Gdyby w przebiegu obwodnicy wykonano ronda, to pokonanie całej trasy zajęłoby dwa razy więcej czasu. Musi być jakiś kompromis między bezpieczeństwem a płynnością ruchu
Moim zdaniem to dobra decyzja, zawracanie wzdłuż tej drogi jest naprawdę ryzykowne. Niemniej przydałaby się jakaś alternatywa. O ile jadąc od stacji Lotos jest alternatywa w postaci skrętu na Polankę, to później faktycznie trzeba kombinować.
Gdyby w przebiegu KrośnieńskiejŚrednicówki, w trakcie jej licznych renowacji, wykonano rozsądne ronda zamiast MegaŚwietlnychSkrzyżowań (często awaryjnych i niebezpiecznych), żadnego problemu z zawracaniem by nie było i byłoby bezpiecznie.
Od 20 września wszyscy urzędnicy parkują swoje prywatne samochody pod pomnikiem JP2 i dojeżdżają MKS-ami. Całe parkingi mają być dla petentów.
A ja się zapytam ile było kolizji w ciągu kilkunastu lat zwązanych z zawracaniem w miejscach nowych znakow? W#ydaje się że nie było ani jednej. Ale kase za znaki ktoś zainkasował.
Po pierwsze na skrzyżowaniu z Rzeszowska powinno być rondo.
Po drugie 10 tys. pojazdów na dobę a miasto nie wybudowało obwodnicy.
Po trzecie co to za język ? "tłumaczy urząd miasta" "wyjasnia wydział" - jak to takie logiczne bezpieczne i przyjazne rozwiazanie to dlaczego żaden urządnik nie firmuje tego swoim nazwiskiem ?
@TLo, na tym skrzyżowaniu nie ma możliwości zawracania ponieważ znajduje sie na nim sygnalizator kierunkowy nakazujący jazdę na wprost.
Znaki nic nie zmienią, jedyna opcja to likwidacja "przełączek" bez pasów do skrętu w lewo a tam gdzie są pasy trzeba fizycznie ograniczyć możliwość zawrócenia (wysoki krawężnik powinien wystarczyć). Skoro postawiono znaki zakazu skrętu lub zawracania powinny siępojawić tablice informacyjne jak zawrócić/skręcić.
Oczywiście można by też przebudowac tak drogę alby pojawiło się miejsce gdzie bezpiecznie zawrócić/skręcić z pasem oczekiwania i poszerzeniem drugiej strony aby swobodnie zawróciła ciężarówka z naczepą, a wtedy wyjazdy z bocznych uliczek mogłyby być tylko w prawo i zawrotka w stylu "pół ronda"
Niestety opcja z postawionym znakami jest darmowa w stosunku do przebudowy drogi.