Objazdowy CDS zaprasza do Miasta Szkła

Centrum Dziedzictwa Szkła ruszyło w objazd po Polsce promując Krosno jako miasto szkła. W ramach GlassTour zespół hutniczy z CDS przeprowadza pokazy tradycyjnych metod produkcji szkła w kilku miastach Polski. W sobotę (21.04) wyruszył na podbój stolicy.
Krosno chce być identyfikowane jako miasto szkła - stąd m.in. oklejony bus. W promocji Krosna i Centrum Dziedzictwa Szkła pomaga też GlassTour - szklana "trasa koncertowa''

Choć budowa Centrum Dziedzictwa Szkła jeszcze trwa, promocja tego przedsięwzięcia w kraju już się rozpoczęła. Jednym z elementów reklamy jest GlassTour - prezentacje, które mają promować krośnieńskie szkło i być okazją do poznania tajników hutnictwa szkła, ale też identyfikować samo Krosno jako miasto szkła.

Dzięki projektowi plenerowych pokazów produkcji szkła mieszkańcy czterech miast Polski: Warszawy, Krakowa, Poznania i Krynicy Zdroju będą mogli przeżyć wyprawę do szklanego świata w swoim własnym mieście. Cykl pokazów rozpoczął się się w sobotę (21.04) spotkaniem w Warszawie podczas Targów Lato 2012.

- Zespoły wydające nową płytę jeżdżą z koncertami po kraju, a GlassTour to taka nasza szklana "trasa koncertowa" - mówi pół żartem Stefan Dziadosz, prezes Centrum Dziedzictwa Szkła.

Specjalne namioty, w których odbywają się pokazy hutnicze, pojawią się m.in. w Krakowie, Poznaniu i Krynicy Zdroju

Pokazy prowadzone są przez hutników zajmujących się produkcją i obróbką szkła. - Hutnictwo szkła jest fascynującym zajęciem - opowiada Dziadosz, który z hutnictwem związany jest od lat młodzieńczych. - Mało kto zastanawia się nad tym w jaki sposób powstaje szkło, a tradycyjne metody jego produkcji to coś w rodzaju sztuki o bardzo widowiskowym charakterze. Chcemy tą nieznaną dyscyplinę promować nie tylko w naszym Centrum, ale także poprzez tego typu pokazy - wyjaśnia.

W zamyśle organizatorów GlassTour ma być jeżdżącą miniaturą Centrum Dziedzictwa Szkła. Prezentacje odbywają się w specjalnym namiocie CDS, który w środku wystylizowany został na wnętrze huty o surowym, industrialnym charakterze. Do pokazów używany jest piec hutniczy oraz zestaw narzędzi używanych na co dzień do pracy przez hutników. Na oczach widzów powstawać będą zarówno przedmioty użytkowe, jak i te o charakterze artystycznym. Wybrane osoby będą mogły spróbować własnych sił w tzw. wydmuchaniu szkła, które stanowi jedną z najstarszych metod produkcji. Pokaz hutnictwa szkła wspierany będzie multimediami, m.in. filmami o hutnictwie.

Objazdowe prezentacje sztuki hutniczej mają zachęcać do odwiedzenia Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie, ale też samego miasta, które stanowi jeden z najważniejszych ośrodków hutnictwa szkła na świecie.

- Chcemy, żeby przekaz odnośnie Krosna był spójny. Nie promujemy tylko otwarcie CDS, chcemy, żeby ludzie w Polsce dowiedzieli się, że Krosno staje się miastem szkła - podkreśla Dawid Iwaniec z CDS. - Stąd też impreza - lokacja Krosna - Miasta Szkła, która odbędzie się w czerwcu. Wtedy też na krośnieńskim Rynku zakończy się pierwsza edycja programu GlassTour.

W przyszłości projekt ten ma być kontynuowany, bo jak zapewnia CDS, szklana "trasa koncertowa" nie jest jednorazowym wydarzeniem. - Już w chwili obecnej zainteresowanie pokazami jest duże i latem na pewno nie raz zobaczyć nas będzie można w różnych częściach kraju. A więc do zobaczenia w Polsce - podsumowuje Grzegorz Kubal z CDS.

Szklane pylony stoją na granicy miasta. Dodatkowe charakterystyczne reklamy zapraszające do Centrum Dziedzictwa Szkła pojawią się na trasie w Bieszczady

GlassTour to jednak nie jedyna forma promocji CDS i Krosna. Nowy, zaprojektowany już i wdrażany przez Biuro Prezydenta Miasta ''brand'' ''Krosno - Miasto Szkła" można już zobaczyć na większości materiałów promocyjnych Krosna: folderach, roll-upach, ściankach wystawienniczych, a nawet na ramkach pod tablice rejestracyjne wydawane przez Wydział Komunikacji Urzędu Miasta.

Szklany pendrive - jeden z gadżetów Miasta Szkła

Na regularnych liniach międzymiastowych kursuje już oklejony bus jednej z prywatnych firm przewozowych. Nie może zabraknąć ponadto takich gadżetów jak: szklane pendrive'y, wizytowniki, długopisy, parasole i smycze - wszystko z napisem "Krosno - Miasto Szkła". Kursowanie rozpoczyna już także znana krośnianom ciuchcia. Podczas majowego weekendu ma m.in. promować Krosno wśród kuracjuszy w Iwoniczu.

Od kilku tygodni Urząd Miasta wydaje nowe ramki na numer rejestracyjny. Mają napis "Krosno - Miasto Szkła''

Ponadto jak informuje Joanna Sowa - rzeczniczka magistratu, być może samo otwarcie Centrum Dziedzictwa Szkła uda się promować w ogólnopolskiej telewizji: - To na razie rozmowy wstępne, ale planujemy relację z otwarcia CDS na żywo w TVN i TVN Meteo poprzedzone bilbordami sponsorskimi.

Dawid Iwaniec z CDS zapewnia, że wraz ze zbliżającym się otwarciem CDS w mediach ogólnopolskich, w tym tych ukierunkowanych na turystykę, będzie pojawiać się coraz więcej tekstów promujących to przedsięwzięcie. Promocję wspomaga profesjonalna agencja PR z Warszawy.

KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)