Kilkaset alertów na platformie NaprawmyTo.pl

Ponad 400 usterek i problemów zgłosili krośnianie poprzez platformę NaprawmyTo.pl. To bardzo dobre narzędzie komunikacji między mieszkańcami a magistratem, uznali urzędnicy i postanowili przedłużyć korzystanie z niego do końca 2017 roku.
Dzięki platformie o wiele prostsze stało się zgłaszanie codziennych problemów, m.in. dziur w drogach czy krzywych chodników

Testy działającej już w kilku miastach platformy NaprawmyTo.pl – serwisu do zgłaszania usterek i problemów wymagających interwencji w mieście – rozpoczęły się w Krośnie w listopadzie ubiegłego roku. Magistrat chciał się przekonać, czy mieszkańcy będą chcieli korzystać z takiej formy komunikacji z urzędem. Okazało się, że tak.

Jak informuje magistrat, przez zakończony niedawno okres testowy urząd otrzymał za pośrednictwem platformy 408 alertów, z czego 234 sprawy są w trakcie realizacji, 94 zostało załatwionych, a 73 nie zostaną zrealizowane, ponieważ najczęściej nie leżą w kompetencji urzędu. - Platforma NaprawmyTo.pl pozwalała mieszkańcom zgłaszać najróżniejsze sprawy, zaczynając od dziurawych dróg i chodników, braku studzienek kanalizacyjnych, po porzucone samochody i nieświecące lampy. Stała się popularnym narzędziem służącym do komunikacji pomiędzy urzędem a mieszkańcami, dlatego będziemy jej używać co najmniej do końca 2017 roku – mówi Piotr Przytocki, prezydent Krosna.

Tak jak dotychczas, alerty zgłaszać będzie można w pięciu obszarach: infrastruktura, bezpieczeństwo, budynki, przyroda i inne. - By zgłosić problem, wystarczy wejść na stronę naprawmyto.pl/krosno lub pobrać aplikację (dostępna jest tutaj), następnie opisać go i zaznaczyć na mapie jego lokalizację. Można też dodać zdjęcie, co jest bardzo przydatne, szczególnie w alertach dotyczących dróg – instruuje magistrat.

Jedno ze zgłoszeń dotyczyło niesprawnej latarni. Alert został przyjęty, a oświetlenie naprawione

Urzędnicy podkreślają, że najistotniejszą cechą platformy jest to, że żadne z przesłanych zgłoszeń nie pozostaje bez odpowiedzi. Do prawidłowego funkcjonowania platformy powołany bowiem został zespół, w którego skład weszło 8 wydziałów – Wydział Gospodarki Komunalnej, Wydział Ochrony Środowiska, Wydział Drogownictwa, Straż Miejska, Biuro Prezydenta, Biuro Zarządzania Kryzysowego i Obronności, Wydział Organizacyjny, Zarządzania Kadrami i Kontroli oraz Wydział Inwestycji. Za realizację zadań związanych z działaniem platformy odpowiadają naczelnicy tych wydziałów. - Zgłoszony alert, bezpośrednio po akceptacji jego treści przez administratora serwisu, trafia do wydziału, w którego kompetencji znajduje się wskazany problem. Pracownicy wydziału oceniają zakres i przybliżony termin naprawy podanej usterki. Użytkownik platformy na bieżąco w komunikatach do alertu otrzymuje informacje, co dzieje się z jego sprawą, czy np. została już rozpatrzona i przekazana do realizacji. Zdarzają się oczywiście sprawy i problemy skomplikowane, wymagające nakładów finansowych oraz wydłużonego czasu na realizację – uprzedza Joanna Sowa, rzecznik magistratu.

Korzystanie z platformy wiąże się z opłatą na rzecz jej pomysłodawcy – Pracowni Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia". Za użytkowanie serwisu przez rok Krosno zapłaci jej 5412 zł brutto.

KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)