Stowarzyszenie "Krosno tętniące życiem": wyrównujemy szanse edukacyjne

Sześćdziesięcioro uczniów szkół średnich z powiatu krośnieńskiego i jasielskiego rozpoczyna dziś szkolenia dotyczące wyrównywania szans edukacyjnych dzieci z małych miejscowości i wsi.
Artykuł z archiwum 2002-2017

Jest to część inicjatywy "Beskidzkie Strumyki" zorganizowanej przez "Szkołę Liderów" w Warszawie i Stowarzyszenie "Krosno tętniące życiem", przy wsparciu Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży oraz Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Program "Beskidzkie Strumyki" potrwa 6 miesięcy i składa się z kilku etapów.

Pierwszy, to nabór i szkolenie 60 uczniów ze szkół średnich z dwóch powiatów: krośnieńskiego i jasielskiego. Bezpłatne, 4-dniowe szkolenia odbywają się właśnie w Iwoniczu-Zdroju. Warsztaty mają na celu naukę umiejętności społecznych ułatwiających pracę na rzecz innych - diagnoza środowiska społecznego, tworzenie projektów, praca w zespole, elementy komunikacji, planowanie, motywowanie oraz przygotowanie młodzieży do służby na rzecz innych, w szczególności młodszych kolegów z gimnazjów.

W kolejnym etapie inicjatywy (styczeń-luty), uczniowie w grupach z dorosłym opiekunem przygotują projekty edukacyjne skierowane do dzieci w wieku gimnazjalnym. Organizatorzy przewidują, że w wyniku warsztatów i pracy indywidualnej z młodzieżą, powstanie 10 do 15 projektów. Każdy z nich jednorazowo będzie obejmował około 20-30 gimnazjalistów. Chodzi o stworzenie planu inicjatyw o charakterze edukacyjnym lub wychowawczym, mających na celu wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci ze środowisk wiejskich, na przykład: koła samokształceniowe, warsztaty internetowe, pogotowia lekcyjne, kółka zainteresowań, edukacyjne świetlice edukacyjne, itp.

Przygotowane projekty zostaną ocenione przez komisję, w której zasiądą m.in. przedstawiciele Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży oraz Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Komisja zdecyduje, które projekty i w jakim stopniu otrzymają pomoc rzeczową pozwalającą na realizację projektów.

Okres marzec-maj będzie przeznaczony na realizację projektów. Ten etap będzie nie tylko kolejnym doświadczeniem edukacyjnym dla grup animatorów, którzy w przyszłości łatwiej podejmą kolejne wyzwania w tej dziedzinie. Będzie przede wszystkim, działaniem na rzecz wyrównywania szans edukacyjnych i oddziaływania wychowawczego w małych środowiskach.

Na zakończenie organizatorzy planują zorganizować giełdę pomysłów. - Chcemy, by wszyscy uczestnicy spotkali się i zaprezentowali oraz omówili swoje projekty. Modelowe inicjatywy będziemy starali się upowszechniać - twierdzi Przemysław Radwan-Rohrenschef ze Stowarzyszenie "Szkoła Liderów".

KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)