- Najkrócej mówiąc - zbieramy kasę na sprzęt, w który wyposażymy sale operacyjne, gdzie walczy się o życie najmłodszych. No i jest to niejako konsekwencja poprzedniego Finału, gdzie tematem była diagnostyka. Teraz tego zdiagnozowanego malucha trzeba wyleczyć, i temu ma służyć sprzęt który kupimy w 2002 roku. - mówi Jurek Owsiak.
Krośnieński Sztab WOŚP mieścił się będzie - podobnie jak w ubiegłym roku - w Krośnieńskim Domu Kultury przy ul. Kolejowej.
Od wczesnych godzin porannych na ulicach Krosna będzie można spotkać kwestujących. Będzie ich prawie 200. Każda z osób zbierających pieniądze będzie posiadała identyfikator, oryginalną puszkę z kartonu oraz emblemat. W liczeniu pieniędzy i w ich transporcie do bankowych sejfów pomogą pracownicy Pekao S.A. I Odział w Krośnie.
- Każdy kwestujący otrzyma na Rynku gorącą herbatę i słodki poczęstunek od Polskiego Czerwonego Krzyża - mówi Mariusz Sowa, organizator krośnieńskiego sztabu Orkiestry, na co dzień dziennikarz Radia Fakty. Z kolei dyrekcja MKS zgodziła się, by w tym dniu wolontariusze Orkiestry mogli bezpłatnie jeździć autobusami MKS.
Jak zwykle, oprócz kwesty, odbywać się będą dodatkowe imprezy. Przed południem w KDK odbędzie się prezentacja zespołów dziecięcych. - Tę część przygotował w całości Dom Kultury - mówi Mariusz Sowa. Każde dziecko, które przyjdzie na ten koncert, otrzyma słodki poczęstunek ufundowany przez krośnieńskich piekarzy i ciastkarzy (Andjan, Guzik, Jagusia, Krukierek, Santos, Warunek). Po południu rozpoczną się koncerty dla młodzieży. Potrwają do późnych godzin wieczornych. Szczegółowy program publikujemy w dziale "Wydarzenia kulturalno-rozrywkowe".
W trakcie koncertów odbywać się będą licytacje wartościowych przedmiotów ofiarowanych przez życzliwych ludzi. Licytacja odbywać się będzie także na antenie Radia Fakty. Ponadto zakupić będzie można los loterii fantowej - każdy los wygrywa. Drukarnia Michała Łuczaja wydrukowała bezpłatnie plakaty z programem imprez.
W niedzielę popołudniu przedstawimy relację ze zbiórek oraz podamy orientacyjną kwotę zebranych funduszy.