają się turyści i ludzie na egzaminy w WORD z kilku powiatów i powinni mieć oznakowane ulice. Widać że władze miasta interesuje tylko stadion żużlowy, a stan dróg mają daleko w d*pie.
Ogólny, pieszy na przejściu więc nie możesz jechać dopóki nie zejdzie z przejścia.
Jeżeli ten "azyl" na Krakowskiej pozostanie z namalowanym pasami to nadal bedzie jedno przejście i ten pseudo azyl niczego nie zmieni dla kierowców.
>Często zdarzały się sytuacje, że ktoś wchodził na początek przejścia, a samochody na kolejnych pasach ruchu nie zatrzymywały się. Według przepisów każdy kierowca powinien czekać, aż pieszy przejdzie całe przejście.
A jaki to przepis tego nakazuje? Ktoś tutaj pierdoły opowiada.
Odnośnie "zebr" na Krakowskiej - w okolicy skrzyżowania z Kolejową jest ich za dużo. Dodanie wysepki to dobry ruch, ale dobrze byłoby przy okazji usunąć te nadmiarowe.
@korzen0409 mam tylko nadzieję że te światła będą zsynchronizowane z nowymi światłami na Korczyńskiej. Pomarzyć można, co nie? :)
Światła na korczynskiej są bardzo potrzebne. Może forma nie do końca ok, ale co powiesz o światłach a raczej bublu na niepodległości/Żółkiewskiego ?
Przesunięcie przejścia na Niepodległości, ponieważ okazało się, że samochody blokują rondo? No tak, tego nie dało się przewidzieć! Podobnie jak tego, że przejście na obwodnicy kilka metrów za sygnalizatorem będzie wyjątkowo niebezpieczne (na szczęście już zlikwidowane, szkoda, że dopiero po kilku poważnych wypadkach).
Czyżby za oba świetne rozwiązania odpowiadał ten sam projektant? Dlaczego nigdy o tym nie piszecie?
Moim zdaniem, skoro za to wszystko płacimy, to nazwiska projektantów, którzy popełniają takie błędy i projektują tak fatalne i niebezpieczne rozwiązania powinny być każdorazowo ujawniane i przypominane (np. w tym artykule).
Być może powinna być nawet tablica informująca o autorze danego "dzieła", tak żeby każdy wiedział, komu zawdzięczamy tak fatalne rozwiązanie. I komu za nie zapłaciliśmy.