Ktoś wreszcie "poszedł po rozum do głowy" i zrobił to o czym mówi "Aktualizacja z 29.05.2023", bo wyglądało na to, że wzorem służby zdrowia torzy się system kolejkowy z terminami na rok następny albo i dalsze. Jeśli dwie osoby nie dają rady w danym okresie obsłużyć wszystkich klientów to znaczy, że z organizacją pracy jest coś całkowicie d- d.py i prosty wniosek nasuwa się sam, że albo trzeba tam przerzucić rezerwy z innych miejsc, gdzie akurat jest luz albo zatrudnić dodatkową osobę.
Panie Prezydencie, takie informacje podważają Pana kompetecje w zarządzaniu miastem, jeśli nie radzicie sobie z jednym biurem obsługi klienta!
Należy jednak pamiętać, że czas oczekiwania w kolejce jest zależny od ilości osób czekających w danym dniu - geniusz !
Cz II.Działanie UM jest mocno nieefektywne bo czas na przyjęcie wg tego co zauważyłem w UG nie jest adekwatny do godzin rejestracji (rejestracja co 30 min), co lepsze byłem w UM w pokoju 102 dwa razy z ok 20 minutową przerwą i za każdym razem nie było dosłownie nikogo przy okienkach. Prawdopodobnie sporo osób mimo rezerwacji nie przychodzi i pewnie akurat wtedy to miało miejsce.Finalnie skoro w gminach ościennych są komputery to nawet i do Krosna dotarła informatyzacja więc Pani nie musi już tak wiele wpisywać jak kiedyś, bo magiczny numer PESEL podpowiada wszystkie dane, jej zadanie to sprawdzić naszą tożsamość na starym dokumencie, przykleić fotkę, zdjąć po odcisku z 2 placów, i zapakować wszytko do koperty.Ewidentnie należy przywrócić przyjmowanie hybrydowe, bo co teraz tam się dzieje to przepalanie pieniędzy podatników. Fajnie by było w artykule zobaczyć oryginalny zanonimizowany raport ilu faktycznie petentów dziennie jest przyjmowanych, a nie zapraszać na do UM do godziny 16:30 w Poniedziałek w celu pocałowania klamki.
Uwaga artykuł wprowadza w błąd : "Z kolei ci, którzy pracują w godzinach pracy urzędu, mogą zarejestrować się na wybrany poniedziałek. Wtedy urząd przyjmuje do godz. 16:30." To jest kolejne kłamstwo bo można dokonać ostatniej rejestracji tylko do 15:30." Czyli 1h przed zamknięciem tak samo jest w pozostałe dni np. czwartek do 14:30, a w piątek tylko do 13:30 pomimo, że pracują do 14:30. To tak jakby do sklepu wpuszczać ostatniego klienta maksymalnie na godzinę przed zamknięciem, jak widać są równi i równiejsi (tak, tak biedne Panie w UM muszą zrobić protokoły i inne sprawy które podobno robią w trakcie, a Panie w sklepie od razu zamykają sklep i idą do domu równo z zamknięciem ??).
Zajmuję się zawodowo analizą systemów kolejkowych (modeli) i implementacją wysokowydajnych optymalizacji modeli kolejkowych. Tutaj mamy doczynienia z modelem kolejkowym :-)
Rejestracja na godzinę jest super, jest świetna i uważam, że jest proobywatelska w dłuższej perspektywie.
Dobrze by bylo jak w Wydziale Komunikacji wprowadzić okienko 'dla ludzi z ulicy' i osobne ludzi umówionych.Wtedy tym czekającym w kolejce pokazano by, że można przyjść na godiznę i załatwić sprawę. kiedy Ci nieumówieni musza kwitnąć w kolejce.Zdecydowanie zwiększono by popyt na usługę rejestracji i optymalizacji czasu własnego -> to zawsze działa :-)
Natomiast co musi urząd wykazać żeby się obronić to fakt, że wprowadzenie systemu kolejkowego nie wydłużylo kolejek do załatwienia spraw, nie wydłuzyło oczekiwania na realizację oraz nie zmniejszylo przepustowości poprzez np płaskie obciążenie, a nie presję godzinową.
Jeszcze długo po pandemii będą ją urzędnicy błogosławić. Kiedyś też trzeba było wypełaniać inne dokumenty. Dzisiaj luzik. Niedługo będą chcieli jak rehabilitacji w gabinecie przy Wojska Polskiego. Pracownicy robią wielki ruch z rana, wielki ruch przed końcem zmiany a pozostały czas jest na zakupy, załatwianie prywatnych spraw itp. Pacjenci czekają tygodniami na swą kolejkę
"Z kolei ci, którzy pracują w godzinach pracy urzędu, mogą zarejestrować się na wybrany poniedziałek. Wtedy urząd przyjmuje do godz. 16:30." - litości, mnóstwo ludzi pracuje 8-16, 8:30-16:30. W jeden dzień w tygodniu to powinno być conajmniej do 18, wtedy to by miało sens. Żeby coś załatwić trzeba albo zrobić przerwę w pracy jeśli ktoś ma możliwość, albo wziąć urlop. Urzędy powinny pracować w trochę innych godzinach niż większość ludzi.
" Często petenci błędnie uważają, że jeżeli urzędniczki nikogo nie przyjmują, to nic w tym czasie nie robią. To nieprawda "-a jezeli kierownik spi w fotelu to tez nie oznacza że nie pracuje-pracuję mentalnie!
Tak, trzeba przyjmować nawet poza internetem. Gdyż urząd powinien być elastyczny, bo jednak nie ma powszechnego obowiązku do łączenia się z internetem, a sprawy urzędowe dotyczą obywatela.
Wniosek o wymianę, zarezerwowane 30 minut, a schodzi góra 5 minut.
25 minut laby.