Bardzo trafna inwestycja . Powinna być juz dawno zrealizowana . Napewno jest wielu przeciwników ale kolej powinna się rozwijać na podkarpaciu . Odciążmy drogi . tym bardziej że w naszym regionie znajdują się dwa kolejowe przejścia graniczne . Nie tylko przewozy pasazerskie powinny być brane pod uwagę ale również przewozy towarowe. Np. przejazd od st. Rzeszów do Łupkowa i na Słowację , czy Krościenko i na Ukrainę może obywać się po lącznicy i dalej Nowy Zagórz bez zmiany kierunku lokomotywy , co skróci czas przejazdu.
Jakby Austriacy w takim tempie w w XIX w. budowali obecne linie kolejowe ( przy pomocy furmanek) to do do chwili obecnej nie ukończyli by żadnej lini kolejowej.
Lukii optymista
A ja zakładam, że na projektach się zakończy, czyli 2 mln w błoto.
Ta łącznica kolejowa nie ma uzasadnienia ekonomicznego.
Próba sił, po zmianie władzy w Krośnie, będzie inna koncepcja, bardziej realna.
Taką inwestycje mogliście robić 20 lat temu :) totalna porażka za nasze pieniądze:0
w 2011 roku Ruszył remont linii kolejowej Rzeszów-Jasło. Prace na zlecenie Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie prowadzi firma Strabag. Inwestycja warta 300 mln zł w 75 proc. jest dofinansowana z Unii Europejskiej.
Zawieszenie połaczeń z Rzeszowem lub ich brak to skutek ciałgłych długoletniej przebudowy tej trasy.
Obecnie cała linia jest prawie zmodernizowana jeszcze został odcinek Czudec - Boguchwała.
https://rzeszow.tvp.pl/35815403/umowa-na-projekt-za-89-mln-zlbrpkp-polskich-linii-kolejowych
Wg PKP pociąg pośpieszny ma pokonać trasę do Jasła do Rzeszowa w 40 min. A przewozy regionalne w nieco ponad godzinę. Więc dzieki łącznicy jest realne połaczenie Krosno-Rzeszów w ok 1 godz.
Oho, no to kiełbasę wyborczą czas zaczać! Inwestowanie 80 000 000 zł w coś co będzie przynosiło straty i generowało minimalmny ruch ? no to ja życzę powodzenia. Do Rzeszowa w godzinę ? NIE MA SZANS! Radzę sobie te brednie włożyć między bajki i do tego nie wracać. Ludzie, czy tego chcecie czy nie takiego czasu NIGDY nie osiągną! bo po pierwsze trasa Krosno - Rzeszów nawet z tym łącznikiem to ok 75 km - tak więc pociąg musiał by się poruszać ze stałą prędkością 75 km/h co na tej trasie jest mało prawdopodobne! - ukształtowanie terenu + wiele zakrętów do tego dochodzi minimum 5 stacji ( no bo raczej wątpię w połączenie bezpośrednie Krosno Dworzec - Rzeszów Główny ) tak więc z jaką prędkością ten pociąg miał by się niby poruszać by osiągnąć ten czas ? 100 - 120 km/h ? hahah no pomyślcie na zdrowy rozum! To nie Japonia i pociągi shinkansen. To jest po prostu śmiech na sali, pociągi typu Impuls 45WE w centralnej polsce, trzydziestokilometrową trasę po niemal idealnej linii PROSTEJ pokonują w około 30 minut - w tym zaliczają sześć stacji a Wy chcecie 75 km w 60 min ? ...nie no spoko, łykajcie dalej bajeczkę jak pelikany rybkę.
Jakby Austriacy w takim tempie w w XIX w. budowali obecne linie kolejowe ( przy pomocy furmanek) to do do chwili obecnej nie ukończyli by żadnej lini kolejowej.