Nowy logotyp marki Krosno miał swoją światową premierę na targach Ambiente 2018 we Frankfurcie (9-13.02) – największej na świecie imprezie branży wzorniczej i wyposażenia wnętrz.
Spółka Krosno Glass, która w zeszłym roku kupiła od syndyka KHS, zaprezentowała w Niemczech 30 nowych kolekcji szkła formowanego ręcznie i automatycznie. To łącznie 280 produktów o różnym przeznaczeniu – do serwowania napojów i potraw, oraz o charakterze dekoracyjnym. Po raz pierwszy pojawiło się na nich nowe logo znanej w całej Polsce i w 60 krajach na świecie marki Krosno.
Logotyp zaprojektowała warszawska agencja H2O Creative. Ze znaku graficznego marki zniknęła wprawdzie wydmuchująca szkło postać hutnika, jednak motyw ten pozostał widoczny w łączeniu liter „r” i „o”. - Bardzo się cieszę, że można to zauważyć, bo to oznacza, że zrealizowaliśmy cel, który sobie postawiliśmy – potwierdza Marcin Maj, Business Development Director agencji H2O Creative. - Chcieliśmy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: nawiązanie do postaci hutnika to ukłon w stronę pracowników zakładu oraz wszystkich osób, które są przywiązane do poprzedniego logo, ale z drugiej strony nowy projekt podąża z duchem międzynarodowego designu – tłumaczy.
Pod napisem "Krosno” pojawił się także angielski dopisek „brillance in glass since 1923”, który oznacza doskonałą jakość szkła produkowanego w Krośnie od 95 lat.
Zmiana logotypu to jeden z elementów zmian wizualnych oraz ofertowych huty. Produkowane w zakładzie szkło zostało podzielone na segment Premium (klasa wyższa) oraz Casual (produkty codziennego użytku). Pierwsze pakowane są do czarnych, „wytwornych” pudełek, zaś drugie do białych i minimalistycznych.
– Wiemy, że istotne wydarzenia wymagają odpowiedniej oprawy, dlatego z wielką przyjemnością i dumą przedstawiamy nowe logo, materiały wizerunkowe i wyrazistą prezentację produktów. Za tą oprawą stoją ważne, pozytywne zmiany zachodzące w naszej hucie, które zgodnie ze strategią na lata 2018-2023 prowadzić będą do rozwoju sprzedaży naszego szkła w kraju i za granicą, w tym w kanale online, w oparciu o silną markę Krosno – skomentował zmiany Paweł Szymański, prezes zarządu Krosno Glass.
- Przez nowoczesny, wyróżniający stylistycznie koncept chcemy uwolnić potencjał drzemiący w naszym szkle – dodaje Monika Jusińska-Zbiegniewska, dyrektor marketingu Krosno Glass. - Marka Krosno zabiera użytkowników do świata, w którym piękno, jakość i wyrafinowanie są najważniejszymi wartościami. Chcemy, by – jak przez dziesięciolecia – marka Krosno nieustannie wzbudzała jednoznaczne skojarzenia ze słynnym, polskim szkłem, jak „amerykański bourbon”, „włoskie prosecco”, czy „holenderskie tulipany”.
Oprócz premiery nowego wizerunku krośnieńskiego szkła, spółka przygotowuje się także do poważnych inwestycji – modernizacji linii produkcyjnych, instalacji nowego pieca hutniczego oraz budowy centrum logistycznego na Podkarpaciu. Ich wartość to 200 mln zł.
Jak dla mnie to czy BMW, AUDI, VW, APPLE itd; zmieniaja swoje rozpoznawalne logo? NIE! Dlatego to jest najwieksza bzdura jaką można popełnic w marketingu marki króra jest od 1923r rozpoznawalna na całym świecie.
Nowe logo już było falka i własciciele odpłynęli, to co dobre i rozpoznawalne to się nie zmienia.!!!!!!!!!!!
Nie podzielam opinii, że nowe logo jest lepsze. Typowe, stare logo Krosna było i jest rozpoznawalne na całym świecie. Ma w sobie akcent humanistyczny - sylwetkę czowieka. Nowe logo jest bezpostaciowe, bezosobowe, takie sobie - ładne, ale nijakie. Zmiana jest niepotrzebna, całkowicie niepotrzebna. Skoro opieramy sie na tradycji, po co zmieniać to, co było dobre. Znaczek to niech sobie Skoda zmienia, bo jest tragiczny.
Ja tam nie wiem, ja się na tym może nie znam, ale śmiem twierdzić, że to nowe logo jest o 1000 razy lepsze niż kiedyś te "dwa krzywe .....", które poprzedni właściciel zafundował hucie za sporą kasę...... kto pamięta jeszcze takie "dwa .... jasne i ciemne niebieskie" na szczycie biurowca....... skręcone, wytrzepane sporty, albo piszczele do krzywych rurek...