W Koperniku Amerykanki uczą matematyki

W krośnieńskim Zespole Szkół Ogólnokształcących praktyki studenckie odbywają trzy Amerykanki. Uczą matematyki, opowiadają o historii i kulturze USA, a w wolnym czasie poznają miasto.
Wybraliśmy się na polsko-amerykańską lekcję matematyki w Dwujęzycznym Gimnazjum im. Kopernika

- Good morning! - rozpoczyna lekcję matematyki Heather, jedna z trzech studentek Iowa State University (USA), przyszła nauczycielka, która od 6 marca przebywa na praktykach w krośnieńskim Zespole Szkół Ogólnokształcących.
- Good morning! - odpowiadają chórem uczniowie klasy 1A Dwujęzycznego Gimnazjum im. Kopernika.

Potem Heather rozmawia chwilę z gimnazjalistami: pyta o ich samopoczucie (Are you doing well?) i plany świąteczne (Is anyone doing anything exciting this weekend?), a następnie czyta treść pierwszej matematycznej łamigłówki. Zadanie dotyczy obliczania stężenia procentowego w roztworach: - Janek has a 20 ml of a 20% sugar solution. How much sugar should he add to make it a 25% solution? (Janek ma 20 ml 20-procentowego roztworu cukru. Ile cukru powinien dodać, aby uzyskać roztwór 25-procentowy?)

Lekcję prowadziła Heather - studentka Iowa State University

Heather, wraz z dwoma koleżankami z uczelni - Carrie i Laurą - przyjechała do Krosna na początku marca. W Zespole Szkół Ogólnokształcących obserwują pracę nauczycieli z Krosna, uczą młodzież matematyki i opowiadają jej o Stanach Zjednoczonych. Z uczniami komunikują się po angielsku.

Ich przyjazd do Polski jest efektem podpisanego w kwietniu 2013 roku porozumienia między uczelnią z Ames, a krośnieńskim zespołem szkół. Umożliwiło ono studentom z USA odbywanie 8-tygodniowych praktyk nauczycielskich w Gimnazjum Dwujęzycznym, natomiast nauczycielom z Krosna wizytowanie i prowadzenie zajęć na amerykańskim uniwersytecie. Inicjatorem współpracy był związany z Krosnem poprzez swoich przodków Warren Blumenfeld - doktor nauk społecznych, profesor Iowa State University. Pierwsza wymiana odbyła się jesienią 2013. Do Krosna przyjechały wówczas Jordan i Leisel - studentki Wydziału Nauk Humanistycznych.

Taka forma lekcji to podwójna nauka: szlifuje się i matematykę, i język

Dwujęzyczna forma lekcji matematyki podoba się uczniom 1A. Jedną z osób, które przy tablicy toczą bój z procentową zagwozdką jest Julka. - Super sprawa - mówi po lekcji. - Można się pouczyć i angielskiego, i matematyki.

Heather prowadzi kilka lekcji w tygodniu. Przyznaje, że nieco łatwiej pracuje się ze starszymi rocznikami: - Uczniowie trzeciej klasy mają więcej odwagi w odzywaniu się po angielsku. Wiadomo, im dłużej uczysz się języka, tym pewniej się nim posługujesz.

W wolnym czasie udało jej się poznać bliżej miasto. Sporo czasu spędza w okolicach Rynku, gdzie jada obiady. W Krośnie najbardziej ceni sobie poczucie bezpieczeństwa (nie boi się po nim chodzić ani w dzień, ani w nocy). Nie zgadza się zaś z tym, co o Krośnie powiedziało jej kilkoro uczniów: uważa, że w mieście wcale nie jest nudno!

Oprócz nauczania i opowiadania o kulturze USA, Amerykanki poznają także Krosno i okolice

Na koniec lekcji Heather zadaje uczniom pracę domową (homework): - Ile litrów 20-procentowego napoju owocowego powinno się dodać do 40 litrów 50-procentowego napoju, aby uzyskać napój 30-procentowy?

Odpowiedzi można wpisywać w komentarzach.

KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)