Przypomnijmy. Początki lotniska datuje się na rok 1928. Powstało ono z inicjatywy ówczesnego burmistrza miasta Józefa Bergmana. Po II wojnie światowej lotnisko stało się własnością Skarbu Państwa. W 2000 r. Minister Skarbu przekazał go władzom województwa. W listopadzie 2005 r. sejmik województwa podkarpackiego "oddał" lotnisko Krosnu.
Jednak o prawo do krośnieńskiego lotniska postanowił zawalczyć także Aeroklub Polski z siedzibą w Warszawie. Powoływał się na ustalenia i dokumenty z lat 70-tych, na mocy których niegdyś wojskowe lotnisko miało być przekazane Aeroklubowi PRL w wieczyste użytkowanie.
Ponieważ władze miasta nie uznały prawa aeroklubu do lotniska, sprawa trafiła do sądu. Sąd okręgowy w Krośnie oddalił roszczenie Aeroklubu Polskiego. Sędzia Grzegorz Blecharczyk argumentował, że władze aeroklubu nie dopełniły w odpowiednim czasie formalności związanych z przejęciem nieruchomości w wieczyste użytkowanie. Wyrok sądu jest nieprawomocny. Aeroklub Polski ma prawo odwołać się od wyroku.
- Wyrok ten potwierdza, że nie ma argumentów, które by uzasadniały roszczenie aeroklubu - mówi Piotr Przytocki, Prezydent Krosna. - Teraz sytuacja jest jasna i dzięki temu możemy pewniej starać się o fundusze na modernizację lotniska.
Jest już gotowe tzw. studium wykonalności - to jeden z najważniejszych dokumentów niezbędnych do ubiegania się o fundusze europejskie. - Na ukończeniu jest też program użytkowy lotniska, który stanowi wytyczne do opracowania dokumentacji technicznej inwestycji - mówi Piotr Przytocki.
Prezydent zapowiedział, że wkrótce odbędzie się publiczna debata na temat koncepcji modernizacji lotniska. - Chcemy, aby było to lotnisko obsługujące ruch średniego zasięgu. Chodzi o możliwość komunikowania się Krosna z innymi, większymi lotniskami. Będzie to lotnisko obsługujące głównie ruch turystyczny.
W planach modernizacji lotniska jest m.in. budowa pasa startowego, budynków niezbędnych do obsługi lotów oraz innych elementów infrastruktury.
Lotnisko wróciło do Krosna (2005-11-29)