Jak pracują krośnieńskie fabryki? Nagrano o nich filmy

Twórcy kanału na YouTube „Fabryki w Polsce” po raz drugi odwiedzili Krosno. Za pierwszym razem zaprezentowali proces ręcznego wykonywania szklanek i kieliszków w Hucie Szkła, a teraz pokazali zaawansowane technologie w firmie Cellfast, które są wykorzystywane do produkcji szpadli ogrodowych.
Szpadle ogrodowe i kieliszki to jedne z topowych produktów Cellfast i Krosno Glass
(youtube)

„Niesamowite, jaka potężna technologia i park maszynowy są użyte do produkcji tak prostego narzędzia”; „Poziom automatyzacji robi wrażenie” – piszą widzowie odcinka o szpadlu ogrodowym, który zrealizowano w krośnieńskiej firmie Cellfast przez ekipę "Fabryki w Polsce".

Widać na nim, że produkcja tego pozornie prostego narzędzia składającego się z trzonka, głowicy i uchwytu ma wiele etapów. Na każdym z nich większą część pracy wykonują roboty i maszyny – m.in. wycinają materiał, odpowiednio formują i zespalają ze sobą wszystkie elementy. Całkowicie bez udziału ludzi odbywa się np. proces produkcji głowicy.

Cały film można zobaczyć tutaj: 

 Po raz pierwszy ekipa „Fabryki w Polsce” odwiedziła Krosno w 2020 w roku, kiedy przygotowywała film o Hucie Szkła Krosno Glass. Ukazuje on głównie pracę rzemieślników podczas tworzenia m.in. kieliszków, dzbanka i wazonu.

„To wszystko, co Ci ludzie robią, wygląda jak magia! Szok.”; „Wielki podziw dla ludzi tam pracujących!”, „Jedno słowo - Artyści!” – komentują widzowie.

W hucie ręcznie wykonywane są przedmioty o bardziej skomplikowanych kształtach. Imponujące jest przede wszystkim formowanie naczyń ze szklanej masy, ale rękodzieło odbywa się tu już na etapie tworzenia formy z drewna bukowego. - Huta wciąż potrzebuje specjalistycznych umiejętności modelarzy, kamieniarzy, tokarzy, a nawet kowala, który przygotowuje narzędzia pracy hutników – mówi narrator.

Na filmie pokazano także produkcję mechaniczną, którą stosuje się przy większych seriach produktów i sprzedaży masowej. Cały film można zobaczyć tutaj:

KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)