Ograniczają ruch w Rynku

Od wtorku (4.11) w centrum miasta obowiązywać będą nowe zasady ruchu. Przez Rynek nie będzie już można przejechać ulicą przy Rektoracie PWSZ. Ruch w tej części śródmieścia odbywać się będzie jednokierunkowymi ulicami: Spółdzielczą i Franciszkańską. Definitywnie nie będzie też można parkować na płycie Rynku.
Ruch w Rynku

Dlaczego władze miasta tak gwałtownie ograniczają ruch w śródmieściu? - Chodzi o konieczność ochrony zabytków przed wstrząsami i spalinami. Zmiany wprowadzane są także z powodu nagminnego łamania przepisów ruchu drogowego w tym rejonie miasta, kierowcy nie respektują bowiem znaków - mówi Marek Hejnowicz, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.

Wprowadzane zmiany uwzględniają, zgłaszane przez radnych Rady Miasta Krosna i mieszkańców Dzielnicy "Śródmieście", wnioski i postulaty dotyczące konieczności ograniczenia ilości przejeżdżających samochodów przez płytę Rynku. Przeprowadzone przez Urząd Miasta badania natężenia ruchu w Rynku wykazały, że przez Rynek przejeżdża w ciągu godziny około 400 pojazdów.

Zostaną wprowadzone następujące zmiany w organizacji ruchu:

  1. Obowiązywał będzie zakaz przejazdu przez Rynek od strony ul. Franciszkańskiej.
  2. Nastąpi zmiana kierunku jazdy na ul. Franciszkańskiej. Wjazd na ul. Franciszkańską odbywał się będzie od ul. Spółdzielczej w prawo. Wyjazd z ul. Franciszkańskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Sienkiewicza, w prawo - w stronę ul. Ordynackiej lub na wprost w ul. Szczepanika.
  3. Na ul. Słowackiego przed Rynkiem zostanie ustawiony znak zakazu ruchu, z uwagi na to, że końcowy odcinek tej ulicy (od ul. Pawła z Krosna do BWA) będzie dwukierunkowy. W chwili obecnej możliwy jest wjazd do posesji i lokali przy ul. Piłsudskiego i ul. Słowackiego - od strony nowo wybudowanego ronda przy poczcie - bez konieczności przejazdu przez Rynek.
  4. Wyznaczonych zostanie kilka miejsc postojowych równoległych (pół stanowiska na jezdni a pół na chodniku) na ul. Piłsudskiego na wysokości Muzeum Rzemiosła.
  5. Nie będzie możliwości parkowania samochodów na płycie, po zachodniej stronie Rynku, przez przesunięcie donic do krawędzi drogi. Parkowanie po stronie przeciwnej drogi (na chodniku) w chwili obecnej pozostanie bez zmian.

- Problem alternatywnych miejsc parkowania w pobliżu Rynku, zgłaszany przez Unię Przedsiębiorców i Właścicieli Nieruchomości, został rozwiązany przez budowę dużego parkingu przy ul. Legionów na dawnym miejscu przystanku MKS. Dodatkowe miejsca postojowe powstaną w najbliższych dniach na miejscu przystanku MKS przy ul. Podwale - mówi Marek Hejnowicz.

Ruch w centrum miasta budzi kontrowersje od conajmniej 2 lat. W naszym archiwum można przeczytać o różnych pomysłach na rozwiązanie ruchu w śródmieściu. Publikujemy kalendarium wydarzeń związanych z tą tematyką:

Luty 2002 - Na kilka miesięcy przed zakończeniem prac modernizacyjnych w Rynku rozpoczyna się burzliwa debata o ruchu w tej części miasta. Władze miasta chcą, by przejazd przez Rynek odbywał się "bokami", a docelowo był w ogóle zakazany. Z czasem dojazd do Rynku mógłby być możliwy dwukierunkową ul. Piłsudskiego i ul. Sienkiewicza - planował Urząd Miasta już początkiem 2002 r. Unia Przedsiębiorców i Właścicieli Nieruchomości postuluje jednak, by ruch na Starówce odbywał się bez ograniczeń w ruchu kołowym

Czerwiec 2002 - Unia Przedsiębiorców i Właścicieli Nieruchomości przedstawia własne pomysły dotyczące ruchu i miejsc parkingowych w Rynku. Projekt konsultowany jest z mieszkańcami Krosna poprzez plakaty w witrynach sklepów i nasz portal. Ówczesny Zarząd Miasta podchodzi ostrożnie do pomysłów UPiWN: - Niektóre elementy projektu zasługują na uwagę - twierdzi Zarząd 

Sierpień 2002 - Zarząd Miasta ponownie ustosunkowuje się do pomysłów UPiWN. Władze miasta podkreślają zdecydowanie, że nie do zaakceptowania jest element projektu dotyczący zniesienia zakazu ruchu przy wjeździe na teren Starówki. Wjazd na Rynek możliwy jest nadal tylko za opłatą 

Grudzień 2002 - Nowe władze miasta tuż przed Świętami Bożego Narodzenia decydują się na liberalne podejście do ruchu w Rynku - wjeżdżać może tu każdy: kiedy chce i na jak długo chce 

Styczeń 2003 - W internecie trwa burzliwa dyskusja o nowych zasadach ruchu w Rynku. Przeciw zniesieniu ograniczeń w ruchu w śródmieściu jest była radna LPR - Danuta Tlałka. Prezydent wyjaśnia, że poprzednio - mimo zakazów - i tak wszyscy łamali zasady i wjeżdżali do Rynku

Kwiecień 2003 - Powraca temat organizacji ruchu w centrum miasta. Tym razem do dyskusji włącza się Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie. Straż twierdzi, że obecne rozwiązania ruchu w Rynku utrudniają dojazd do miejsc potencjalnych pożarów 

Wiosna-Jesień 2003 - Ruch w Rynku jest niezwykle intensywny. Według Urzędu Miasta co godzinę przejeżdza przez Rynek 400 samochodów. W dodatku, wielu kierowców parkuje - mimo zakazu - na obrzeżach płyty Rynku. Służby porządkowe wypisują ogromne ilości mandatów.

Październik 2003 - Władze miasta otwierają rondo przy poczcie głównej, co umożliwia wjazd do Rynku ul. Piłsudskiego 

Listopad 2003 - Władze miasta ograniczają ruch w śródmieściu. Nie można już przejechać drogą przy Rektoracie PWSZ, ponadto parkowanie na obrzeżach Rynku staje się niemożliwe.

KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)