Telekomunikacja Polska dotychczas prowadziła w Krośnie dwa salony sprzedaży: przy ul. Podwale 38 oraz Rynek 7. Punkty te miały zostać zlikwidowane ostatniego dnia lipca, jednak drzwi do salonów zostały zamknięte już ponad tydzień wcześniej, we wtorek (22.07). Najbliżej dla krośnian punkty sprzedaży będą się teraz mieścić w Jaśle i Sanoku.
"Ciekawie jak teraz np. będzie można przepisać numer lub zmienić lokalizację? Ostatnio musiałem wymienić wadliwego liveboxa. A jak ten nawali, to będę musiał zasuwać na własny koszt do Jasła albo Sanoka?", "TPSA powinna poinformować klientów o tym wysyłając jakąś wiadomość listownie. Czyż nie?" - takie opinie pojawiły się na forum krosno24.pl.
W imieniu klientów TP, w sprawie likwidacji salonów, jeszcze w połowie czerwca interweniował sam prezydent Krosna: "Obawiam się, że postawienie klientów przed koniecznością podróżowania po kilkadziesiąt kilometrów do najbliższych salonów TP w Sanoku, Jaśle, czy Rzeszowie nie spotka się z akceptacją zainteresowanych" - pisał w liście do zarządu Telekomunikacji Polskiej S.A. w Warszawie. "Planowane działania TP mogą również wpłynąć na odejście części dotychczasowych abonentów, którzy wybiorą dostawcę usług bardziej przyjaznego dla przeciętnego odbiorcy" - kontynuował Piotr Przytocki.
Taka perspektywa nie przeraża Telekomunikacji Polskiej. Ani apel prezydenta, ani "zwykłych" klientów nie odniósł skutków. Salony zostały zamknięte. Jak tę decyzję tłumaczy TP? Wynikła ona po "analizie wszystkich salonów sprzedaży TP pod kątem potencjału rynku, na jakim są zlokalizowane". - Nasza firma nieustannie pracuje nad optymalizacją kontaktu z klientami. Poprzez monitorowanie rynku i badanie oczekiwań naszych obecnych i przyszłych klientów staramy się dobrać kanał kontaktu zgodny z ich oczekiwaniami - informuje Izabella Szum, szef Biura Prasowego Grupy TP w Krakowie. Dodaje również, że od jakiegoś czasu salon sprzedaży TP na ul. Rynek 7 przejmował obowiązki salonu z ul. Podwale, klienci preferowali właśnie ten w centrum miasta. Mimo to, ten punkt również nie będzie już działał.
Izabella Szum zapewnia, że krośnianie, którzy są klientami TP nie zostaną na lodzie, a obawy związane z brakiem możliwości załatwienia spraw z zakresu telekomunikacji są nieuzasadnione. Proponuje kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem Internetu. - Telekomunikacja Polska bardzo intensywnie pracuje nad jeszcze lepszym i efektywniejszym wykorzystaniem takich kanałów obsługowych, jak Błękitna Linia oraz Internet, przez które będzie można zrealizować wszystkie zlecenia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - mówi.
Telekomunikacja podkreśla, że ciągle do dyspozycji krośnian korzystających z usług TP pozostają sprzedawcy aktywni, którzy mogą dotrzeć do klienta. Przypomina również, że obsługą klientów korzystających z usług TP zajmują się salony firmowe Orange oraz salony partnerskie Orange. W Krośnie sprzedaż usług TP prowadzą: salon Orange na ul. Pawła z Krosna 2 i salon partnerski Orange na Lwowskiej 2 i Kolejowej 27/2.
W czwartek (24.07) pracownicy tego pierwszego jeszcze nic nie wiedzieli o tym, jakoby mieli obsługiwać klientów TP. W tę informację nie uwierzyła Izabella Szum: - Nie jest to prawdą - mówi. - Salony Orange prowadzą przecież sprzedaż produktów TP - choćby Neostrady TP.
Przyznaje jednak, że salony Orange nie spełnią wszystkich funkcji jakie dotychczas miały salony TP. Mieszkańcowi Krosna, który zechce udać się do salonu Orange w sprawie usług TP, proponuje najpierw sprawdzić na stronie internetowej co można zrealizować w danym salonie. Przypomina, że takie sprawy jak: informacja o rachunku, zmiana taryf, awarie nie wymagają wizyty w salonie. Można je załatwić, zgłosić dzwoniąc pod nr 9393.