Czy powstanie ZiPIK?

Wielu mieszkańców miasta skarży się na brak wszechstronnej, pełnej i łatwo dostępnej informacji o wydarzeniach kulturalno-rozrywkowych, które mają miejsce w Krośnie. Żadna instytucja nie zbiera kompleksowo takich informacji. Wiele imprez jest promowanych na swój sposób i zwykle promocja ta przebiega w sposób chaotyczny i niezbyt efektywny. Być może receptą na ten problem będzie ZiPIK. Wyjaśniamy co to jest.
Artykuł z archiwum 2002-2017

ZiPIK to skrót od: Zintegrowana Platforma Informacji Kulturalnej. Projekt o takiej właśnie nazwie przedstawiony został władzom miasta. To pomysł redakcji portalu i wolontariuszy Stowarzyszenia "Krosno tętniące życiem".

Projekt ten ma na celu stworzenie stałych mechanizmów wymiany informacji o imprezach i inicjatywach kulturalno-rozrywkowych pomiędzy organizatorami tychże, a lokalnymi mediami i mieszkańcami. ZiPIK miałby funkcjonować tak jak agencja informacyjna - z jednej strony zbiera informacje i je redaguje, a z drugiej - wysyła do redakcji lokalnej prasy, radia i telewizji, a także instytucji i organizacji o charakterze kulturalnym.

Osoby pracujące w ramach ZiPIK miałyby wnikliwie zbierać informacje o wszystkich krośnieńskich wydarzeniach o charakterze kulturalnym i rozrywkowym. Informacje zbierane byłyby przy ścisłej współpracy z domami kultury, organizacjami pozarządowymi, szkołami i innymi instytucjami oraz firmami, które zajmują się organizacją imprez (np. również Klub Armagedon organizuje od czasu do czasu koncerty). Tak zebrane informacje będą poszerzane o wszelkie możliwe dane, które mogą zainteresować lokalne środki masowego przekazu oraz mieszkańców Krosna chętnych do skorzystania z danej oferty - np. ceny biletów, informacje o aktorach, zdjęcia, recenzje itp.

Opracowane informacje byłyby dystrybuowane do mieszkańców Krosna poprzez różnego rodzaju kanały przekazu.

Przede wszystkim przygotowywany byłby co 2 tygodnie serwis informacyjny, który przekazywany byłby faxem i e-mailem do lokalnych mediów - prasy, radia i telewizji. Media na tej podstawie mogłyby informować swoich odbiorców o zbliżających się wydarzeniach kulturalnych i rozrywkowych.

Przygotowywany byłby także plakat zawierający niezbędne informacje o zbliżających się imprezach. Wydawany w ok. 120 egzemplarzach afisz wywieszany byłby na tablicach informacyjnych w całym mieście. Plakaty rozsyłane byłyby do instytucji kultury i szkół oraz do innych punktów, w których znajdować się mogą osoby zainteresowane ofertą kulturalno-rozrywkową Krosna (np. hotele, punkt informacji turystycznej, dworzec PKS itp.).

Serwis informacyjny ZiPIK prezentowany byłby oczywiście także w całości w Krośnieńskim Portalu Internetowym. Już teraz z serwisu kulturalnego portalu korzysta coraz więcej mieszkańców Krosna.

Celem projektu jest promocja krośnieńskich imprez kulturalnych i rozrywkowych wśród mieszkańców Krosna oraz ułatwienie lokalnej społeczności dostępu do informacji o wydarzeniach tego typu. Działalność ZiPIK to jednocześnie promocja miasta Krosna w lokalnych mediach.

Przypomnijmy wyniki sondażu, który przeprowadzony został jesienią 2002 r. w naszym portalu. Na pytanie: "Jaka jest Twoim zdaniem, informacja o wydarzeniach kulturalnych i imprezach rozrywkowych w mieście (plakaty, informatory, itp.)?" Bardzo dobra - odpowiedziało 13% ankietowanych, Dobra - 18%, Kiepska - 52%, Żadna - 17%.

Również na ostatnim Forum Kultury pn. "Funkcjonowanie kultury w Krośnie" pojawiał się często postulat lepszej promocji imprez kulturalnych w lokalnych mediach. Projekt ZiPIK złożony został do Urzędu Miasta kilkanaście dni wcześniej.

ZiPIK to jednak na razie tylko projekt. Platforma będzie mogła dopiero wtedy rozpocząć funkcjonowanie, jeśli władze miasta zdecydują się na jej sfinansowanie. Koszt rocznej działalności ZiPIK wynosi ok. 7000 zł.

KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)