INICJATYWA

Jesteś młody i lubisz działać? Zdobądź 3 tys. zł i obudź miasto

Młodzi znowu mają szansę na to, aby ożywić Krosno. Do końca kwietnia trwa nabór do trzeciej edycji programu „ObudźMy Miasto!”. Na realizację własnej inicjatywy lub projektu w tym roku młodzież może zdobyć aż 3 tys. zł.
Redakcja Portalu
W ramach programu "ObudźMy Miasto!" w ciągu dwóch lat zrealizowano wiele inicjatyw. Na zdjęciu koncert muzyki filmowej
Konrad Wołczański

Program „ObudźMy Miasto!” w Krośnie jest organizowany od dwóch lat. Jego głównym celem jest stworzenie możliwości zrealizowania inicjatyw przez młodych ludzi, które przyczyniają się do kulturowego, edukacyjnego i społecznego rozwoju miejskiej społeczności.

- W tym roku przed nami trzecia edycja, która wspiera młodych i ich głos w Krośnie, aby mogli tworzyć miasto według swojej wizji i pomysłu. Aby jak najbardziej sprzyjało ono młodym i było tworzone właśnie przez nich – zapewnia Alicja Menet, jedna z koordynatorek.

W tym roku zwiększono kwotę dofinansowania. Grant na jedną inicjatywę będzie mógł maksymalnie wynieść 3 tys. zł. W programie mogą wziąć udział osoby w wieku od 13 do 25 lat, które muszą stworzyć przynajmniej dwuosobowe grupy. Muszą być też mieszkańcami Krosna lub uczniami krośnieńskich szkół i uczelni.

W tym roku muzykowanie zostanie połączone z innymi wydarzeniami artystycznymi. Na zdjęciu koncert zespołu Klif
Konrad Wołczański

Dla osób, które wciąż szukają inspiracji na własną inicjatywę lub projekt, zostaną zorganizowane w kwietniu warsztaty design thinking. – Pomogą w wymyśleniu kreatywnych pomysłów, które później młodzi będą mogli zgłosić do programu – tłumaczy Alicja.

Zmieni się też formuła warsztatów przygotowujących dla uczestników naboru. –W tym roku będzie to trzydniowy zjazd, w trakcie którego uczestnicy będą się uczyć, integrować i poznawać lokalne instytucje kultury – Biuro Wystaw Artystycznych, Regionalne Centrum Kultur Pogranicza, Muzeum Rzemiosła, Etnocentrum czy Krośnieńską Bibliotekę Publiczną.  

Dla osób, które nie chcą realizować inicjatyw, ale chciałyby uczestniczyć w programie, przygotowano rozwiązania w postaci wolontariatu lub promocji programu w mediach społecznościowych.

Dajemy szansę młodym ludziom na poznanie naszego działania oraz organizacji programu i różnych inicjatyw od środka. Nie jest to zobowiązujące, mogą w każdej chwili zrezygnować. Ale takie udzielanie się może sprawić, że w przyszłości sami stworzą własną inicjatywę bądź zainteresują się taką działalnością – mówi Bartosz Dylewski, koordynator do spraw wolontariatu. 

W trakcie drugiej edycji zrealizowano m.in. turniej piłkarski „Of The Kort”
Konrad Wołczański

Aby zostać wolontariuszem w programie, wystarczy skontaktować się z organizatorami.

Chcemy też stworzyć zespół promocyjny, który będzie się składał z młodych osób. To one będą decydowały o tym, w jakich sposób będą przekazywane informacje o programie i inicjatywach odbiorcom, np. w mediach społecznościowych - tłumaczy Gabriela Smyka, koordynatorka do spraw promocji i kultury.

W trakcie wernisaży, pokazów mody czy innych artystycznych spotkań będzie możliwość posłuchania lokalnych wykonawców. - Pragniemy wspierać młodych artystów i muzyków - dodaje Gabriela.

Zgłoszenia do programu należy dokonać za pomocą formularza online, w którym trzeba opisać plan wykorzystania grantu. Regulamin jest dostępny tutaj. Wnioski będzie oceniać komisja konkursowa, składająca się z osób niezwiązanych z programem.

TERMINARZ:

Wybrane pomysły zostaną przeanalizowane, dopracowane, a na końcu zrealizowane podobnie jak te z lat wcześniejszych. W poprzednich edycjach zrealizowano kilkanaście inicjatyw, m.in. Rolkowisko, Pokaz Mody Różnej, Krosno VisualArt Festival, turniej piłkarski „Of The Kort” czy inicjatywa „(o)Kres ubóstwa menstruacyjnego”. W wydarzeniach wzięło udział tysiące osób, zarówno uczestników, jak i odbiorców. Było mnóstwo emocji, pozytywnej energii i poczucia, że młodzi mogą ożywić Krosno.

Młodych wspierają Urząd Miasta Krosna, BWA i Fundacja GraTy. Uczestnictwo jest bezpłatne. Działania programu można śledzić na Facebooku.

ZOBACZ W ARCHIWUM PORTALU: